Toon posts:

[MDAEMON en outlook 2003] mail versturen mag niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren we hebben hier een MDAEMON mail server draaien :/ en als we hier met Outlook 2003 een POP / SMTP verbinding naar opzetten dan kan ik wel mail halen maar niet versturen.

Ik krijg dan het volgende mailtje terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp:    Onderwerp
      Verzonden:    9-9-2005 10:48

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

xxxxxx@xxxxxxxxxx.nl op 9-9-2005 10:48
            Via geen enkele e-mailaccount kunt u e-mail naar deze ontvanger versturen.

ik heb pop before relay al geprobeerd, geprobeerd om hem via SMTP ook login gegevens mee te laten sturen maar geen resultaat.

iemand een idee wat dit kan zijn?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Dit lijkt me niet echt iets voor Beveiliging & Virussen, vandaar dat ik het even move naar Software Algemeen :)

Signature

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Kun je wel met webmail naar dat emailadres sturen??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja via webmail is het wel mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
om het nog wat ingewikkelder te maken:

als ik naar het ene adres mail gaat het wel goed maar een ander adres in het zelfde domein doet die weer niet...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
What's with the :/ ?

Kan je een SMTP sessie transcript hier neerzetten. Ik neem aan dat je beheerder bent van de Mdaemon server?

Verwijderd

Topicstarter
in de smtp (in) log is alleen terug te vinden dat ik naar mijn collega heb gemaild met de mails die wel werkte dus de mails die ik naar de andere collega gestuurd heb komen niet eens zover dat ze in de log vermeld worden.

die smiley? die is er omdat ik het programma niks vind. Het is alleen een erfenis die in het bedrijf zit.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

MDaemon is wat mij betreft een uitstekende, gebruikersvriendelijke en stabiele mailserver. Een prima en goedkoop alternatief voor Exchange.

Ontopic: Je kunt in Outlook als SMTP server ook die van je ISP gebruiken, dan werkt het ook. Geen oplossing, wel een alternatief.

[ Voor 6% gewijzigd door Marlibica op 09-09-2005 16:54 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek geen alternatief maar een oplossing omdat dit op alle systemen is die outlook 2003 gebruiken.

Tsja smaken verschillen wat betrefd mail servers.

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar je hebt je smtp server toch wel in Mdaemon ingesteld neem ik aan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:00:
ik zoek geen alternatief maar een oplossing omdat dit op alle systemen is die outlook 2003 gebruiken.
Welke versie?
POP3?
IMAP?
Waar staan je pst files?

Je hebt verschillende methodes om binnen MDaemon het versturen van mail door een account te limiteren.
Afhankelijk van de inrichting + versie kan dat zijn dat je de account zelf geen mail laat versturen (Account Manager > useraccount-in-kwestie > Restrictions tab), of dat je van een bepaalde IP reeks geen toegang krijgt.
relay settings, trusted hosts/networks.

Oftewel: jouw afkeer bestaat uit onbekendheid met het produkt, denk ik.
Daarnaast is MDaemon een van de weinige MTA's op Windows waar zo'n beetje alles mee te loggen valt dus ook in de verschillende logscreens moet je het een en ander kunnen zien.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2005 17:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de wat late reactie...

verbinding: POP3
MDAEMON versie: 8.1
PST files staan op de orginele plaats van Outlook.

Probleem is gekomen na de upgrade van 7.x naar 8.1

Wat betrefd me afkeer... ik ben Exchange gewend en daar ook redelijk goed in thuis. Wat dat betrefd werkt exchange samen met een windows domein lekkerder omdat het beter in elkaar geintregeerd is.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:59:
[...]

Welke versie?
POP3?
IMAP?
Waar staan je pst files?

Je hebt verschillende methodes om binnen MDaemon het versturen van mail door een account te limiteren.
Afhankelijk van de inrichting + versie kan dat zijn dat je de account zelf geen mail laat versturen (Account Manager > useraccount-in-kwestie > Restrictions tab), of dat je van een bepaalde IP reeks geen toegang krijgt.
relay settings, trusted hosts/networks.

Oftewel: jouw afkeer bestaat uit onbekendheid met het produkt, denk ik.
Daarnaast is MDaemon een van de weinige MTA's op Windows waar zo'n beetje alles mee te loggen valt dus ook in de verschillende logscreens moet je het een en ander kunnen zien.
wat betrefd de mail ristricties...
het vreemde is dat via outlook 2000, outlook express en webmail wel te mailen is maar zodra je bij het zelfde account outlook 2003 gebruikt kan het ineens niet meer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Office 2003 SP1 geinstalleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1