Toon posts:

[RIS] W2003, niet te installeren op system drive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oude situatie:

w2003 standard server, Ris server also
2 partities NTFS
1 boot drive ander system drive (data)

wegens database problemen heb ik toch maar overwogen w2003 opnieuw te installeren maar wilde de 120 GB data op de d:\ drive behouden.
Zo gezegd zo gedaan, reboot server met cd .. c:\ partitie eraf gegooid, format quick en reinstall.
Hoe komt de server terug .. met een extended c:\ partitie en zijn primary d:\ partitie.

Ik voeg het component Remote installation service toe, draai: RISETUP
Prompt voor het te installeren pad, d:\ dan maar (omdat het de boot partitie niet mag zijn).
Fout melding : The remote installation folder cannot be installed on the boot partition .. bla bla.

Sinds wanneer is mijn data partitie een boot partitie geworden??

Als ik kijk met een unhide operating system files in de browser zie ik nu inderdaad een boot.ini op mijn drive d:\

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows Server 2003, Standard" /fastdetect /NoExecute=OptOut

ook staat er een NTDETECT.COM en een NTLDR file op.
Deze staan niet op c:\.

Echter in de diskmanagement console geeft windows aan dat de c:\ mijn boot partitie is en mijn D:\ een system paritite is.

Wie kan mij duidelijkheid geven waar het misgelopen is in mijn procedure.
Ook handig zou het zijn als iemand mij kan vertellen hoe ik het weer kan omzetten zodat mijn C:\ de boot is en niet D:\
Kan het heel simpel door de 3 files terug te zetten naar c:\ en de boot.ini aan te passen 1 ipv 2.

Iedere reactie is welkom.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die datapartitie was zeker ook een primary partitie voorheen?

In dat geval wordt er inderdaad daarop (D:) geinstalleerd als boot partitie omdat je de C: primary zelf gedelete hebt.
Daarom maak ik mijn datapartities altijd later aan en altijd als Extended partition, zo heb ik niet de problemen die jij nu hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ok dank!
Ik had alleen niet de mogelijkheid mijn datapartitie later aan te maken. Hij bestond al en had geen alternatieve schijf waar ik naartoe kon backuppen.

ik gooi nu de boot bestanden eraf
duik in de recovery console ..
probeer met diskpart de c: partitie te verwijderen
open fdisk vanuit een flop
maak een niewue actieve partitie aan fat
installeer en converteer

gaat dit werken denk je?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, want tijdens je installatieprocedure wordt gekeken naar een aanwezige primary partition om de bootfiles op te knallen.
(waarbij IDE altijd de voorrang krijgt, vandaar dat sommigen wel eens in de problemen komen als ze een IDE schijf bij een SATA RAID setup doen en dan opnieuw moeten installeren.)

Als jij dus je C: wegknikkert blijft de d: als primary over, en worden daar de bootfiles neergepoot (zoals je gemerkt hebt).
vandaar mijn opmerking over dataschijven altijd als Extended partitie indelen: daar voorkom je dat soort geneuzel dus mee.

De veiligste manier om ook later problemen te voorkomen mocht je onverhoopt een reinstall moeten doen is de datapartitie te backuppen, en je disk vervolgens in te delen dat de enige Primary partitie je bootpartitie wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2005 15:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device