AMD Probleem

Pagina: 1
Acties:

• robindk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:54
Goeiedag allemaal,

ik heb een vreemd probleem waar ik niet zelf uitkom, hopenlijk kunnen jullie mij helpen.

een tijd geleden heb ik een systeem in elkaar gezet dat er als volgt uitzag:

asus a7m266-d moederbord
2x amd athlon MP 2000+ processors
1x 512 mb Corsair valueram PC3200
matrox g400
wd 80 gb P-ATA
enermax 550 W voeding
2x thermaltake volcano 7+ straaljagers

het systeem draaide een paar dagen perfect, totdat hij steeds plotseling uitval, niets werd heet ofzo, hij viel gewoon uit, moest ik de voeding er een paar seconden afhalen, en startte hij gewoon weer op.
als ik de processoren op halve snelheid draaide, was er niks aan de hand, totdat hij na een paar weken hetzelfde ging vertonen.

ik heb daarna zo`n beetje alles vervangen
moederbord, processoren geheugen en video kaart, totdat ik er niet meer uitkwam, en van het dual-processor concept ben afgestapt.

ik heb sinds een half jaartje een:

asus a7v600 moederbord
athlon xp 2500
512 mb corsair 2.5 cas valueram pc3200
maxtor 250 gb s-ata
aopen geforce 5900 XT (oid)
coolermaster real power 450 watt

dit draaide tot voor kort goed, totdat hij van de week WEER hetzelfde probleem vertoonde!!!!!
hij draait nu weer op lagere snelheid (1100 mhz met de bus op 100 mhz)
ik heb nu een corsair pro 512 mb ddr reepje besteld met de hoop dat het daar aan ligt
koeling kan echt niet het probleem zijn, want in m`n chieftec behuizing heb ik nu vol geduwt met
6x 8cm coolers van coolermaster, het moederbord wordt volgens asus pcprobe 30 graden, en de professor 49 of zoiets. verder hangt de pc ook achter een APC UPS PRO, dus netspanning zou ook perfect moeten zijn.

ik heb de oude dual-processor spullen nog allemaal liggen (durf het niet te verkopen omdat ik dus niet weet of het stuk is).

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn (een vloek ofzo)

thanks alvast!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je (merk, aantal watt, aantal ampere op 12-volt? En is het stopcontact wat je gebruikt wel geaard?

• robindk
ik gebruik nu de real power 450 Watt van coolermaster, staat ook in de beschrijving
ik geloof dat ie meer dan 20 Ampere op de 12V lijn zet, eerst had ik de enermax 550 gold oid, die heb ik speciaal uitgezocht voor het dual amd bord, omdat je ook iets van 2A op 5V moest kunnen leveren.

stopcontact is trouwens ook geaard. heb een paar maanden geleden alle elektra in m`n huis vervangen, nieuwe bedrading nieuwe groepenkast 2 aardleks, allemaal volgens nen1010 van 2005.

hier de specs van de voeding die ik dus nu gebruike

http://www.coolermaster-e...a9984922016c824c80194.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door robindk op 09-09-2005 11:40 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

zet die Enermax nog een in je systeem kijken of die dan nog deze keuren vertoond.

en maak je niet op de 1 of andere manier sluiting.

En zit alles aangesloten op netspanning met aarde. Ondanks dat die achter een UPS hangt.

Het lijkt er inderdaad ook wel op dat je een AMD vloek hebt. Maar toch cool dat je weer een neiuwe 2500xp hebt gekocht ondanks dat je die problemen had met de 2000MPs :)

• robindk
ik blijf gewoon bij AMD omdat ik er van overtuigd ben dat het niet aan de processoren ligt, heb vroeger veel met K6jes gewerkt, werkte super.

zou trouwens niet weten hoe ik kortsluiting zou moeten maken, toen ik de voeding heb vervangen heb ik nog alles gechecked, en de kabels die ik niet gebruikte, af-ge-taped

[ Voor 39% gewijzigd door robindk op 09-09-2005 11:44 ]

• robindk
Twix schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:41:
zet die Enermax nog een in je systeem kijken of die dan nog deze keuren vertoond.

en maak je niet op de 1 of andere manier sluiting.

En zit alles aangesloten op netspanning met aarde. Ondanks dat die achter een UPS hangt.
het stopcontact is geaard, ik gebruik geaarde snoeren, wordt aarde soms niet doorgezet via een UPS ?
dan zou het misschien daar aan kunnen liggen ???

zoja, kan ik de aarde dan doorlussen om de UPS heen, of moet ik dan die UPS weggooien???

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je voedingskabels vanuit de ups met drie aders gebruikt is die geaard...

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Nee een UPS geeft de aarde door. Dit zal niet goed zijn als die dat niet deed want dan heb je aan zo`n apparaat nog niets.

heb je in die tijd nog andere hardware of randapparatuur aangesloten waardoor misschien kortsluiting oid kan ontstaan denk hierbij aan USB apparaten of speakerset.

[ Voor 42% gewijzigd door loodgieter op 09-09-2005 15:37 ]

• robindk
ik heb wel andere apparaten geinstalleerd, (tv-kaart, 16 kanaals capture kaart, usb harddisk, dvd writer, etc) maar na de problemen heb ik alles wat randapparatuur heet (ook optische drives) losgekoppeld, en het probleem blijft, soms valt ie na 5 minuten uit, soms na een uur soms na 3 dagen, het is totaal niet consequent.
Pagina: 1