Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Slackware... Lilo?
Heb je geprobeerd om wat parameters mee te sturen? (root=, initrd=...)?
http://www.comptechdoc.or...nuxworks/linux_hllkr.html
Heb je geprobeerd om wat parameters mee te sturen? (root=, initrd=...)?
http://www.comptechdoc.or...nuxworks/linux_hllkr.html
Saved by the buoyancy of citrus
ff vraagje tussendoor:
initrd aanmaken?? omdat je reiserFS gebruikt??
hier ook reiserFS op elke partitie en ik snap je probleem niet.. waarom zou je dat moeten doen?
initrd aanmaken?? omdat je reiserFS gebruikt??
hier ook reiserFS op elke partitie en ik snap je probleem niet.. waarom zou je dat moeten doen?
Ik gebruik idd lilo ja. Ik zal het even met de parameters proberen.
Slackware compileerd standaard geen filesystem mee als het goed is in de kernel die laat je dus van te voren met een initrd.
Slackware compileerd standaard geen filesystem mee als het goed is in de kernel die laat je dus van te voren met een initrd.
aha vandaarJustin_Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:54:
ik compileer mn kernel altijd handmatig inclusief de noodzakelijke filesystems. kan jij dat niet?
Euh. Huh?Justin_Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:54:
De stock kernel heeft ook ondersteuning voor ReiserFS. Ik moet ook zeggen dat ik niet snap wat je probleem is en dat je e.e.a ook slimmer aan pakken maar zorg eerst maar dat je kan booten.
Dat kan ik wel ja maar daar is het nu te laat voor 
Ik gebruik juist de standaard kernel om me een boel werk te besparen
en ondertussen heb je geen oude goedraaiende kernel meer beschikbaar op je systeem?Justin_Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:56:
2.4.29?Justin_Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:56:
Ik zou toch eens kijken naar een wat nieuwere 2.6 kernel.. doe het gewoon zo dat je je huidige kernel niet vervangt maar er gewoon 1 bij zat. Op mijn PC staan intussen 8 kernels ofzo en die kan ik allemaal gewoon booten...
Misschien ben ik niet helemaal compleet geweest in me openingspost. Maar ik moet juist een initrd gebruiken omdat ik de laatste 2.6 kernel draai. (2.6.13)
Even een quote uit de README.initrd
Even een quote uit de README.initrd
Opstarten met de /boot parameters etc is helaas niet gelukt.2. Why do I need an initrd?
The usual reason to use an initrd is because you need to load kernel
modules before mounting the root partition. Usually these modules are
required to support the filesystem used by the root partition (ext3,
reiserfs, xfs), or perhaps the controller that the hard drive is attached
to (SCSI, RAID, etc). Essentially, there are so many different options
available in modern Linux kernels that it isn't practical to try to ship
many different kernels to try to cover everyone's needs. It's a lot more
flexible to ship a generic kernel and a set of kernel modules for it. The
generic 2.6 kernel in Slackware supports the ext2 filesystem (which is
used by the initrd), and also supports most IDE controllers (much like the
old bare.i kernel). So, if you have an IDE based system that uses the
ext2 filesystem, then you will not need to use an initrd to boot.
Otherwise, read on.
Nee het nadeel van een upgradepkg kernel* is dat het je oude weghaalddrgsgbrkr schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:58:
[...]
en ondertussen heb je geen oude goedraaiende kernel meer beschikbaar op je systeem?
Als ik tijdens mijn lilo opgeeft:
slackware (<- imagenaam) initrd=/boot/initrd.gz dan moet dat toch voldoende zijn? Mijn oude initrd moet dan toch nog de modules bevatten om reiserfs te kunnen mounten?
slackware (<- imagenaam) initrd=/boot/initrd.gz dan moet dat toch voldoende zijn? Mijn oude initrd moet dan toch nog de modules bevatten om reiserfs te kunnen mounten?
Ja, wat gaat er mis?Justin_Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:43:
Als ik tijdens mijn lilo opgeeft:
Hij geeft bij lilo geen foutmelding gaat vervolgens booten en geeft precies dezelfde error als zonder deze regel. (VFS kernel panic unable to mount root)
Ik heb nu een knoppix cd kunnen regelen maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat.
initrd van knoppix ondersteunt de -c optie niet en ik krijg met geen mogelijkheid een image eruit...
Heb naar de /lib/modules de modules van 2.6.13 gekopieerd maar dit had ook geen success...
Misschien nog iemand met een tip?
initrd van knoppix ondersteunt de -c optie niet en ik krijg met geen mogelijkheid een image eruit...
Heb naar de /lib/modules de modules van 2.6.13 gekopieerd maar dit had ook geen success...
Ja, vanuit knoppix chrooten naar je installatie en alsnog de initrd zelf maken. Je kunt trouwens niet zomaar een kernel module van een andere build (bijvoorbeeld oudere versie) gebruiken. De versie's van kernel en haar modules moeten matchen, anders zal insmod altijd weigeren zijn werk te doen.Justin_Time schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:45:
Ik heb nu een knoppix cd kunnen regelen maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat.
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Verwijderd
Slackware cd erin.
bare.i root=/dev/hdaxxx noinitrd ro
kernel booten
cd /boot
mkinitrd -c -k 2.6.13 -m reiserfs
(wel even checken of je lilo.conf juist is)
bare.i root=/dev/hdaxxx noinitrd ro
kernel booten
cd /boot
mkinitrd -c -k 2.6.13 -m reiserfs
(wel even checken of je lilo.conf juist is)
Pagina: 1