[PERL&PHP] Vind perl script niet

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-04 14:39
Hallo,

Ik heb een perl en eeen php scipt, alleen het php scipt vind het perl scipt niet. Het heeft altijd goed gedraait onder een linux bak, en nu wordt de site verplaats naar een win2k3 bak met apache perl mysql enz,
En het hele script werkt niet meer, ik denk zelf dat de pads veranderd moeten worden alleen ik weet niet in wat..

Kheb al vanalles geprobeerd maar het wil niet...

Het probleem is dat hij het perl script niet pakt...

Het begin van het Perl script waarvan ik denk dat het fout gaat:

code:
1
 #!/usr/bin/perl

Het php Script waarvan hij het perl script moet pakken

code:
1
2
3
"
$cmd = "echo "".$_POST["titles"]."\" | ../title2dvddb.pl --userid ".intval($_COOKIE["userid"]);
"

iemand een oplossing?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bestaat er in jouw Windows-systeem een map /usr/bin/ met een file perl erin dan..?

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 09-09-2005 10:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Nimoleda
-NMe- schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:39:
Bestaat er in jouw Windows-systeem een map /usr/bin/ met een file perl erin dan..?
het zou niet uit moeten maken, als het goed is slaat hij die regel over, alleen als ik het script op de site probeer uit te voeren zegt hij dat

...wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand

en dat hoort bij deze code:

code:
1
2
"
$cmd = "echo "".$_POST["titles"]."\" | ../title2dvddb.pl --userid ".intval($_COOKIE["userid"]);

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP:
1

Kijk eens goed naar hoe die regel gehighlight wordt, dan zie je ook waarom het niet werkt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie dat niet, maar ik zie wel een "../title2dvddb.pl" (perl library?) Dit is op Windows vast geen uitvoerbaar bestand.

Verder snap ik niet wat je hier zoekt als je dit soort trivialiteiten niet zelf kan uitzoeken... :|

• Nimoleda
-NMe- schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:50:
PHP:
1

Kijk eens goed naar hoe die regel gehighlight wordt, dan zie je ook waarom het niet werkt. ;)
zou je mij dit uit kunnen leggen?

ik ben geen php deskundige het enige wat ik moest doen is de site overzetten en ik loop hier vast.

bvb

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat je geen PHP deskundige bent maakt niet uit. Maar dit soort "problemen" heb je ook in willekeurige andere talen ;)
Tip: kijk naar het gebruik van de "'s

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Nimoleda
Creepy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:03:
Dat je geen PHP deskundige bent maakt niet uit. Maar dit soort "problemen" heb je ook in willekeurige andere talen ;)
Tip: kijk naar het gebruik van de "'s
ik vind het harstkke fijn dat je reageert, maar zou je mij de fout dan kunnen vertellen en hem eventueel willen verbeteren?

want ik zie het niet...

mvg

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kom op zeg. Een beetje meer inzet mag wel hoor.

Je stopt een string in CMD. Die begint met een " en eindigt met een ". In die string zit een echo, waarin je ook weer "'s gebruikt. Je vergeet echter een " te escapen (aan het begin staat er twee keer achterelkaar een ".

Een beetje PHP tutorial die je met strings laat werken leert je dit echt wel. Hell, voor nagenoeg elke taal met strings is wel te vinden hoe je een " of ' kan laten afdrukken in een string.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.