Toon posts:

Fan Centrino blaast erg lang door

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Een Toshiba Sattellite A50-522 Centrino 1.5 ghz. Wat mij steeds meer gaat opvallen is het steeds lang blijven blazen van de fan. De eerste 10/15 minuten na het opstarten is hij nog stil, daarna begint hij constant met blazen, zowel aan het stroom als op de accu. De processor op een lagere snelheid zetten heeft geen nut, hij blijft blazen. Tussen het schakelen van stroomnet en accu bijft de fan even stil, waarna hij daarna weer vrolijk doorblaast.

Komt dit nu door het weer (benauwd, vochtig) of moet ik mij echt gaan zorgen maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:52

Tom Yam

(>'.')>

ik heb ook het idee dat mijn notebook (centrino) steeeds vaker de fan laat aanslaan, ook als ik op accu werk waar hij daarvoor dat niet deed en muisstul was.

Heel raar verschijnsel.

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is vreemd, de temperatuur binnen in is 45 graden, en de temperatuur van de HD is 35 graden, en toch blaast hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zit de laptop niet steeds voller met stof? Blaas 'm anders even netjes schoon.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem volgens mij gevonden. Op de accu moet de snelheid van de processor naar beneden worden gehaald door het Centrino-platform. Dit doet hij echter niet, terwijl ik het wel heb ingesteld 8)7 Chipset-drivers inmiddels ook opnieuw geinstalleerd maar geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik had er eerst ook last van bij mijn Asus M6. Bij mij trad het probleem op nadat ik SP2 had geinstalleerd. Ik heb later de geslipstreamde versie (zo heet dat toch?), dus Win XP met SP2 ingebakken, geinstalleerd en vanaf dat moment is mijn computer weer lekker stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:39
centrino hardware control installen, dingetje undervolten en je kan een hele dag werken zonder dat je de fan ook maar 1x hoort.............
Pagina: 1