Andere indeling tv signalen

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Momenteel is het zo:

code:
1
2
3
Antenne     ->  Versterker  ->  TV beneden
                    ->  Splitter    ->  TV van mij
                                ->  TV zusje

Ik wou het zo maken:

code:
1
2
3
4
Antenne     ->  Splitter    ->  Splitter    ->  TV beneden
                                ->  TV zusje
                    ->  Splitter    ->  TV mij
                                ->  TV kaart

(copy/paste anders even in kladblok als het niet goed uitgelijnd is.)

Is dit slim om het zo te doen? Ik wil nl. een betere kwaliteit beeld hebben voor mijn TV kaart, omdat het een goede kaart is, maar met een slecht signaal heb je er niet veel aan...

En kan iemand mij een type/soort splitter en tv kabel aanraden? Ik heb hier wel wat gelezen, maar op al die topics zijn zoveel verschillende antwoorden.. Ik kom er geen wijs meer uit.

TV van mij en zusje staan boven, TV kaart ook.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 08:43
Zoveel splitters achter elkaar is in ieder geval niet verstandig... zet als eerste achter de antenne/kabel-aansluiting een versterker. Een kabel naar de huiskamer, de andere naar boven. Daar dan evt. weer splitten.

Verwijderd

Jouw eerste sitatie is ongeveer dezelde als ik heb.
Eerst had ik ook een slecht beeld op de toestellen die na de eerste TV kwamen.
Heb toen splitters en coax kabel gekocht van Hirschman en heb nu overal perfect beeld.

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:59:
Jouw eerste sitatie is ongeveer dezelde als ik heb.
Eerst had ik ook een slecht beeld op de toestellen die na de eerste TV kwamen.
Heb toen splitters en coax kabel gekocht van Hirschman en heb nu overal perfect beeld.
Dat dacht ik dus ook ja, dat het aan de kabels en splitters lag. Maar ik wou sowieso al het onderste doen, omdat ik toch niet aan minder dan 2 splitters kan komen.

Enig idee waar ze Hirschman kabels en splitters hebben? Expert Mennen bijvoorbeeld heeft wel kabels en splitters, maar daar staat geen merk of niks op.

En heb ik wel of geen versterker nodig? Er zit er nu 1 tussen (een uh gamma of praxis versie :P) en die geeft niet bepaald beter beeld.... Heb nu boven diagonale strepen over het scherm, ruis onder het geluid, etc. Bij mijn zusje is het nog erger....

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Is het niet gewoon veel simpeler om een versterker te kopen die gewoon iets van 4 versterkte uitgangen heeft ? Heb je geen splitters meer nodig, en heb je overal een goed signaal.

En ook is het nog eens beter in het algemeen, omdat dergelijke versterkers op elke uitgang een demping hebben die voorkomt dat er aardlussen gaan lopen. En ook dat komt weer ten goede aan (wss voornamelijk) jouw TV-kaart.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 09:37 ]

• Tanuki
  • Niet online
Na een beetje rondgekeken te hebben kwam ik op GoT meer replies tegen die een versterker afraden (alsin: Spul aansmeren wat eigenlijk niet nodig is/zou zijn) dan die een versterker wel nodig vonden.

Nou weet ik niet of het iets uitmaakt dat ik er nu 3 tv's en een tv-kaart aan heb hangen, want ik weet niet wat die anderen hadden.

Zijn er ook Hirschman versterkers? :) Hirschman is voor zover ik gelezen heb de beste producent qua kabelproducten (splitters, coax-kabel), maar of dit voor versterkers ook zo is....

Ik denk eigenlijk zelf geen versterker nodig te hebben, want ik leg geen kabels langer dan +/- 10-15 meter. Heb gelezen dat een versterker pas nodig kon zijn bij afstanden rond de 100 meter en verder..

* Tanuki gaat opzoek naar een internetshop met Hirschman schpul :)

• Tanuki
  • Niet online
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat het verschil is tussen dat wat ik wou of hetzelfde, maar dan met een versterker (behalve de prijs dan :))?

EDIT: Oke, ik kwam dus net uit op de Hirschman mini-ster-techniek. Dit lijkt me heel goed, maar het kost in totaal zo'n 200 euro.... Kan het echt niet goedkoper? :(

[ Voor 39% gewijzigd door Tanuki op 09-09-2005 13:57 ]

• Tanuki
  • Niet online
Of is het misschien wat om een versterker te plaatsen en daarna http://www.kabelsenco.nl/..._info.php?products_id=733 zoiets erachter te zetten en daarna alles te bekabelen?

Daar zie ik wel een wat minder prijzigere oplossing in.....

Ik heb echt jullie hulp nodig... Ik weet er zelf weinig vanaf, behalve dat het zo niet langer kan :P

[ Voor 18% gewijzigd door Tanuki op 09-09-2005 15:35 ]

Verwijderd

CelestialCelebi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:30:
Zou iemand mij uit kunnen leggen wat het verschil is tussen dat wat ik wou of hetzelfde, maar dan met een versterker (behalve de prijs dan :))?

[...]
Ten eerste is het in jouw geval wel nodig; Hoe meer apparaten je op de kabel aansluit hoe meer het signaal verzwakt wordt. In jou geval telt dus de verzwakking door een te grote verdeling (ipv een verzwakking wegens lange kabel).

Bovendien gaan er mss allemaal lekstoompjes lopen, omdat elke TV "geaard" wordt via de kabel. Deze lekstroompjesmaken je signaal ook niet, een versterker dempt de aarding (van zowel het inkomende signaal als alle afzonderlijke TV's).

Ten tweede het is gewoonweg een relatief goedkope oplossing om alle problemen met allerlei zwakke signalen op te lossen.

Zie deze site eens. Er staat er een van Hirschmann van 99 euro, maar er staat ook Soundex van 50 euro. En ze hebben ook nòg goedkopere versies zie ik.

De genoemde 2 hebben de mogelijkheid tot het aansluiten van 4 TV's. En het kost niet veel geld, en in één keer klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:40 ]

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:36:
[...]

Ten eerste is het in jouw geval wel nodig; Hoe meer apparaten je op de kabel aansluit hoe meer het signaal verzwakt wordt. In jou geval telt dus de verzwakking door een te grote verdeling (ipv een verzwakking wegens lange kabel).

Bovendien gaan er mss allemaal lekstoompjes lopen, omdat elke TV "geaard" wordt via de kabel. Deze lekstroompjesmaken je signaal ook niet, een versterker dempt de aarding (van zowel het inkomende signaal als alle afzonderlijke TV's).

Ten tweede het is gewoonweg een relatief goedkope oplossing om alle problemen met allerlei zwakke signalen op te lossen.

Zie deze site eens. Er staat er een van Hirschmann van 99 euro, maar er staat ook Soundex van 50 euro. En ze hebben ook nòg goedkopere versies zie ik.

De genoemde 2 hebben de mogelijkheid tot het aansluiten van 4 TV's. En het kost niet veel geld, en in één keer klaar.
(ik blijf maar doorvragen...)

Dan zou ik dus een versterker van Hirschmann (ik heb gelezen dat dat HET merk is... ik wil niks anders nu) kopen en een... laten we zeggen... 50 meter (misschien meer) KOKA kabel (ook van Hirschmann) en een stuk of wat connectors en ik ben er vanaf? En dan misschien nog die F-connectoren om aan te sluiten op de versterker (weet niet wat voor uitgangen die heeft).

Als dat zo is... Ga ik straks eens even aan pa z'n mouw trekken... :9 De beeldkwaliteit beneden gaat er nl. ook op vooruit, hehehe })

Dus nog even voor de duidelijkheid:

Antenne -> Versterker -> TV beneden, TV van mij, TV-kaart van mij, TV zusje

toch? En dan allemaal Hirschmann onderdelen om het te verbinden etc. Het aansluiten enzo is eigenlijk ook geen probleem, want het past toch maar op 1 manier. :> Maar de keuze van onderdelen en de opbouw als leek op dat gebied.. Pff...

Ik hoop dat nog iemand een bevestigende reply kan geven, want ik denk dat ik er nu wel uit ben.

• Tanuki
  • Niet online
:O

Ik wou dus ook nog graag weten hoe ik tegen dat dB aan moet kijken... Ik zie versterkers van 19dB, 20dB, 16dB, etc. Wat is nou beter, zo laag mogelijk of zo hoog mogelijk?

Pagina: 1