Toon posts:

[XP] Removable storage driveletter wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Asus notebook en het probleem is bij mij ontstaan dat ik bij het inloggen op mijn bedrijfsnetwerk normaal gesproken een netwerkschijf G: aangemaakt krijg. Echter wordt deze letter bij mijn nieuwe laptop al gebruikt door een MemoryStick module. Nu vroeg ik me af of iemand weet waar ik voor removable storage de driveletter kan wijzigen? Ik kan dit namelijk niet terug vinden bij Computer Management.

Verder heb ik ook al geprobeerd om mijn CD speler wat hoger te zetten in de hoop dat dit zal helpen de andere driveletter voor removable media te verplaatsen, maar dit heeft niet geholpen.

Alvast bedankt!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 07:16
Normaliter kun je dit bij schijfbeheer (disk management geloof ik) vinden.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Correct.
Te vinden via "My Computer" (rechtermuis)->Manage

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het probleem, daar kan ik deze devices niet terug vinden. Misschien komt het omdat ik er geen memorystick oid in heb zitten?!? Ik heb verder ook geen memorystick voor handen om hiermee te kunnen testen.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:59:
Dat is juist het probleem, daar kan ik deze devices niet terug vinden. Misschien komt het omdat ik er geen memorystick oid in heb zitten?!? Ik heb verder ook geen memorystick voor handen om hiermee te kunnen testen.
Ja pas als de memory stick erin zit kun je de drive letter wijzigen. Dit is dan overigens alleen voor dát type USB stick, duw je er een ander merk/type in zal hij weer je default (G: in jouw geval) drive letter pakken.

Is trouwens geen oplossing voor om standaard removable storage een default drive letter toe te wijzen, hij pakt gewoon de eerst volgende lokale drive letter, als daar net een netwerk schijf op zit heb je blijkbaar pech. Zie MS support

[ Voor 23% gewijzigd door DyStiC op 09-09-2005 09:46 ]