Toon posts:

Cool 'n Quit instelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ook Cool 'n Quit, en hierbij wordt terug geklokt van 1800MHz naar 1000MHz. De Vcore gaat van 1.4V naar 1.1V. Nu weet ik dat mijn pc nog veel lager kan bij beide parameters zonder instabiel te worden, en nu vroeg ik mij af of je dit handmatig kan instellen voor Cool 'n Quit? Heb al gezocht in bios maar niks gevonden om dit in te stellen. Weet iemand of dat mogelijk is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 09:35 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je de Vcore in het BIOS op 1,3V zet, kijk dan even of je tijdens de werking van CnQ 1,0V krijgt. Bij overclocken krijg ik namelijk bij een Vcore van 1,5, een spanning van 1,2V tijdens CnQ. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

disco stu, je moet echt meer informatie geven. Zie PMG Beleid, zonder hardware specs kunnen we niks zinnigs over je systeem zeggen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
AMD64 3000+ Venice @1800MHz
MSI K8N Neo4 Platinum nForce4 Ultra met BIOS versie 1.5
Aopen Aeolus 6600GT
Corsair TwinX 1024C2 (2*512) PC3200 dual channel
Maxtor HD ide 20gig bootschijf
Maxtor HD sata DiamondMax10 160gig dataschijf

Temps zijn zeer laag, alles goed gekoeld in men stacker case :)

Alles stock gekoeld, niets overklokt, maar gaat zeker nog gebeuren (-> daarom dat voltage verlagen naar 1.3V niet echt voordelig zou zijn, maar ik ga het allenszins al eens proberen).

Verder niets wat belangrijk is met betrekking tot deze vraag.

Verwijderd

Dit kan worden gedaan met RMClock Utility.

Hiervoor is de AMD Processor Driver niet nodig, ik geloof zelfs dat je Cool & Quiet in BIOS uit kunt zetten, als je maar ACPI 2.0 support etc aan hebt staan. Anders krijg je misschien dat het officiele C&Q ook nog gaat rotzooien met speed & voltage, tegelijkertijd met RMClock, en dat is niet helemaal de bedoeling.

Ik geloof dat je ook gewoon alles zo kunt laten, maar dan een ander energieschema kiezen. RMClock doet het dan nog wel, de AMD C&Q niet meer.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:54 ]

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Dit kan overigens ook met CrystalCPUID gedaan worden ... mocht je een alternatief willen hebben.

zie hier het artikel voor volledige uitleg: http://www.silentpcreview.com/article231-page1.html

[ Voor 10% gewijzigd door LoEnaTiQ op 09-09-2005 17:00 ]

| My SpiderWeb |

Pagina: 1