Toon posts:

probleem met plextor PX-716A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een nieuwe dvd-brander gekocht. heel blij kom ik thuis om hem te installeren in mijn pc.
maar toen kwam ik bij een probleem uit :? ik merkte dus dat hij alleen audio cd's of gewoon cd kpon lezen. dvd leest hij niet reageerd hij zelfs niet op. ook dvd's branden lukt niet. ik dacht ok mss ligt het aan mijn pc dus heb ik hem even in een andere pc geinstalleerd. maar tevergeefs. zelfs na er nieuwe firmware opgezet te hebbe doet gij niks bij dvd's

heeft iemand ditzelfde probleem of weet iemand ene oplossing

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:33
Plextor branders hebben een zelftest functie die je kunt gebruiken. Je moet voor de test wel door Plextor geadviseerde media gebruiken.

Hier op het Plextor gedeelte van het CD Freaks Forum kun je veel nuttige info vinden: http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=43 .

Verwijderd

Ben er zelf pas achtergekomen dat er niet alleen DVD-R en DVD+R bestaat (da wist ik al wel), maar dat er bijv. op DVD-R ook nog eens verschillen zitten per fabrikant, waardoor sommige DVD's niet en andere wel 'herkent' worden. Mischien ligt het daaraan ?
Best site van fabrikant eens raadplegen of je PC-dealer welke zeker geschikt zijn.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je Plextor niet eens dvd's kan lezen (dat meen ik uit het beginbericht op te maken), is hij stuk. Gelukkig biedt Plextor een mooie omruilregeling. RMA aanvragen via hun website, koerier komt hem ophalen en brengt een dag of twee later een nieuwe of gerepareerde terug. Tenminste, zo ging het vorig jaar toen ik een probleem had. :)