A8N SLI premium SAta schijven "hardware veilig verwijderen"

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 21:20

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
ik heb vandaag mijn nieuwe systeem eindelijk binnen gekregen, maar heb nu al een vaag verhaal te vertellen en hoop dat iemand weet waar het vandaan komt.

mobo: A8N sli premium
HDD's: maxtor diamondmax 10 250Gb

Het vreemde is als volgt:

Rechtsonder in de taakbalk verschijnt het icoontje van "hardware veilig verwijderen"

Als ik kijk welke hardware dit omvat blijkt het om mijn 2 maxtor schijven te gaan.

Nu lijkt het mij niet echt logisch dat deze melding weergegeven wordt en vraag ik me af of iemand dit ook al meegemaakt heeft en eventueel weet of dit normaal is of te verhelpen is.

De schijven zitten aangesloten op Sata 1 en Sata 2 (niet in raid dus)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:33
Ik heb hetzelfde probleem (Nouja ik stoor me er niet aan) maar ik weet niet hoe het opgelost kan worden ben benieuwd voor suggesties.

In een ander topic [rml][ Maxtor] Diamond Max 10 plus aangegeven als verwijdebaar[/rml] werd gesuggereed dat je een normale stroom stekker moet gebruiken via verloopje eventueel.

• apd
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

apd

Zover ik weet is dit een normale "feature". Het komt omdat SATA schijven in principe hot-swappable zijn. Wel een beetje verwarrend omdat dat icoontje ook gebruikt wordt voor usb-geheugensticks e.d. Ik heb precies hetzelfde met mijn sata-schijven die aan een promise sata-kaartje hangen. Zou me er niet druk om maken. :)

Misschien dat je door wat hacken in het register de melding kunt uitzetten, maar een ander stroomkabeltje er tussen zetten zal geen invloed hebben.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Dit is normaal, zie o.a.: SATA-schijf staat in Hardware veilig verwijderen?

Is zo te vinden met de search, je bent nml. niet de eerste met deze vraag ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.