Sweex USB WiFi stick (LC100040) drivers niet te vinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-03 11:49

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Op dit moment ben ik deze stick :Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LC100040_img_pro_b.jpg aan het installeren op een nieuwe PC met Windows XP. Hij heeft altijd onder windows 98 gewerkt. Maar ik ben de originele CD-rom helaas kwijt op dit moment.

Natuurlijk ben ik meteen naar de site gegaan maar kan je alleen de utility downloaden voor de verbinding (je hebt echt de bestanden van de CD-rom nodig)

Zou iemand deze bestanden (de CD-rom met drivers) misschien kunnen hosten, of heeft iemand een tip hoe je dit zou kunnen oplossen? windows heeft de bestanden zelf niet, de sweex site ook niet.

This space is occupied

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Wat is er zo speciaal aan deze USB stick dan? Windows XP kan normaal gesproken elke USB stick mounten. Krijg je een foutmelding of zo?

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
JoetjeF schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:16:
Wat is er zo speciaal aan deze USB stick dan? Windows XP kan normaal gesproken elke USB stick mounten. Krijg je een foutmelding of zo?
Het is een WIFI stick voor een draadloze verbinding (staat in de topic naam ;), staat niet duidelijk in het verhaal)

Xp kan de drivers niet vinden. Ook niet die downloadbaar zijn (als ik ze wijs naar de map vind hij ze niet) die van de CD-rom wel maar die ben ik dus kwijt |:()

This space is occupied

Verwijderd

JoetjeF schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:16:
Lees: WiFi stick en geen memorystick ;)

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Beter lezen :P
Natuurlijk ben ik meteen naar de site gegaan maar kan je alleen de utility downloaden voor de verbinding (je hebt echt de bestanden van de CD-rom nodig)
Die bestanden zijn dus alleen de installer voor de utility voor de connection je mist nog een belangerijk deel.

This space is occupied

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Je moet de drivers wel installeren / unzippen!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

vr6-only

Blub Blub

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:19:
[...]

Beter lezen :P
[...]

Die bestanden zijn dus alleen de installer voor de utility voor de connection je mist nog een belangerijk deel.
download nogmaals dat bestand van de drivers, pak het uit, dubbelklik op "ZD1211USB_Install_4705_WHQL.exe" en doe daarna nogmaals nieuw hardware zoeken. Ik ben ervan overtuigd dat hij het nu wel moet doen.

Ik heb namelijk het idee dat je niet had gedubbelklikt op dit bestand.

edit:

Accept me ff op msn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 00:32 . Reden: Accept me ff op msn ]

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
pinockio schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:22:
Je moet de drivers wel installeren / unzippen!
Waar zie je me voor aan :P ?

Map geunzipped:

2 mappen, "manual install" en "package install""

De map manual install bevat drivers die XP niet pakt bij de wizzard hardware of bij het vernieuwen van drivers van de usb stick

De map package install installeerd de Wlan utility waarmee je je verbinding kan checken.

:
Edit: prescies wat je zegt heb ik gedaan, en hij blijf de drivers niet herkennen.

[ Voor 12% gewijzigd door Collaborator op 09-09-2005 00:28 ]

This space is occupied

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

TheEvilCuber schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:18:
[...]

Het is een WIFI stick voor een draadloze verbinding (staat in de topic naam ;), staat niet duidelijk in het verhaal)
Er staat WiF in de title, weet ik veel dat het WiFi is :P

Anyway, als je naar 'My Computer->Manage->Device Manager' gaat, zie je dan een Unknown Device? Kan je proberen vanaf daar een driver te installeren. Weet het, weinig kans, maar je weet maar nooit :)

[ Voor 3% gewijzigd door JoetjeF op 09-09-2005 00:35 ]

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Heeft er niet iemand ook de CD-rom met de benodige drivers?
Ik heb namelijk ook op een andere PC met XP de drivers van de site getest en het werkt gewoon echt niet :(

This space is occupied

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 15:53
http://213.239.187.14/drivers/LC100040.zip

INF bestanden staan in de map MANUAL_INSTALL

Gewoon de setup ernaartoe wijzen en installeren.

Overigens kun je ook de drivers van Canyon of Eminent USB sticks gebruiken (en wel meerdere), aangezien die allemaal gebaseerd zijn op dezelfde (Zydas) chipset.
Pagina: 1