PC is erg langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heej,

ik heb sindskort een A7V8X-X gekocht, nadat mijn epox'je overleden was... Maar nou valt mij op dat hij erg langzaam opstart. Onze p3-800mhz start vele malen sneller op. Bij het windows scherm (xp) dat je zo'n balkje heen en weer ziet gaan, dat duurt al helemaal lang. Ook in windows, als ik bijvoorbeeld winamp of firefox opstart, dat duurt echt 5 tot 10seconden, als het al niet langer duurt.
Ik defragmenteer regelmatig mijn hdd, en ook laat ik regelmatig spyware programma's draaien etc. Ik weet zeker dat mijn systeem veel sneller hoort te lopen dan dat hij nou doet, waar zou het aan kennen leggen ?

Mijn systeem:

Asus A7V8X-X
Kingston 512ddr pc2700 geheugen
Maxtor 80gb 7200rpm hdd
Geforce2ti 64ddr videokaart
Athlon xp 2800+

Verwijderd

moederbord drivers? :P

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wel een verse windows installatie gedaan?

• AOC
  • Niet online
Ik denk dat ik maar moet overwegen om dat eens te gaan doen. Ik geloof dat m'n windows nog niet zo erg oud is.... Maar kan ik windows dan wel herinstaleren zonder dat ik m'n hdd helemaal leeg moet maken ? Moederbord drivers zijn vrij recent.

[ Voor 12% gewijzigd door AOC op 08-09-2005 23:56 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:16

vr6-only

Blub Blub

je kan de herstel functie kiezen als je in config van windows install bent....

It ain't stupid if it works!

• AOC
  • Niet online
Dan zal ik dat morgen maar eens proberen :), als dat niet lukt, dan laat ik het wel weten

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 12:52

KneoK

Not in a million lightyears

Misschien heeft de oude P3 een stuk minder hardware om aan te hoeven spreken tijdens de boot.
Waarschijnlijk heeft het huidige systeem veel meer software/achtergrond progsels.
Misschien ligt het inderdaad alleen aan de mobo drivers.
Maar misschien is ook een verse win install niet verkeerd.

Ofwel: het kan aan talloze dingen liggen. Het eerste wat ik zou checken zijn je achtergrond applicaties. Misschien dat er processortijdvretende (scrabble ?) of geheugenverslindende progjes zijn die je hebt draaien. MSN/ICQ/Bittorrent clients/Winamp, DAP, GetRight, weet ik veel wat voor quickstarts/exotische muis en toetsenbord drivers/...
Daarna zou ik eens met iets als Driver Cleaner Pro alle moederbord zooi grondig verwijderen (eerst even je huidige mobo drivers deinstalleren via Windows) en daarna netjes de nieuwste (VIA ?) drivers installeren.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Darkoz, je loopt lang genoeg op GoT rond om te weten dat je wat meer inzet moet tonen als je een topic opent ;)
Kijk maar eens in de FAQ's van WOS en PMG om te zien waarom je systeem traag kan zijn. Wanneer je een ingrijpende hardware wijziging doet is het altijd verstandig om je systeem opnieuw te installeren, zeker als het een ander moederbord (met waarschijnlijk een andere chipset) is :)

Vanwege een gebrek aan eigen inzet gaat dit topic op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.