eind vorig jaar heb ik een nieuwe computer gekocht.
Met daar in een XFX geforce 6600GT.
Ding werkte prima...alles perfect.
Tot de demo van Battlefield 2 uitkwam. Blijkbaar is dat spel nogal zwaar
Mijn videokaartje had het er moeilijk mee en k merkte dat ie met warm weer nog wel eens vast wilde lopen. Geen probleem.. computer rebooten even laten afkoelen dan dan ging het weer een tijdje...
tot vandaag..
zojuist vloog mijn 6600GT spontaan in de fik na een paar minuten spelen...
Ik heb natuurlijk meteen de voedingskabel losgetrokken..
Nu heb ik nog garantie op die kaart, dus ik verwacht geen problemen met een nieuwe te krijgen. Ik heb het ding tenslotte niet oneigenlijk gebruikt. (niet eens overgeclocked oid)
Alleen...de rest van mijn systeem....
Hoe groot is de kans dat er daar nog dingen gesneuveld zijn (heb natuurlijk geen al te recente back-up
)
Aangezien het een nieuwer systeem is met pci-e en sata HD heb ik niet met oude onderdelen kunnen testen of ie het nog doet. (tik dit op laptop)
Het moederbord lijkt het nog te doen...al geeft ie natuurlijk wel piepjes...logisch als er geen videokaart in zit. processor fan gaat netjes draaien en ik zie ook geen rare plekken op het moederbord.
Dat het de videokaart is die doorgefikt is weet ik zeker...Er zit een mooie brandplek op en rond een klein chipje op de kaart...
Hoe groot is de kans dat er nog meer onderdelen gesneuveld zijn?
Met daar in een XFX geforce 6600GT.
Ding werkte prima...alles perfect.
Tot de demo van Battlefield 2 uitkwam. Blijkbaar is dat spel nogal zwaar
Mijn videokaartje had het er moeilijk mee en k merkte dat ie met warm weer nog wel eens vast wilde lopen. Geen probleem.. computer rebooten even laten afkoelen dan dan ging het weer een tijdje...
tot vandaag..
zojuist vloog mijn 6600GT spontaan in de fik na een paar minuten spelen...
Ik heb natuurlijk meteen de voedingskabel losgetrokken..
Nu heb ik nog garantie op die kaart, dus ik verwacht geen problemen met een nieuwe te krijgen. Ik heb het ding tenslotte niet oneigenlijk gebruikt. (niet eens overgeclocked oid)
Alleen...de rest van mijn systeem....
Hoe groot is de kans dat er daar nog dingen gesneuveld zijn (heb natuurlijk geen al te recente back-up
Aangezien het een nieuwer systeem is met pci-e en sata HD heb ik niet met oude onderdelen kunnen testen of ie het nog doet. (tik dit op laptop)
Het moederbord lijkt het nog te doen...al geeft ie natuurlijk wel piepjes...logisch als er geen videokaart in zit. processor fan gaat netjes draaien en ik zie ook geen rare plekken op het moederbord.
Dat het de videokaart is die doorgefikt is weet ik zeker...Er zit een mooie brandplek op en rond een klein chipje op de kaart...
Hoe groot is de kans dat er nog meer onderdelen gesneuveld zijn?
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams