Advies tv en stand alone dvd speler (regiovrij)

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Goed, over mijn standpunt valt niet te twisten, ik wil een tv en een standalone dvd speler. (let op ik ben op dit terrein totaal niet bekend, dus het liefst jullie antwoorden beargumenteren.) Totaalprijs tv + DVD = f4000,- (uiterste max)

DE tV:
-liefst 100hz
-groot scherm, maar liever geen breedbeeld.
-tv heeft dolby pro logic mogelijkheid.
-moet absoluut vlak zijn, net als een iiyama pro
-liefst een grijs kleur en een meubel er onder (maar is geen must)

DE DVD speler:
-kan dts signalen uitzenden naar dts versterker van technics (sa-dx930)
-is regiovrij, maar ik weet niet of dat kan met een standalone.

Op welke dingen moet je nog meer letten bij de aankoop van tv en dvd speler?

Earth is nice, heaven is better...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 23:29
Ok ik wil niet twisten, maar graag wel een reden voor je volgende stelling:

maar liever geen breedbeeld

Dit omdat veel dvd's en steeds meer tv uitzendingen in breedbeeld zijn en het toch we lekker kijkt

• Flox
ik moet zeggen dat ik daarvan eigenlijk niet echt op de hoogte ben. Een groot scherm lijkt mij fijner, als je veel tv kijkt en dan een breedbeeld hebt wordt de helft (ofzo) van je scherm maar benut, vandaar. (of denk ik nu verkeerd.)
PLZ niet alleen discussie ook tips voor dvd spelers en tv's

Verwijderd

TV: wanneer je 1 van de grotere merken neemt en zelf kritisch vergelijkt, kun je je bijna geen buil vallen. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van Sony's Wega-lijn, maar m'n 3 jaar oude Philips (81cm breedbeeld, 100Hz digital scan, bla, bla) bevalt me nog veels te goed...

DVD: Je hebt geen ingebouwde Dolby/DTS decoder nodig, dus dat scheelt. Een flink aantal merken bieden een goeie speler riant beneden de 1000 piek. Ik heb zelf een Pioneer DV-525 (onderhand opgevolgd door de 535), en die bevalt me voor DVD's uitstekend. Voor CD's zou ik 'm zelf nooit gebruiken, want m'n NAD C540 (zelfde prijsklasse) klinkt toch wel enkele klassen beter.

Vrijwel alle standalone DVD-spelers zijn overig regiocode- en MacroVision-vrij te maken, maar de prijs voor die modificatie varieert nogal per merk. Bij Sony spelers kost je dat bv. iets van 400 gulden, terwijl 't bij Pioneer spelers voor zo'n 100 piek kan. Ook wel iets om rekening mee te houden. :)

Enne... Breedbeeld bij normale uitzendingen: je hebt dan gewoon aan beide kanten een zwarte balk. Gevolg: i.p.v. naar een 81cm BB scherm kijk je dan naar een 70cm gewoon scherm of zo. Niks mis mee. :D
En als 't me toch stoort, zet ik 'm in 14 : 9 formaat. Dan worden de balken aan de zijkant een stuk kleiner, en mis ik boven en onder een klein strookje van het beeld. Bevalt me meestal eigenlijk het best...

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:14

Metten

ik hou het graag simpel

Waarom zou je Pro-Logic op je TV willen hebben als je een DTS versterker hebt??
Ik zou voor een Sony WEGA TV gaan icm met een Sony 335(zwart;))/336(zilver;)) DVD speler.
Breedbeeld is heel fijn als je DVD's kijkt. De meeste films staan daar toch in 16:9 op en als je dan een film kijkt en je hebt een 4:3 TV dan zie je toch weer vette zwarte balken. Gewone TV uitzendingen worden inderdaad ook steeds meer breedbeeld en voor de rest kan je kiezen tussen boven en onderkant afhakken van gewone beelden (je ziet minder), zwarte balken links en rechts (niet je hele buis wordt benut) of oprekken zodat het beeldvullend wordt (het beeld vervormt). Sommige TV's hebben ook mogelijkheden om deze te combineren.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

1. Als je nu een TV koopt zou ik ECHT voor een breedbeeld gaan (helemaal als je films wilt gaan kijken)

2. Hitachi DVP505 is een strakke DVD (regiovrij en speelt alle denkbare formaten). Te koop bij Medimarkt voor F.988,-

3. Geef geen geld uit voor het 'regiovrij' maken van een DVDspeler. Je moet een speler hebben die niet alleen regiovrij is, maar waarbij je ook zelf de regio kan instellen (om RCE beveiliging tegen te gaan) - de hitachi heeft dit dus.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Koop een Philips Matchline (4:3). Deze heeft een prachtige beeldbuis en perfecte electronica, voldoende aansluitingen, voor en achter. Kan ook breedbeeld weergeven (wel een zwarte balk boven- en onder in beeld dan natuurlijk). Renvoy 2200 DVD regiovrije speler erbij en kijken maar.

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 22:51

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

heb zelf ook en 72cm philips 4:3 is perfect
sony is niet meer de kwaliteit die het vroeger was tegen woordig veel problemen mee vrienden van mij hebben dit al meerdere keren meegemaakt
ik was vroeger sony freak maar sinds ik deze philips heb ben ik echt om
komt nog eens bij dat die philips goedkoperzijn dan die sony's;)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

• Flox
Ik ben bekeerd van mijn breedbeeld fobie. Een verkoper heeft mij ervan overtuigd dat het fijner is en een standaard wordt.
Die sony wega's zijn echt cool. Weet iemand daar de prijzen van bij media markt? ik woon aan de andere kant van het land en kan dus moeilijk even gaan kijken. De prijzen van de volgende modellen:
kv-28fx60
kv-32fx60
kv-36fs70

Trouwens dat dolby pro logic had ik ook verkeerd begrepen, dat hoeft er ook niet op te zitten aangezien mijn versterker dit toch al decodeerd, dus gewoon een stereo aansluiting is genoeg

• fozz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10-2025

fozz

Are You In Or Out?

DVD speler kan ik je de PIONEER DV535
899,- (incl) RegioVrij bij Rodisc (Eindhoven) + 1jr garantie.
Heb ik zelf ook in bezit, prima speler.

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
Ik zou oppassen met modificeren als je regio 1 schijffies gaat afspelen (huren/kopen/lenen)

Je speler moet dan niet REGIOVRIJ (=geen regio) zijn, dat trekt dat trekken de nieuwere RCE beveiligde schijffies niet (Patriot bijv).

Je speler moet je dan handmatig op een regio kunnen zetten!

Ziet the patriot dat je een regiovrije player hebt: speelt NIET

Ziet ie dat je speler op regio 1 staat (wat je zelf ff met de remote hebt gedaan): speelt wel!

• ercanc
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf nu een Sony 32FS60. Echt een perfect beeld! :P Deze heeft ook Dolby Surround; ik heb eigenlijk deze gekocht ipv de 32FX60 vanwege de twee tuners in de 32FS60. Deze is echt een aanrader!

Daarnaast heb ik een Sony DVD-725D, regiovrij (ook instelbaar voor nieuwere beveiliging). Ik zou nu zelf de Pioneer DVD535 aanraden, omdat deze ook nog CD-R/CD-RW kan lezen. De sony kan het niet :'(.

Abit KT7-Raid, AMD TB 750@750 (komt nog), Asus V7100MX, 2 x 128Mb Infineon@133MHz@CAS2, 2 x Maxtor 20Gb HD 7200rpm/ATA100/Raid0, HP 9.1Gb U-SCSI HD, SB Live Value, Pioneer 16x DVD, Yamaha CDR400T 4x writer , 17" iiyama A705MT, Win2000 Pro / RH7 Linux

• Flox
Ik zelf een super tv je gezien van loewe. een 72cm, echt een super ding, alleen wel aardig prijzig.
Bovendien werd mij een dvd speler van thompson aangeraden vanwege:
cd-rw/r
mpeg2
mp3
zelf regio instellen, deze kan echt erg veel

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Merken zoals Sony, JVC en Philips hebben allemaal prachtige breedbeeld TV's.. Als je ook geeft om het uiterlijk moet je eens kijken naar de laatste JVC incl meubel.

Ga gewoon naar de elektroshop om de hoek en vraag naar de catalogi van deze merken.. kan je rustig op je gemak spec's vergelijken, enz.. hierna ff op inet naar de prijzen kijken, en dan in de winkel kijken of het ook echt mooie TV's zijn..

Wat de sony 28fx... betreft:

KV28FX20 - 50hz 28 inch wega donkergrijs
KV28FX60 - 100hz 28 inch wega donkergrijs
KV28FX65 - zelfde als fx60, maar als opvolger hiervoor.. interne verschillen minimaal, verder minder mooie afstandbediening als bij de fx60, en in het lichtgrijs.

fx60:www.sony.nl/productinformatie/televisie/img/producten/KV-28fx60.jpg

fx65:www.sony.nl/productinformatie/televisie/img/producten/kv-28fx65.jpg

Verwijderd

TV: Als je 4000 piek hebt...ZOU IK WEL EEN BREEDBEELD (van Sony) NEMEN!!!

Je moet eens naar zo'n PC Discount beurs gaan
(http://www.pcdiscount.nl).
Daar hebben ze altijd van die regiovrije standalone DVD-spelers die ook MP3/CD/VCD spelers van een wat minder bekend merk...
Voor iets van 600 piek.
Of is dat een afrader!
Kep er weinig ervaring mee

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Op dinsdag 16 januari 2001 20:36 schreef Thomas B. het volgende:
TV: Als je 4000 piek hebt...ZOU IK WEL EEN BREEDBEELD (van Sony) NEMEN!!!

Je moet eens naar zo'n PC Discount beurs gaan
(http://www.pcdiscount.nl).
Daar hebben ze altijd van die regiovrije standalone DVD-spelers die ook MP3/CD/VCD spelers van een wat minder bekend merk...
Voor iets van 600 piek.
Of is dat een afrader!
Kep er weinig ervaring mee
Ik heb zelf de Divido dvd speler (www.divido.net / .nl), welke alle regio's aankan, én je kunt de regio instellen. Verder is hij de beste, niet overdreven (zie www.dvdzone.nl), in mp3; zeer mooi. Het nadeel is dat het beeld gewoon niet de kwaliteit heeft van een Sony, Philips etc... Zij rocken toch wel heel hard als je voor kwaliteit gaat.

Wat de TV betreft: ik heb 1,5 jaar geleden uitgebreid marktonderzoek gedaan, en naar alle tv's gekeken, geluistert, gevoeld, ja nog net niet opengedraaid ;) ... De Sony 28FX60 was en is nog steeds gewoon super. 2 tuners is leuk, maar uiteindelijk gebruik je het weinig; je moet er zelfs 1000 piek extra voor neerleggen. 28FX60 is beste waar voor je geld; trust me, I know.... :9

Ps. Ik moet zeggen dat ik de 28FX65 nog niet gezien heb, althans de specs niet, maar het schijnt opgewarmde soep te zijn... En das mooi, want dan is de 28FX60 nu extra goedkoop voor je!!! :D

.... Ik weet het ook niet

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03 18:21
Wat ik eigenlijk mis in jouw specs zijn de boxen. Nu wil je een dvd speler, die zijn tegenwoordig allemaal met 5.1 dolby digital.

Daar kun je een receiver bij kopen die onder de 1500 gulden ligt. Echter, de boxen zijn binnen het geheel toch wel het belangrijkste vind ik (zo ervaar je een film toch wel het best).

Nu rep je daar niet over. Ik heb net ook dolby digital systeem gekocht, waarbij de boxen toch al gauw zo'n 20% van de totaalprijs innamen.

Nu maak ik een snel rekensommetje:
dvdspeler: 800 gulden (regiovrij kan wat meer kosten)
receiver: 1200 gulden
televisie: 2000 gulden
boxen: ?? geld op !
meubel: ?? geld op !

Ik kan je zeggen dat je voor 1800 gulden wel een breedbeeld kunt kopen (echt een must voor dvd), daarvoor hoef je echter geen tv te nemen waar dolby op zit, want dat gaat toch via de receiver.

Als ik je advies mag geven, dan zou ik toch wat meer geld spenderen aan het geheel, of je moet het doen met een oudere type receiver of televisie, maar voor 4000 gulden heb je niet veel tegenwoordig. Vergeet niet dat bijpassende meubels al gauw 500 piek kosten. :(

Verwijderd

Ga voor de Philips 32pw9616 breedbeeldtelevisie!! Is gewoonweg beter beeld (Natural Motion + Digital Scan techniek waardoor alles natuurlijk beweegt) icm. dvd spelers merk je dat tov. Sony Wega's! Is ook nog met Dolby Digital.. Deze is 4300, de 28 inch versie is 3400 en ook met Dolby Digital.... In de winkel (mediamarkt bijv.) moet je gewoon de Sony en de Philips met elkaar vergelijken terwijl er een DVD'tje opstaat en dan kun jij je beslissing maken... :):)

• Flox
Dat van dat dolby geluid had ik al begrepen, trouwens heb ik al een goede dts versterker en 5 boxen...

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 19:46

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ik heb zelf de Sony 32fx60 en in combinatie met DVD (of een andere hoogwaardige bron) is die top
bij gewone kabeluitzendigen vind ik hem wat minder
ik had zelf liever de hierboven genoemde philips gekocht (dat beeld is wat beter en ik vind de wega serie een beetje een plastic look hebben) maarja dat scheelde vorig najaar nogal in prijs (fl.2999,- tegenover fl.4300,-)

ik heb er een philips DVD speler bij (omdat die een stuk goedkoper regiovrij te krijgen is ;) )

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Ik zou gaan voor de pioneer 535 dvd speler.
Deze is regio vrij te koop bij de mediamarkt voor 788. Deze speler kan alles aan en heeft menu gestuurde regio keuze én automatisch. als je hem op regio 1 zet herkent hij alle regio 2 films en alle regio 1 films (ook patriot) RCA beveiliging opgelost dus. Staat hij op regio 2 dan spelen de regio 1 films met rca beveiliging niet pff wat een verhaal.
Mooi menugestuurd en 788 valt dan zeker mee. Groot voordeel t.o.v bv. een sony dvd is dat ze recordables spelen. Mocht je nog eens gaan video editen leuk vc'-tje maken geen probleem.

succes

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil heel eventjes terugkomen op die mp3?vcd/DVD spelers. Die yamakawa's schijnen inderdaad op grote tv's (heb ik dus) een minder strak beeld te geven. De andere goedkope van rond de 600 piek ook. Hoe zit het dan met die Revoy van 900 piek?

Ik wil best wel m'n Pioneer 515 R.V. (instelbaar dus) verkopen als zo'n speler dezelfde beeldkwaliteit biedt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 20:32 schreef JvS het volgende:
Ik wil best wel m'n Pioneer 515 R.V. (instelbaar dus) verkopen als zo'n speler dezelfde beeldkwaliteit biedt...
515 regiovrij = instelbaar??? Hoe dan?
Ik heb een 525 regiovrij, maar dat betekent alleen maar dat 'ie op regio 0 is gezet. Ik kan op geen enkele manier wisselen tussen bv. regio 2, 1 en 6, hij pikt ze gewoon allemaal. Tenzij de DVD met die nieuwe regiobeveiliging is uitgerust, maar die heb ik gelukkig nog niet...

• JvS
  • Laatst online: 07:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heel "simpel"
Druk op je afstandsbediening:
"Menu" (je komt in Pioneer menu, niet in film menu)
"enter" (je selecteert Initial)
"Display" (regio informatie komt op scherm)
"Condition" (speler weet dat je de regio gaat veranderen)
"1 t/m 6" (de speler gaat in de regio die jij indrukt)

Handig he? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Grmpfh! :(
Als ik op "Menu" druk, meldt de display van de speler "MENU - SEARCH - MENU - STOP", en zit ik naar een mooi blauw scherm te kijken...

• Ovide
  • Niet online
Quote uit DVD Video Magazine (13 DVD-spelers getest):

"Uit onze test is gebleken dat kwaliteit van beeld en geluid sterk afhankelijk zijn van de aangesloten televisie, bekabeling en/of stereo-installatie. De keten is immers zo sterk als de zwakste schakel. Beschikt men over een goede tv met scartaansluiting, dan verdienen DVD-spelers met een scartaansluiting de voorkeur. (.....) Zowel de Philips DVD751 als de JVC XV523 kunnen, naast gewone audio-cd's ook met cd-r's en cd-rw's overweg. Wat betreft beeld en geluidskwaliteit komt de Philips als beste uit de test. Ook als cd-speler is deze speler de beste keuze. (.....)"

Het betreft een test tussen:
- Grundig GDV 120
- Toshiba SD-100E
- WMM NetStation DVD 1.0
- Samsung DVD-511
- Hitachi DV-P305E
- Hiteker AD-600-E
- Hiteker P51DD-E
- Philips DVD 751
- Panasonic DVD-RV20
- JVC XV-523
- Sony DVP-S335
- Sharp DV-700S
- Pioneer DV-535

In dit blad staat ook een test tussen zes Real Flat Screen (Breedbeeld) tv's. Uit het verhaal begrijp ik dat de reviewer toch een iets minder plat beeld prefereert boven real flat, omdat de stand van flat-techniek op dit moment nog niet zo ver is dat (bij grotere schermen, zoals 32") het beeld aan randen en in hoeken perfect is te krijgen.

Uiteraard zijn dit soort reviews en ervaringen persoonlijk. Ik ben zelf erg te spreken over mijn Philips DVD 711, gekoppeld aan een oude matchline tv. De 711 is een van de goedkopere versies uit de nieuwe serie van Philips en beschikt over voldoende functies voor normaal gebruik (ook DTS) en is eventueel met een programmeerbare a.b. of palm regiovrij te krijgen, weet even de link niet, maar zoek eens op jeroenverhaar, hij heeft een site over regio-vrij maken van Philips DVDspelers. Persoonlijk geef ik niet veel om zaken als MP3 op een DVD-speler, waar je veel mensen hier over hoort. Voor MP3 gebruik ik mijn comp wel.

Met betrekking tot de tv's ben ik persoonlijk meer gecharmeerd van de Philipsen dan van de Sony's, zowel qua beeld als uiterlijk. Maar ja, smaken kunnen verschillen.

• Flox
Heet dat blad echt dvd-video magazine? Ik kan het inde boekhandels nergens vinden...

• Ovide
  • Niet online
Ja, en DVD-video is zo geschreven als het tekentje dat op een DVD-speler staat. Ik heb hem btw bij de bruna op station Enschede gehaald.

• ALH
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Op maandag 22 januari 2001 18:13 schreef Flox het volgende:
Heet dat blad echt dvd-video magazine? Ik kan het inde boekhandels nergens vinden...
dat blad heb ik ook :), maar de 751 is in beeldkwaliteit toch wel net wat beter als de 711!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Pagina: 1