Casekap [U-vorm] » sidepanel.Hoe zagen+bevestigen¿

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Als ik me bigtower nu open wil maken , moet ik de HELE kap [omgekeerde U vorm] eraf halen.

Dit is best wel erg irritant en ik wil er graag een sidepanel van/in maken.
Wat is de beste/mooiste manier om dit voor elkaar te krijgen?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

dit probleem heb ik ook
alleen ik denk aan scherpe randen :'(

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
randjes kun je veilen, maar waar zou ik moeten zagen?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021

vAr

Uhm... nieuwe kast is niet een optie? *D

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

Verwijderd

ik denk ook aan een nieuwe kast
of aan doorzagen,
het best lijkt mij bij de naad, (de rand dus..)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:24
vijlen is met een lange ei ... *D

-

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 16:21 schreef vAr het volgende:
Uhm... nieuwe kast is niet een optie? *D
4 letters : G E L D ;)
Me kast bevalt me verder wel goed, alleen die kap wil ik anders.

\o/

Verwijderd

je kan misschien de zijkant vervangen door aan andere materie zoals plexi glas ofzo..
als je dat niet wilt zie maar dat je mooi recht zaagt ;)
gl...

Verwijderd

ik zou net ongeveer een halve centimeter onder de naad zagen, zodat je op de naad zelf geen scherpe rand hebt. Bovenaan in je case zit een metalen balkje, waarop dan zeg maar de grote helft rust, en de andere kan je er zo aanhangen mbv de schroefjes aan de achterkant van je case...

Suc6! :P

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
K
I'll try.
Ik ga binnekort iets in me kast maken Het liefst BIOHAZARD logo, maar gewoon raam = ook cool]

\o/

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Wat dacht je van de kap, aan de zijkant op de hoek los zagen, piano schanier er op, en ff bij de sloop van die zuigers halen die ze bij hatchback auto's gebruiken 8-)...........

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

Verwijderd

moet je wel gelijk een stuk meer ruimte hebben om die kap open te gooien.... + je zit niet zo makkelijk als je bij je CPU moet

wel een cool casemod idee, maar niet zo handig lijkt me :)

• _Cyber_
Ja, ik ben ff van mijn eigen situatie uitgegaan..... Een Big tower onder het bureau, en genoeg ruimte om de deur omhoog te klappen.......ik zit nu ook meestal onder mijn bureau aan mijn pc te werken, ben nl. te lui om hem iederekeer los te moeten koppelen :P

Verwijderd

zie dan maar dat ze zeer zachte zuigers hebt anders heb je je 2 handen nodig om je zijpaneel dicht te klappen :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Volgens mij gaat dat niet lukken.
De onderkant zal wel gaan, daar zit al een sleuf, maar be bovenkant ga je met geen mogelijkheid vastzetten.
Ik heb een kast met van die sidepanels en die hebben aan de bovenkant van de sidepanel "haakjes" zodat je zijpaneel niet elk moment omvalt.
Hoe wil jij die haajes aanbrengen?
en als je die haakjes toch hebt kunnen maken: waar gaan die haakjes in?

De enige mogelijkheid die ik zie is inderdaad een omhoog klapbaar paneel (evt met zuigers of een magneet aan de onderkant van je buro zodat het paneel vanzelf omhoog blijft staan.

Niet?
[Specs]

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 23:26 schreef SiGNe het volgende:
De enige mogelijkheid die ik zie is inderdaad een omhoog klapbaar paneel (evt met zuigers of een magneet aan de onderkant van je buro zodat het paneel vanzelf omhoog blijft staan.
Het komt er dus op neer dat ik gewoon 's wat tussen alle oude troep in de schuur moet neuzen en kijken of ik daar haakjes etc. kan vinden.
Anders ga ik IDD iets van zon omhoogopklapnaar ding maken, lijkt we er wel B-) uitzien.

\o/

Verwijderd

Hey Elwin... :) Erik hier... :)
Ik had dat ook zoon U kast. Ik heb gewoon met een decopeerzaag de plaats doogezaagt en is ook nog best wel netjes geworden.

Greetz

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

maak je er anders toch wat schanieren in aan de boven kant? dan klap je die kap gewoon open naar boven :) als hij niet onder een tafelstaat dan ofzo.

Ik had eerst ook zo'n U kast.. vond het maar rete onhandig. Daarna een INWIN 600 gekocht, een stuk beter maar ik moet wel de hele bovenkant er afhalen voordat ik mijn zijpaneel er uit kan halen. Nu heb ik een Antec SX-1030BEC en dat is echt super! Je pakt in 1 beweging het hele zijpanel eruit, dat zou gewoon echt op alle kasten moeten zitten. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• WarPuppy
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Of je maakt hem doorzichtig >:)

Schijn bedriegd :D

• _Cyber_
Op donderdag 18 januari 2001 15:50 schreef tazzman het volgende:
Daarna een INWIN 600 gekocht, een stuk beter maar ik moet wel de hele bovenkant er afhalen voordat ik mijn zijpaneel er uit kan halen.
Is de INWIN Q500 dan niet het zelfde dan de Q600 (behalve het frontje) :?

Ik heb zelf zo'n Q500 en ik kan wel gewoon mijn zij panelen verwijderen, en dan hoef ik niet mijn boven kap eraf te halen. Voor de rest trouwens een vette case om te modden, waar ik nu dus ook druk mee bezig ben >:)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 15:09 schreef Celeron_clocker het volgende:
Hey Elwin... :) Erik hier... :)
Ik had dat ook zoon U kast. Ik heb gewoon met een decopeerzaag de plaats doogezaagt en is ook nog best wel netjes geworden.

Greetz
Hmmz, SCREENSHOT! ;)

\o/

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Als je 'm nou niet aan de zijkant doorzaagd maar aan de bovenkant, dan kan je aan de onderkant van de bovenkant (volg je me nog:?) pinnetjes maken die ervoor zorgen dat je paneel niet steeds omflikkert.
Je haakt die pinnetjes dus gewoon aan je case.
|-¬
|
|
|

zoiets dus (ok, hij is niet echt duidelijk.)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

als ie nou voor de proef ff dit:

http://members.brabant.chello.nl/~p.nooijen/Spullen.html

of zo iets doet/probeert als test.

Verwijderd

datis niet netjes 8))
je maakt er gewoon een "normale" deur in met 2 of 3 scharnieren en een slotje (anti-kleine-zusje)!
Pagina: 1