[XP] Hapert met openen exe/mp3/mpg/enz. files

Pagina: 1
Acties:

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Bij het openen van exe, mp3, wmv, mpg, jpg, gif, enz files blijft XP sp2 zo'n 3 seconden 'hangen'. reageert nergens meer op, en het duurt ook een tijdje voor bijv. een mp3 in winamp of mp geladen is. vaag probleem, en ik heb t ook al maanden, maar te lui om er wat aan te doen... dus ik weet niet meer precies waarna het nou gebeurt is. niet na de sp2 installatie iig voor zover ik me kan herinneren.
Kan er niets over vinden op google en in de search. Het ligt niet aan winamp, mediaplayer of de fotoviewer, aangezien hij het met andere spelers ook heeft, en bij .exe files is het probleem ook aan de orde. Ik snap dat het met een schone install ook wel verholpen is, maar daar heb ik geen tijd voor op het moment, en het is toch wel zeer irritant

specs:
athlon xp mobile2400+ (niet overgeklokt)
2x512 MB CORSAIR RAM
winXP sp2 + updates
nod32 antivirus
Rest lijkt me vrij onbelangrijk voor het probleem, vraag anders maar.

Edit:
Ik herinner me dat het gebeurd is nadat ik met hijackthis aan de slag ben geweest omdat ik wat virusjes had draaien een paar maanden geleden. mss een bestandje gewist dat niet gewist had mogen worden?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Probeer het volgende eens:

Ga naar Start->Uitvoeren

en typ dan in (zorg dat je je windows XP cd bij de hand hebt):
code:
1
sfc /scannow

Je windows installatie wordt nu gecontroleerd en gerepareerd waar nodig. Het zou ook spyware of een virus kunnen zijn dat dit veroorzaakt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• struul
heb ik gedaan, en hij heeft iets bijgewerkt, maar ik blijf het probleem behouden, ook na een reboot.
het doet zich ook voor bij rar files... eigenlijk alle files die je je maar kunt bedenken.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

trage harde schijf?
hoge RAM latencys?
brakke Windows install?

Format lost HEEL veel op!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:38
Ide-drivers geinstalleerd?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

heb je recent nog alle maatregelen genomen tegen virussen/worm/spyware/dailers etc.etc.etc. :?

Wordt je nog iets wijzer in je Task Manager over het proces wat de meeste CPU time voor zich op eist :?

[ Voor 37% gewijzigd door aardbeix15 op 10-09-2005 21:19 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• struul
Nope
hoge RAM latencys?
Nope
brakke Windows install?
wss...
Ide-drivers geinstalleerd?
ja
heb je recent nog alle maatregelen genomen tegen virussen/worm/spyware/dailers etc.etc.etc.
nee, maar het probleem deed zich ook al voor toen mn pc 100% 'clean' was
Wordt je nog iets wijzer in je Task Manager over het proces wat de meeste CPU time voor zich op eist
ook als pc niks aan t doen is heb ie t... dus daar lijkt het me niet aan t e liggen. want andere programma's reageren gwoon vlot

hehe.., dat was een hele quote-lijst :)
Pagina: 1