Toon posts:

TV kaart en live streamen via media encoder

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond all,

Ik heb een vraagje die ik hier, en na 2 weken googlen niet heb kunnen vinden.

Ik wil live tv gaan streamen, heb hier windows media encoder 9, en bij een hostingpartij een streamingserver draaien.
Alles werkt perfect met de webcam bijv., dus over het streamen gaat het niet, die techniek heb ik wel onder de knie.

Maar nu gaat het over de hardware, normaal tv kijken op de pctv via de normaal bijgeleverde software lukt wel, geen probleem, maar zodra ik Windows Media Encoder 9 start en de kaart selecteer als video device krijg ik alleen een beetje ruis of groen beeld.

Ik heb de tv kaart Hauppauge 150 geprobeert, werkte niet
Nu de Pinnacle PCTV Stereo.. en die doet het dus ook niet voor het streamen.

Mijn vraag is dan ook: welke TV kaart werkt wel lekker met WME 9 of wat doe ik fout.
Ik heb er echt al dagen aan gezetten en ik kan me niet voorstellen dat ik iets niet geprobeert heb.

Ik hoor heel graag van iemand die WME 9 gebruikt en zijn PCTV card wel werkend heeft.

Alvast bedankt.

Adje Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Beschaafd schopje, maar ik heb een soortgelijk probleem.
Echter twee verschillen:
- Ik heb een NVTV kaartje (met MPEG2 decoder wel, MCE compatible, werkt ook prima in MCE)
- Ik krijg geen ruis of groen beeld, maar een foutmelding:

'Er is geen overeenkomst voor de opgegeven sleutel in de index.'

Heb op GoT al een hoop topics doorgespit maar niets lost het op. Ook op Google kwam ik niets tegen wat een oplossing bood.

Verwijderd

De Hauppauge 150 kaarten (en de rest van de serie) worden niet ondersteund door Media Encoder. Probleem zit 'm hier in het feit dat deze kaarten een hardware encoder aan boord hebben. Je zult een puur software matige TV kaart voor moeten aanschaffen. Ik heb voor deze toepassing een TV kaart van ASUS gekocht á 30 euri ofzo.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Ik ben hier ook mee bezig geweest..
http://www.uticasoft.com/products/ubroadcast.htm dit progje werkt bij mij foutloos.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku