Toon posts:

Beveiliging tegen overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste alle,

Is er een mogelijkheid om een PC te beveiligingen tegen overclocken? Zodat dit niet meer mogelijk is. Alle tips zijn welkom.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

We zitten hier op DOC ,waarom vraag je nu om iets wat totaal niets met DOC te maken heeft :?
Anyway zet een paswoordt in je bios en het is gefixed ,of die persoon moet de jumper weten te vinden om hem te clearen ?!?
In dat geval ken niemand je helpen hier... :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met stom :). Alhoewel je dan moet verhinderen dat er overclockt kan worden vanuit je OS.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
zeer eenvoudig: koop goedkope PC onderdelen...

Een goedkoop mobo ondersteunt geen overclock mogenlijkheden, Athlon Xp bartons hebben een gelockte multiplier. Een latje goedkoop geheugen dat net de cpu fsb aankan sluit ook al een mogelijkheid uit, een koeler die de cpu net koel houdt beperkt ook...

Een paswoord op je bios de cmos jumper verwijderen of vastsolderen en ook de batterij vastlijmen.

eventueel een moederbordje met onboard vga

[ Voor 20% gewijzigd door deleenheir op 08-09-2005 22:18 ]

"If it works, don't fix it"

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:54
lekkere posthistorie ook...

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
lol

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:11:
We zitten hier op DOC ,waarom vraag je nu om iets wat totaal niets met DOC te maken heeft :?
Anyway zet een paswoordt in je bios en het is gefixed ,of die persoon moet de jumper weten te vinden om hem te clearen ?!?
In dat geval ken niemand je helpen hier... :)
We zitten hier op een overclockingsforum. Daar mag ik alles vragen over dat onderwerp.
Copy/Paste: GoT Index » Die-Hard Overclocking & Cooling
Dus ik zie niet in waarom ik dat niet mag vragen. Beter lezen voor je gaat posten.

Verwijderd

Topicstarter
deleenheir schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:15:
zeer eenvoudig: koop goedkope PC onderdelen...

Een goedkoop mobo ondersteunt geen overclock mogenlijkheden, Athlon Xp bartons hebben een gelockte multiplier. Een latje goedkoop geheugen dat net de cpu fsb aankan sluit ook al een mogelijkheid uit, een koeler die de cpu net koel houdt beperkt ook...

Een paswoord op je bios de cmos jumper verwijderen of vastsolderen en ook de batterij vastlijmen.

eventueel een moederbordje met onboard vga
Dat password op de BIOS, had ik ook al bedacht. Maar de meeste overclockers weten die batterij wel te vinden. Die andere tips kan ik wel wat mee denk ik. Zijn die bartons niet te unlocken? Dat vastlijmen van het batterij, hoe gaat dat in zijn werk? Ik neem dat je niet elke soort lijm kan gebruiken. En batterij'tje moet ook nog goed contact kunnen maken lijkt mij. Kun je mij hierover meer vertellen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bartons zijn tot nader order nog altijd gelockt en niet te unlocken... Toch diegene na week 42.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Respectvol zeg 8)7 8)7

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
haha! ja deze vraag roept om meer uitleg. Ik ben banger dat iemand mn raam in slaat en me pc jat dan dattie 'perongeluk fout' wordt overgeklokt.... maaare slotje op je kast misschien? en inderdaad admin rights goed verdelen he... lol @ dit topic

http://specs.tweak.to/12504

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20

Nobby

Nuts!

@TS. Waarom zou je een pc willen beschermen tegen overclocken? Hij overclocked niet vanzelf dus wanneer je uit je bios blijft is er niets aan de hand.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 03:25:
[lekkere posthistorie ook...]

Respectvol zeg 8)7 8)7
Yep, het was niet erg vriendelijk.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

We zitten hier op een overclockingsforum. Daar mag ik alles vragen over dat onderwerp.
Copy/Paste: GoT Index » Die-Hard Overclocking & Cooling
Dus ik zie niet in waarom ik dat niet mag vragen. Beter lezen voor je gaat posten.
Jij beter je best doen om erachter te komen hoe dat kan: ik zie in je topicstart wel heel erg weinig eigen inzet om daar achter te komen namelijk :)

Een mogelijkheid is een password op je BIOS zetten zodat daar de instellingen in ieder geval niet te veranderen zijn: en verder niemand een admin account geven zodat er geen OC-software te installeren is op je pc. Maar goed, zelf dus even mee aan de gang graag.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.