probleem met ADSL van HetNet

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn buren hebben op 25 Augustus via de winkel een ADSL pakket van HetNet gekocht. Echter hebben ze er zelf totaal geen verstand van en zijn wat aan gaan baggeren. Ik ben vandaag eens wezen kijken. Allereerst de lijn bekeken. Alles zag er goed uit. Toen bij de pc gaan kijken. Ik heb de wizard van Thompson gestart en heb het volgende gekozen: PPPoA verbinding

En dan als username: ******@adsl-surfen
password: *********

Wizard sloot, en ik dacht dat ik het werkend had. Niet dus! Op het modem branden alle lampjes groen (DSL, Power, Ethernet) behalve het lampje "Internet". Als ik in de modem kijk zie ik:

System self test - ok
LAN (Ethernet or USB) - ok
DSL - ok

Routed: PPPoA - DHCP - NAPT
Region - World
Provider - Basic

IP Address: Unassigned
Primairy DNS:
Secondairy DNS:

(modem is een Speedtouch 546)

Ik weet nog van mijn ADSL aansluiting dat er een cd van KPN zelf bij zat om de modem te configureren en dat ik niet de standaard Thompson cd moest gebruiken. Helaas zat hier alleen de Thompson cd bij. Ik weet dus niet 100% zeker of alle modem settings wel goed zijn. Ik heb op de site van Hetnet de status van de ADSL aanvraag bekeken en daar staat:

Uw abonnement 'ADSL Instap Surfen' is in dienst gesteld per 8-9-2005.
Uw IP adres is: ***.***.***.***

Is dit gewoon een kwestie van geduld, of is er wel degelijk een modem instelling verkeerd?

Verwijderd

Even nog een paar dingen als info nodig.

Wat is de link en state met de gegevens van hetnet (onder basic -> connections op de modempagina (10.0.0.138)). Retrying / down is een typefout in de gebruikersnaam. Probeer in ieder geval even de KPN adsl testsite, kan je in ieder geval zien of het adsl signaal uberhaubt goed aanwezig is.

Mocht het daar niet in zitten, reset dan gewoon even het modem en gebruik de Easy setup die onder advanced staat op de modempagina.

PPPoA is inderdaad wel goed, VPI/VCI zou dan op 8.48 moeten staan.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 16:32
Probeer de gebruikersnaam kpn@adsltest (wachtwoord maakt niet uit, typ kpn ofzo) eens en kijk of je op de KPN testsite uitkomt. State moet dan uiteraard UP zijn. Zoja, probeer je het eens met de gegevens van de provider. Als de state dan ook up is en je krijgt geen data, is de levering nog niet compleet.

Komt het bericht van KPN of van HetNet dat het zou moeten werken? Als het van KPN komt moet je meestal nog een aantal dagen wachten totdat de provider je aansluit.

edit: bericht van HetNet, ok dan zou je data moeten hebben. Toch eerst die KPNtest doen want dat is het gedeelte wat KPN moet leveren. Modem instellingen zijn goed mits je inderdaad VPI/VCI 8.48 hebt gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door dinkelover op 09-09-2005 01:10 ]

pepernooot

• Reb87
  • Niet online
Bedankt, ik ga het proberen :)

• Reb87
  • Niet online
dinkelover schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 01:07:
Probeer de gebruikersnaam kpn@adsltest (wachtwoord maakt niet uit, typ kpn ofzo) eens en kijk of je op de KPN testsite uitkomt. State moet dan uiteraard UP zijn. Zoja, probeer je het eens met de gegevens van de provider. Als de state dan ook up is en je krijgt geen data, is de levering nog niet compleet.

Komt het bericht van KPN of van HetNet dat het zou moeten werken? Als het van KPN komt moet je meestal nog een aantal dagen wachten totdat de provider je aansluit.

edit: bericht van HetNet, ok dan zou je data moeten hebben. Toch eerst die KPNtest doen want dat is het gedeelte wat KPN moet leveren. Modem instellingen zijn goed mits je inderdaad VPI/VCI 8.48 hebt gekozen.
Wat is de url van de testsite? :? Ik zie wel overal de testside methode, maar nergens de url van de testsite ;)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ozxobez schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:08:
[...]

Wat is de url van de testsite? :? Ik zie wel overal de testside methode, maar nergens de url van de testsite ;)
krijg je automatisch als je IE opent

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09

ZieMaar!

Moderator General Chat
De kpn test account zal ook wel niet werken, denk ik. Mocht die ook connected/down geven, zet dan je modem gewoon even anderhalf uur uit, en probeer het daarna nog eens. Nog steeds connected en down? Dan even kpn bellen (als het nog niet gewerkt heeft).

Werkt de kpntest wel goed, maar krijg je met de hetnet gegevens wel connected/down, dan de helpdesk van hetnet bellen.

Mocht je er niet zeker van zijn of het modem goed geconfigureerd is, ga dan naar 10.0.0.138, klik op advanced, easy setup, doorloop die (routed pppoa en 8,48), dan is dat iig voor elkaar.

En als je verbinding maakt met iets@adsltest, dan krijg je bij alles wat je opent de kpn site. Zoals harryslinger zegt dus ;).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij elk kpn pakket zit een installatie cdrom, tenzij de modem ergens anders gekocht is. Als die er niet bijzit, zou ik die er zeker even bij vragen (meestal zijn mensen hem gewoon kwijt overigens).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ozxobez schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:08:
[...]

Mocht je niet automatisch die testsite krijgen, probeer dan iig even www.kpn.com te openen, lukt dat, dan weet je iig dat je ADSL lijn wel aanwezig is (mits je natuurlijk dat iets@adsltest als username gebruikt)

En die CD, die kan je naar mijn mening als het niet een wireless apparaat is beter gewoon kwijt blijven zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 22:32 ]

• Reb87
  • Niet online
Hij stond op 8.30. Ik dacht dat het niet belangrijk was :p maar dat was dus het probleem. Snel naar 8,48 gezet, en nu werkt het perfect. Bedankt voor de hulp. _/-\o_
Pagina: 1