Mijn buren hebben op 25 Augustus via de winkel een ADSL pakket van HetNet gekocht. Echter hebben ze er zelf totaal geen verstand van en zijn wat aan gaan baggeren. Ik ben vandaag eens wezen kijken. Allereerst de lijn bekeken. Alles zag er goed uit. Toen bij de pc gaan kijken. Ik heb de wizard van Thompson gestart en heb het volgende gekozen: PPPoA verbinding
En dan als username: ******@adsl-surfen
password: *********
Wizard sloot, en ik dacht dat ik het werkend had. Niet dus! Op het modem branden alle lampjes groen (DSL, Power, Ethernet) behalve het lampje "Internet". Als ik in de modem kijk zie ik:
System self test - ok
LAN (Ethernet or USB) - ok
DSL - ok
Routed: PPPoA - DHCP - NAPT
Region - World
Provider - Basic
IP Address: Unassigned
Primairy DNS:
Secondairy DNS:
(modem is een Speedtouch 546)
Ik weet nog van mijn ADSL aansluiting dat er een cd van KPN zelf bij zat om de modem te configureren en dat ik niet de standaard Thompson cd moest gebruiken. Helaas zat hier alleen de Thompson cd bij. Ik weet dus niet 100% zeker of alle modem settings wel goed zijn. Ik heb op de site van Hetnet de status van de ADSL aanvraag bekeken en daar staat:
Uw abonnement 'ADSL Instap Surfen' is in dienst gesteld per 8-9-2005.
Uw IP adres is: ***.***.***.***
Is dit gewoon een kwestie van geduld, of is er wel degelijk een modem instelling verkeerd?
En dan als username: ******@adsl-surfen
password: *********
Wizard sloot, en ik dacht dat ik het werkend had. Niet dus! Op het modem branden alle lampjes groen (DSL, Power, Ethernet) behalve het lampje "Internet". Als ik in de modem kijk zie ik:
System self test - ok
LAN (Ethernet or USB) - ok
DSL - ok
Routed: PPPoA - DHCP - NAPT
Region - World
Provider - Basic
IP Address: Unassigned
Primairy DNS:
Secondairy DNS:
(modem is een Speedtouch 546)
Ik weet nog van mijn ADSL aansluiting dat er een cd van KPN zelf bij zat om de modem te configureren en dat ik niet de standaard Thompson cd moest gebruiken. Helaas zat hier alleen de Thompson cd bij. Ik weet dus niet 100% zeker of alle modem settings wel goed zijn. Ik heb op de site van Hetnet de status van de ADSL aanvraag bekeken en daar staat:
Uw abonnement 'ADSL Instap Surfen' is in dienst gesteld per 8-9-2005.
Uw IP adres is: ***.***.***.***
Is dit gewoon een kwestie van geduld, of is er wel degelijk een modem instelling verkeerd?