Toon posts:

Wacom tekentablet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben op zoek naar een wacom tekentablet, maar er is zoveel keus dat ik niet weet welke ik het beste kan kopen.
Ik zal hem vooral gebruiken voor photoshop en flash.
Ik zag wel een classic staan maar ook een intuos. Wat is het verschil tussen deze soorten (behalve de prijs :P)?
Of zijn er nog andere soorten waar ik op moet letten.
Ook zijn er veel verschillende soorten formaten. Wat voor een voordeel heeft een a4 formaat Wacom boven een a6 formaat?
Dat was het wel zo'n beetje..
Alvast bedankt mensen!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:57
Het is een beetje een kwestie van voorkeur en met name van budget :)

Ik heb zelf een Wacom Graphire 3, die bevalt goed. Het is A6 formaat en dat is voor mij groot genoeg. Wil je veel gedetailleerder gaan werken dan is A4 weer wat handiger misschien.

omniscale.nl

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

De graphire serie is de consumentenserie van Wacom. Werkt perfect, ook op kleiner formaat (A6) veel beter dan een groot formaat Trust o.i.d. :) De classic is dan weer een model uit de graphire serie.
De Intuos serie is de pro serie van Wacom. Deze heeft een hogere resolutie en een pen die nauwkeuriger is. Deze serie is ook een stuk duurder, of het voor een amateur de moeite waard is is de vraag. Ik denk dat het voor een beginner eigenlijk niet het waard is.
Wat betreft het formaat: hoe groter, hoe nauwkeuriger je ermee kan werken. Eigenlijk hangt dit ook van je schermgrootte af, op een 23" is A6 toch iets te klein. A6 formaat werkt echter al prima en eigenlijk zou je het bij iemand moeten proberen, dan kan je pas echt bepalen of het voor jou voldoende is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini