ATI 9800 Pro(xt) hevige FPS drops

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Ik heb in mijn systeem een 9800PRO zitten die nu al zeker 3kwart jaar stabiel loopt als XT (bios flash + clockspeeds)

Alleen nu heb ik een raar probleem bij de games GTR en rFactor.

De singleplayer bij beide games verloopt zonder problemen helemaal smooth. Niks op aan te merken.
Maar zodra ik naar Multiplayer ga begint het gedoe. De eerste keer dat ik uit het de lobby naar de game ga is er geen enkel probleem. FPS zijn netjes. Ook met meerdere wagens.

ECHTER. Als ik terug keer naar de lobby en vervolgens weer naar de game toe ga. zijn mijn FPS gereduceerd tot 4!!! En dit gaat niet over. Bij GTR had ik dan nog de oplossing ALT + TAB en dan werkte het wel weer smooth (1x vanuit de lobby naar de game) Maar bij rFactor heeft dit geen effect.

Naast dat is er nog iets mafs aan. Ik kan zo lang practice doen als ik wil. Kwalificatie zonder problemen. Maar als ik ga racen knalt hij er hoe dan ook uit.

Dit probleem heb ik sinds kort pas. Begin juli heb ik namelijk nog GTR gespeeld in competitie verband en dat ging gewoon 2 uur non-stop goed. Sindsdien is er niks aan me systeem configuratie gewijzigd.

Ik heb ondertussen een schone windows XP installatie drivers up-to-date (ATI Catalyst 5.7 & 5.8 geprobeerd) Maar helaas geen verandering.

Alle andere online games heb ik totaal geen problemen mee. Alleen GTR MP & rFactor MP (beiden games draaien op een Engine die door ISI gemaakt is)

Temperatuur van videokaart en processor zijn gewoon in orde.
Al met de grafische instellingen gespeeld maar dat maakte ook niks uit.

Specs:
Motherboard: Asus A7N8X-X
Processor: AMD Athlon 3200+ (OC'd 2500+)
Videokaart: Ati Radeon 9800XT (OC'd 9800 pro)
Geheugen: 1024 DDR 333 MHZ RAM
Geluidskaart: Creative Audigy 2

[ Voor 3% gewijzigd door The Otherside op 08-09-2005 20:38 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Verwijderd

probeer eens catalyst 4.9 uit het archief van ati, die werkt het stabielste met mijn 9800 pro (kwam ik ook pas na veel hardware vervangen achter :P)

• The Otherside
Het gaat nu stukken beter met die drivers... nadeel wel is dat ze al dik een jaar oud zijn. 8)7

Verwijderd

ik zie niet hoe dat een nadeel is als het beter werkt :Y)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat dacht je van dat er veel performanceboosts te vinden waren in de drivers van het afgelopen jaar?
Die loopt The Otherside dan nu wel mis. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het zaakje stabiel is :Y)

• The Otherside
Jejking schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:18:
Wat dacht je van dat er veel performanceboosts te vinden waren in de drivers van het afgelopen jaar?
Die loopt The Otherside dan nu wel mis. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het zaakje stabiel is :Y)
Precies, Mischien dit weekend maar is even kijken waar het fout liep met de ATI drivers (welke versie). Aangezien begin van het jaar ik er nog geen last van had zou ik een driver uit die periode kunnen gebruiken, en maar hopen dat het probleem in de toekomst verholpen word.

Pagina: 1