Toon posts:

9800 pro icm 2 vga's > nieuwe vid kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers. Ik heb hopelijk binnenkort m'n DIY beamer af (voor de mensen die nog nooit over zo'n DIY beamer hebben gehoord: de aansturing is gewoon die van een TFT, in mijn geval VGA). Ik heb nu een 9800 pro 128 mb, die 2 aansluitingen heeft: 1x vga en 1x DVI. Nou dacht ik eerst dat ik hiermee ook een dual monitor setup zou kunnen runnen. Je kan volgens mij echter maar 1 monitor tegelijk gebruiken, die je in één van de twee ingangen stopt (daar kwam ik achter toen ik m'n camera als 2e monitor wilde gebruiken). Nou heb ik een paar vraagjes:

- op sommige websites wordt er gezegd dat de 9800pro wel degelijk als dual monitor kaart gebruikt kan worden. Weet iemand of dit zo is?

indien nee:
- als ik mijn beamer afheb, kan ik kiezen om telkens van kabel te verwisselen, of ik stop er 1tje in m'n DVI poort en ik kies telkens een andere bij eigenschappen. Allebei niet echt handig, zeker bij het instellen van m'n beamer lijkt me. Is het dan een beter idee een pci-kaartje er bij te stoppen of een dual monitor kaart te kopen?

- als ik em dan op m'n DVI ingang aansluit, wat voor verlengstuk heb ik dan nodig? Er zijn verschillende soorten DVI kabels namelijk.

- hoe ver kan ik verlengen zonder beeldverlies of storingen? ik denk dat de beamer namelijk een eindje van m'n pc vandaan komt te staan.

Als het nodig is een andere vid kaart te kopen, kan ik met de x800xt agp WEL gewoon dual monitor gebruiken?

Ik dacht dat ik het antwoord op de vraag van het DVI verloopstukje wel zelf zou kunnen vinden, maar helaas, sorry als het wel ergens gewoon staat.

Bedankt!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 17:14
- op sommige websites wordt er gezegd dat de 9800pro wel degelijk als dual monitor kaart gebruikt kan worden. Weet iemand of dit zo is?
bij mij wel Sapphier 9800 pro, had destijds 2 TFT wil prima.

Ik hoefde verder niks in te stellen.
- hoe ver kan ik verlengen zonder beeldverlies of storingen? ik denk dat de beamer namelijk een eindje van m'n pc vandaan komt te staan.
Met goede kabels veel verder, helaas kan ik je niet zeggen hoever. Maar als je al DVI kabels van 15 m kan kopen, zal het ook wel kunnen zover.

[ Voor 39% gewijzigd door Martinus op 08-09-2005 22:55 ]

no comment

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, ik heb idd ook een 9800 pro van sapphire (wel de 128 mb versie) dus dan ga ik daar toch nog eens naar kijken. Fijn dat dat verlengen ook geen probleem is.

Ben nog wel opzoek naar FCC kabel voor m'n diy beamer, de inkoopacties van nu zijn in afrondingsfase, weet iemand of er nog een nieuwe komt?

edit: toen jij twee monitors gebruikte, kreeg je dan twee keer hetzelfde beeld, of een doorlopend beeld?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 10:04 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 17:14
Je kan met het programma UltraMon 2 monitoren aansturen. Dit kan zowel spiegelbeeld als een verlengde zijn. Download dat eens (trail versie) en ga daar eens mee stunten, na wat ge-ouwehoer kan je echt veel met die instellingen. Wat ik bevoorbeeld heb, is dat mn vriendin series kijkt op de TV via mn video-kaart en ik gewoon I-net achter mn PC ( op mn monitor). Ze heeft dan geen controles over stop/play maar dat boeit niet. ( dus in totaal kan je drie schermen tegelijk aansturen, is me wel gelukt)

no comment