Toon posts:

Slipstream XP SP2 met illigali cdtje

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een slipstream XP SP2 cd gemaakt en gebrand,
maar ik heb een illegale XP profesional cd gebruikt, want ik heb geen legale cd om te installeren
ik heb op mijn computer als het goed is wel een legale serial-key, via die telefoon gebeure...

nu vraag ik me alleen af: Gaat mijn cd werken?
of denken jullie dat k die cd nu kan weggooien (wat niet boeit want ik heb er toch zat...)

Verwijderd

Zou eigenlijk wel moeten, je hebt namelijk een legale serial...

denk ik

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 20:16 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Moet eigenlijk wel kunnen.
Volgende keer moet je echt even: Het algemeen beleid doorlezen, want dit soort vragen mogen eigenlijk niet :) Schending van copyright enzo.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ja daarom... maar iemand had het ook geprobeerd en die cd deed het helemaal goed.. tot het moment dat je serial moet invoeren(wat overigens niet helemaal aant begin zit.. dus was lekker lullig na dat uurtje installen)

Verwijderd

Ik zou wel kijken wat voor versie je hebt, de VLK versie gaat bijvoorbeeld niet werken met een retail of OEM key..

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg een mail van dion_b over dat ik het over illigale cd heb,,,
en over dat me forum niveau te laag zou liggen...
en ik krijg van die links naar noobsites...om daar forumervaring op te doen....

maar sorry or... ik heb toch een LEGALE serial.... en ik wil dan lekker cd'tje kweken...
en dan krijg ik weer gezeik....

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dergelijke support over illegale software is op GoT niet toegestaan.

Lees eerst de FAQ maar eens:

Warez, cracks en registratie-/licentiecodes en NO-CD patches:
Elke manier om een programma dat niet vrijelijk te gebruiken is middels bijvoorbeeld key-generators, crack's, NO-CD patches en dergelijke toch aan de praat te krijgen is iets wat je buiten Gathering of Tweakers zult moeten doen. Het vragen naar of het aanbieden van dergelijke zaken; software of de licenties, op welke manier dan ook, is niet toegestaan op het forum.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:17:
Ik zou wel kijken wat voor versie je hebt, de VLK versie gaat bijvoorbeeld niet werken met een retail of OEM key..
hoe zie ik welke versie ik heb?

Verwijderd

stikkertje op de kast is een OEM

VLK gaat samen met een Open license bijvoorbeeld ... Volume License Key ;)

dus ff oem cdtje slippen ;)

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:19:

Elke manier om een programma dat niet vrijelijk te gebruiken is middels bijvoorbeeld key-generators, crack's, NO-CD patches en dergelijke toch aan de praat te krijgen is iets wat je buiten Gathering of Tweakers zult moeten doen. Het vragen naar of het aanbieden van dergelijke zaken; software of de licenties, op welke manier dan ook, is niet toegestaan op het forum.
ik zei toch dat ik LEGALE serial heb.... alleen die cd van mij is weg in de verhuizing... dus moet ik het met een andere cd doen :( sorry or...

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Als je je originele Windows CD bij je PC kreeg, zal dat zeer waarschijnlijk de Home-OEM-versie zijn geweest.

Je serial zal je dan ook niet bij een Professional versie kunnen gebruiken... en zul je op zoek moeten naar een Home-OEM-CD

[ Voor 14% gewijzigd door ironx op 08-09-2005 20:27 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:19:

Of het illegale software betreft kunnen de meningen over uiteen gaan aangezien je voor de licentie betaalt en die zegt hij te hebben.

@TS: Versies van XP die over het internet verspreid worden zijn bijna altijd VLK versies, aangezien deze niet geactiveerd hoeven te worden, je hoeft slechts over een geldige VLK (volume license key) te beschikken. De VLK is echter voor bedrijven bedoeld, zodat zij niet steeds hoeven te activeren, dus ik neem aan dat jouw licentie geen VLK is maar een retail of OEM.

Het is meest aannemelijk dat je een OEM license hebt, een OEM versie krijg je bij (of voorgeinstalleerd) op nieuwe pc's als je ze koopt, of (vroeger) in combinatie met een 'essentiele' hardware onderdeel (iets dat niet meer mogelijk is, check de nieuwspagina). Een retail license kan je alleen krijgen als je ook daadwerkelijk zelf een retail versie gekocht heb.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij werken OEM licenses alleen op OEM versies van windows, retail op retail en VLK op VLK (dat laatste iig zeker).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:22:
[...]

ik zei toch dat ik LEGALE serial heb.... alleen die cd van mij is weg in de verhuizing... dus moet ik het met een andere cd doen :( sorry or...
jij zegt dat wel maar dat is voor ons niet te controleren of je de waarheid speekt.
dus een beetje begrip graag :(

[ Voor 55% gewijzigd door mad_max234 op 08-09-2005 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks
ik heb op zolder een oude pc gevonden waarop nog makkelijk XP kan
ik zal het gewoon eens proberen te installeren en dan laat ik wel horen of het is gelukt
(morgen ga ik het proberen) :)

• ironx
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:29:
ik zal het gewoon eens proberen te installeren...
Als hij de key nu al niet pakt, zal hij dat morgen ook niet doen :P
Vraag anders even een vriend/vriendin/familielid of je zijn/haar Windows XP Home CD even mag lenen ;)

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:29:
oke thanks
ik heb op zolder een oude pc gevonden waarop nog makkelijk XP kan
ik zal het gewoon eens proberen te installeren en dan laat ik wel horen of het is gelukt
(morgen ga ik het proberen) :)
Gewoon vanuit windows XP zelf de installie starten, dan kan je gelijk al de key invoeren en kijken of ie werkt ;)

Ik denk zelf als je er eentje van internet hebt gedownload dan is het bijna zeker dat het een VLK is wat dus niet gaat werken. Oem's en retails zijn lastig te krijgen op het internet omdat je die moet activeren. Dus probeer wat IronX zei ;)

En ja ik heb zelf wel een legale versie :+

[ Voor 5% gewijzigd door Xiled op 08-09-2005 20:35 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:27:
[...]

jij zegt dat wel maar dat is voor ons niet te controleren of je de waarheid speekt.
dus een beetje begrip graag :(
whaha gast hoe wou je op dit forum uberhaupt weten of iemand de waarheid spreekt :P?
als ik zeg dat ik de originele cd van red alert 1 heb weet je toch ook niet of het echt zo is

Verwijderd

Home versie in VLK
:D _/-\o_

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Die bestaat nie! Want grote bedrijven hebben natuurlijk Prof.
En een corp key is niet goedkoop })

[ Voor 9% gewijzigd door Xiled op 08-09-2005 20:38 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Xiled schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:38:
Die bestaat nie! Want grote bedrijven hebben natuurlijk Prof.
niet? >:)
En een corp key is niet goedkoop })
ik koop liever een open license (corp key ) voor 10 x xppro dan 10 x retail ;)

• ironx
Mijn hemel, nog even en het verhaal is niet meer te volgen ook zo :D
Denk dat je me toch een beetje verkeerd begrijpt... :)

[ Voor 51% gewijzigd door ironx op 08-09-2005 21:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nouja, success he. Probeer het lekker even uit ofzo...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.