FnF schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:19:
Dergelijke support over illegale software is op GoT
niet toegestaan.
Lees eerst de FAQ maar eens:
Warez, cracks en registratie-/licentiecodes en NO-CD patches:
Elke manier om een programma dat niet vrijelijk te gebruiken is middels bijvoorbeeld key-generators, crack's, NO-CD patches en dergelijke toch aan de praat te krijgen is iets wat je buiten Gathering of Tweakers zult moeten doen. Het vragen naar of het aanbieden van dergelijke zaken; software of de licenties, op welke manier dan ook, is niet toegestaan op het forum.
Of het illegale software betreft kunnen de meningen over uiteen gaan aangezien je voor de licentie betaalt en die zegt hij te hebben.
@TS: Versies van XP die over het internet verspreid worden zijn bijna altijd VLK versies, aangezien deze niet geactiveerd hoeven te worden, je hoeft slechts over een geldige VLK (volume license key) te beschikken. De VLK is echter voor bedrijven bedoeld, zodat zij niet steeds hoeven te activeren, dus ik neem aan dat jouw licentie geen VLK is maar een retail of OEM.
Het is meest aannemelijk dat je een OEM license hebt, een OEM versie krijg je bij (of voorgeinstalleerd) op nieuwe pc's als je ze koopt, of (vroeger) in combinatie met een 'essentiele' hardware onderdeel (iets dat niet meer mogelijk is, check de nieuwspagina). Een retail license kan je alleen krijgen als je ook daadwerkelijk zelf een retail versie gekocht heb.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij werken OEM licenses alleen op OEM versies van windows, retail op retail en VLK op VLK (dat laatste iig zeker).