Toon posts:

Veplaatsen van SQL databases

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie draaien onder SQL (Desktop). Ik wil graag de applicatie, database, verplaatsen naar een nieuwe server. Ik heb op de nieuwe server MSDE geinstalleerd en probeer nu de database te restoren van de oude server. Ik krijg echter de volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
Msg 3168, Level 16, State 1, Server SERVERNEW\DB01, Line 1
The backup of the system database on device c:\backup\master.bak cannot be
restored because it was created by a different version of the server
(134218546) than this server (134218488).
Msg 3013, Level 16, State 1, Server SERVERNEW\DB01, Line 1
RESTORE DATABASE is terminating abnormally.

Ik heb echter op de beide servers dezelfde MSDE draaien, gewoon de laatste. Komt dit door het feit dat ik hem probeer te restoren op een andere server? (Met een andere naam.)

Tijdens mijn zoektocht kwam ik ook de attach / detach optie tegen. Kan ik hier met die optie ook proberen? Wat is precies het verschil?

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Je moet een database ook niet verplaatsen d.m.v. een backup, maar door de database te detach-en, het MDF en LDF bestand kopieren (eerst nog ff niet verplaatsen, dan heb je teminste nog het orgineel mocht er iets mis gaan), en op de nieuwe server een nieuwe database aan te maken met de verwijzing naar het MDF en LDF bestand. Met de standaard en enterprise versie's van MS-SQL server werkt dit zowiezo; ik neem aan dat het ook werkt met de desktop versie.

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]