Toon posts:

Laptop CPU vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zaterdag een laptop kiezen en twijfel tussen een sony en een HP:

Sony heeft een Intel Celeron 2,96 GhZ en HP een AMD Athlon 64 3200+ Cool n Quiet...

Ik heb wel vernomen dat Celeron niet bijzonder is maar wat zou de beste keus zijn voor studiedoeleind met een schuin oog naar af en toe een spelletje spelen als Flight Simulator of FIFA Football ofzo?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind zelf dat een 64bit toch een stuk sterker/sneller is dan een Celeron.
Natuurlijk moet er wel een beetje videokaart inzitten.

Ik zou gaan voor de AMD :)

Wauw, een sig!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

als de prijs gelijk is (dat weet ik niet) dan zal ik gaan voor de AMD. Heb je toch net even wat meer power in je schootPC dan met een celeron (P4m mobile aftreksel denk ik of een gewone Prescott Northwood...?).

en met een spelletje dan is een AMD ook altijd wel fijn. Dus ik zal AMD kiezen

[ Voor 5% gewijzigd door loodgieter op 08-09-2005 19:35 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Als je alleen tussen deze twee wil kiezen, moet je gewoon die AMD nemen, alleen al omdat die veel koeler loopt en dat je dus waarschijnlijk minder herrie van je fan aan je kop hebt tijdens het werken...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou de celeron niet zuiniger zijn/langer op de accu werken?

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

MikeyMan schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:35:
Nee omdat die geen Speed Step heeft of ander bezuinigings technieken. De AMD heeft standaard CnQ en dat helpt ook al.

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:35:
Nee want ik heb wel al gelezen dat die Vaio niet echt zuinig is... Heb weinig over het speeltje kunnen vind via google maar dat dan weer net wel :D

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Je maakt hier de vergelijking tussen een budget cpu van Intel en een midrange cpu van AMD.
De 3200+ is op alle punten beter tov gelijk welke Celeron.
Met CnQ verbruikt de AMD ongeveer 8Watt.
Mijn pa zijn laptop heeft een P4 2.6 NW, dat ding is gigantisch trager dan mijn XP3000+ met 2-2-1-12 geheugen.
De enige cpu van Intel die ik ooit iemand zou aanbevelen is de Pentium M, de rest presteerd gewoon ondermaats en al helemaal als je kijkt naar het hoge verbruik.
Als je een echte protable wilt moet je op zoek gaan naar een PM of een Turion. :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
corpseflayer schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:18:
Je maakt hier de vergelijking tussen een budget cpu van Intel en een midrange cpu van AMD.
De 3200+ is op alle punten beter tov gelijk welke Celeron.
Met CnQ verbruikt de AMD ongeveer 8Watt.
Mijn pa zijn laptop heeft een P4 2.6 NW, dat ding is gigantisch trager dan mijn XP3000+ met 2-2-1-12 geheugen.
De enige cpu van Intel die ik ooit iemand zou aanbevelen is de Pentium M, de rest presteerd gewoon ondermaats en al helemaal als je kijkt naar het hoge verbruik.
Als je een echte protable wilt moet je op zoek gaan naar een PM of een Turion. :)
Het is niet eerlijk om jou geheugentimings met die van een laptop te gaan vergelijken... :/
Pagina: 1