Toon posts:

ATI Radeon kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de domme vraag maar kan t antwoord niet vinden via google...

Welke kaart zou ik t beste kunnen nemen (k kan nl kiezen uit twee notebooks): ATI Radeon Xpress 200M IGP of de ATI Radeon 9800?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41

Outerspace

Admin General Chat
Die Xpress 200m is weliswaar een nieuwe generatiekaart, maar ik denk dat de 9800 sneller is.

Wauw, een sig!

Verwijderd

De 9800 is volgens mij een stuk sneller.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als allereerste: Wat wil je er mee doen?

Office,internet,filmpje > ATI Radeon Xpress 200M IGP
Gamen (of iets videokaarts intensief) > 9800

Overigens kon je dit ook wel met de GoT search vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Beetje flashen kan wel met de Xpress toch? Als ik kies voor de nb met Radeon 9800 dan zit ik vast aan een Celeron CPU :(

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Flash (als in: de Macromedia dingen) kan prima met die Xpress, ik heb een 915GM (de Intel tegenhanger van die kaart) en ik heb geen enkel probleem met Flash filmpjes of wat dan ook. Spelletjes zijn er niet op te spelen maar daar is die kaart ook helemaal niet voor bedoeld.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar denk FS2004 er wel op te kunnen draaien en Football Manager sowieso omdat dat tekst is...

Ik ga geen zware shooters spelen ofzo, heb k een ps2 voor als k dat wel. T gamen zal gewoon casual even tussendoor zijn in een tussenuurtje ofzo

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Outerspace schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:26:
Die Xpress 200m is weliswaar een nieuwe generatiekaart, maar ik denk dat de 9800 sneller is.
IGP is onboard. Die haalt het nooit bij een 9800, zelfs niet bij de lichtste versie.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:50:
Nee maar denk FS2004 er wel op te kunnen draaien en Football Manager sowieso omdat dat tekst is...

Ik ga geen zware shooters spelen ofzo, heb k een ps2 voor als k dat wel. T gamen zal gewoon casual even tussendoor zijn in een tussenuurtje ofzo
Eehmz, FS2004 als in Microsoft Flight Simulator 2004??? Dat gaat je dus echt NIET lukken met een Xpress200 of wat voor IGP dan ook. (ja heel mischien op 640x480, maar dan rekent je proc alles en niet je vga).

Een mobility radeon9800 is gebaseerd op de R420 core (psst das dezelfde als de X800 series) en is dus in ALLES superieur over de Xpress200 (dus ook in stroomverbruik).

Er vanuit gaande dat die 9800 dus een R420core heeft is het vast wel een deftige notebook en zal het wel een Celeron D of Celeron M zijn. Op een Celeron D is heel goed te gamen, en op een Celeron M helemaal (dat is namelijk een Pentium M (ja die van de centrino`s) met 1024kb cache ipv 2048kb).

Mocht je er dus ook maar aan denken om te gamen, ga dan voor de 9800 (x800) met Celeron.

[ Voor 3% gewijzigd door -ErikE- op 08-09-2005 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed dan moet k wel een celeron nemen, en volgens mij is een celeron processor vrij traag :(... Plus dat die Sony maar 40 gb hdisc heb :S

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even zelf op zoek naar de prestaties van de systemen, uit de topicstart blijkt niet echt dat je dat al gedaan hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.