Ik zit met een probleem waar ik maar niet uitkom.
Heb al op diverse PDA en navigatiesites inclusief de search gezocht, maar helaas geen antwoord kunnen vinden, vandaar dat ik het hier plaats.
Ik heb het volgende in bezit:
iPaq 36xx/37xx
Garmin Etrex
Seriele kabel Etrex naar PC
Seriele kabel iPaq naar PC
Female to male genderchanger
De bedoeling is dat mijn Etrex contact gaat maken met mijn iPaq. Kabels passen allemaal, maar nu...
Ik heb met TomTom 5 ingesteld op seriele NMEA GPS, 4800baut
Vervolgens kies is seriele kabel op com 1
Wat ik ook probeer, ik krijg geen contcact met mijn GPS
Nu heb ik ook GPS driver 3.07 op mijn iPaq geinstalleerd en heb daar gekozen voor de Garmin Etrex als GPS, seriele kabel op com 1.
Ook hier geen contact
Verder nog geprobeerd om GPS driver op NMEA 0183v2 4800 te zetten, en de output van de Garmin op NMEA uit.
Geen contact
Vragen:
-Wie heeft een dergelijke setup werkend, en hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?
-Is het noodzakelijk om met de GPS te lopen/rijden/vliegen whatever om TomTom de GPS te laten herkennen? Of zou TomTom automatisch het signaal van de GPS moeten herkennen op het moment de GPS aanstaat?
Ik ben benieuwd!
Heb al op diverse PDA en navigatiesites inclusief de search gezocht, maar helaas geen antwoord kunnen vinden, vandaar dat ik het hier plaats.
Ik heb het volgende in bezit:
iPaq 36xx/37xx
Garmin Etrex
Seriele kabel Etrex naar PC
Seriele kabel iPaq naar PC
Female to male genderchanger
De bedoeling is dat mijn Etrex contact gaat maken met mijn iPaq. Kabels passen allemaal, maar nu...
Ik heb met TomTom 5 ingesteld op seriele NMEA GPS, 4800baut
Vervolgens kies is seriele kabel op com 1
Wat ik ook probeer, ik krijg geen contcact met mijn GPS
Nu heb ik ook GPS driver 3.07 op mijn iPaq geinstalleerd en heb daar gekozen voor de Garmin Etrex als GPS, seriele kabel op com 1.
Ook hier geen contact
Verder nog geprobeerd om GPS driver op NMEA 0183v2 4800 te zetten, en de output van de Garmin op NMEA uit.
Geen contact
Vragen:
-Wie heeft een dergelijke setup werkend, en hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?
-Is het noodzakelijk om met de GPS te lopen/rijden/vliegen whatever om TomTom de GPS te laten herkennen? Of zou TomTom automatisch het signaal van de GPS moeten herkennen op het moment de GPS aanstaat?
Ik ben benieuwd!
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...