Hogere Rank in Google

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoi mensen,

ik weet niet of dit het goede forum is maar ik heb een vraag desbetreffende de zoekresultaten van google. ons bedrijf wil graag wat hoger in de lijst komen te staan bij bepaalde zoek opdrachten ( bijv: dvd's ) ( bijv. van de STANDAARD zoek resultaten 1 van de eerste 10 ) we willen verder geen gebruik maken van Adwords o.i.d. maar we willen in de gewone resultaten op de eerste pagina verschijnen

Weet iemand hoe dit moet of een goed bedrijf welke dit voor ons kan regelen ?

Alvast Bedankt!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 13:08
zorgen dat jullie door andere sites gelinkt worden

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:03

Haan

dotnetter

Volgens mij kan je toch ook betalen voor een hogere listing?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Als je hier kijkt zie je hoe en dat je dat zelf moet doen cq je webmaster...

Is gewoon een kwestie van een goede pagina opzet.

Google is your friend ;)

http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/4.html

Making an ass of myself since the 70's

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het antwoord is zo ongelofelijk simpel dat veel mensen er gewoon niet opkomen: een goede website maken.

Een "goed bedrijf" dat het voor je kan regelen is het meest foute wat je kan doen, het enige resultaat is dat je veel geld kwijt bent en uit de index wordt gegooid omdat het kunstmatig beinvloeden van de je resultaten niet in dank wordt afgenomen.

Dan kan je beter gewoon meteen Adwords nemen, of een link in je profiel op GoT zetten, dan heb je meteen een grote website die naar je linkt, want je huidige website doet het toch niet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

^^^

Idd, zie hierboven. Een goede website bouwen is alles, en dan heb ik het niet over het uiterlijk, maar over de texten in je documenten...

Kijk een gewone pagina van mij, eerste hit in google nog boven de fabrikant zelf hehehe:)

ATTO benchmark ( hdd test utillety )
http://www.google.nl/sear...nl&q=atto+benchmark&meta=

Niet dat ik zo'n webdesigner ben, helemaal niet, maar ik heb wel de juiste zoektermen gebruikt in mijn site.

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggy op 08-09-2005 17:48 ]

Making an ass of myself since the 70's

• BastiaanN
  • Niet online
Johnny schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:38:
Het antwoord is zo ongelofelijk simpel dat veel mensen er gewoon niet opkomen: een goede website maken.

Een "goed bedrijf" dat het voor je kan regelen is het meest foute wat je kan doen, het enige resultaat is dat je veel geld kwijt bent en uit de index wordt gegooid omdat het kunstmatig beinvloeden van de je resultaten niet in dank wordt afgenomen.

Dan kan je beter gewoon meteen Adwords nemen, of een link in je profiel op GoT zetten, dan heb je meteen een grote website die naar je linkt, want je huidige website doet het toch niet.
mn sig klopt ook niet :P en het betreft een andere site ;)

@ Everyone :

Thnx voor de reply's! :*)

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Nog wat tips en uitleg voor betere ranking:
www.456bereastreet.com/ar...arch_engine_optimisation/

Enkele punten uit het artikel:
  • goede content
  • beschrijvende paginatitels
  • goed gebruik van headings
  • zoekmachinevriendelijke urls
  • zorg dat er naar je gelinkt wordt
  • geen sneaky trucjes gebruiken
  • geen frames gebruiken

[ Voor 53% gewijzigd door Boelie-Boelie op 08-09-2005 19:23 . Reden: Link valt weg tussen al die lappen tekst... ]

Cogito ergo dubito

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Ik weet wel een bedrijf, ik zal de contactgegevens even doormailen ;)

En verder kan ik je nu al vertellen: een garantie voor een top 10 postitionering is onmogelijk ;)

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Ik sta ook zo'n beetje bovenaan bij een bepaald aantal woorden, je moet een set woorden uitkiezen en die zoveel mogelijk op strategische plekken gebruiken zonder dat je gaat spammen denk ik.
En het helpt als je door andere sites wordt gelinkt, ook denk ik dat het moeilijker wordt naarmate de zoektermen populairder worden, dus 'dvd' lijkt me een moeilijke opgave.

[ Voor 4% gewijzigd door Reefer op 08-09-2005 18:54 ]

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Hoe google de rank ziet is een aardig bedrijfs geheim.

Hoe dan ook, het beste is een goede website, met veel informatie op de juiste plaatsen, goede HTML/PHP/JSP/WHATEVER code die gewoon de standaard volgt, want google "ziet" als een txt browser ( probeer eens Lynx32, een TXT browser, dan zie je wat ik bedoel )

Zorg ervoor dat er goede links naar de website zijn en .... hopen dat je een beetje hoog eindigt!

Want, dat is het enige goede dat je kan doen. Als je gebruikt maakt van een "optimizer" service dan zit je tijdelijk misschien goed..totdat google de service helemaal blokkeert en elke pagina die het gebruikt uit de index verdwijnt!

Oh en zoals Andre al zegt, een top 10 positie is niet te kopen.

There is no place like ::1

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wij gebruiken CheckIT....is een redelijk bedrijf met een redelijke prijs.... En uit testen van meer dan twee jaar zien wij het aantal hits door dit bedrijf wel stijgen...

Just my 2 cents

Mooooooeeeee......

• André

André

Analytics dude

swampy schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:54:
Hoe google de rank ziet is een aardig bedrijfs geheim.
Valt wel mee, de algoritme is in grote lijnen wel bekend, en ook veel details zijn al bewezen.
Als je gebruikt maakt van een "optimizer" service dan zit je tijdelijk misschien goed..totdat google de service helemaal blokkeert en elke pagina die het gebruikt uit de index verdwijnt!
Als je op een normale non-cloaking, non-spamming manier je site optimaliseert zal Google je nooit uit de index gooien. :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Johnny schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:38:

Niet geheel waar.

Er zijn inderdaad bedrijven welk "zoekmachine optimalisatie" aanbieden op niet getolereerde methodes, bijvoorbeeld door cloaking of link-farming.

Er zijn echter ook bedrijven welke zich hebben verdiept in de werking van de verschillende zoekmachine protocollen, en met deze kennis de opbouw van een website kunnen optimalizeren.

Ik ben zelf de afgelopen maanden voor mijn baas bezig geweest dergelijke zaken uit te zoeken, en ben nu meer dan redelijk in staat een website hoger in de zoekresultaten te krijgen Één site zelfs naar nummer 1 weten te trekken met voor die site belangrijke trefwoorden

Mijn advies is zeker niet om een dergelijk bedrijf in te schakelen. Als je er de tijd voor neemt is er meer dan genoeg informatie te vinden op het indernet, en met een beetje logisch nadenken kom je dan een heel eind.

2 tips voor Google.
Zorg voor een hoge link-popularity (door Google pagerank genoemt) en zorg dat je staat vermeld in de Open Directory Project; dmoz.org

Het algoritme van Google is een beter bewaard geheim dan het recept van Coca Cola, en dat zegt wel wat :P Maar door trial&error is het in grote lijnen inderdaad wel bekend. Maar detals zeker neit.
Zelfde geld voor Ilse en MSN, welke totaal andere prioriteiten hebben dan de Google-crawler.

In de top 10 met het zoekwoord "dvd" kun je overigens wel op je buik schrijven, als ik het zo aanhoor. Tenzij je de website van een DVD fabrikant bedoeld.

[ Voor 18% gewijzigd door frickY op 08-09-2005 19:08 ]

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Black Piet schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:57:
Wij gebruiken CheckIT....is een redelijk bedrijf met een redelijke prijs....
Daar denken sommigen wel anders over:Een bedrijf inschakelen is niet nodig, een goede site bouwen en veel links genereren, wel.

Cogito ergo dubito

• André

André

Analytics dude

Het voordeel van een bedrijf inschakelen is dat die heel veel klanten hebben waardoor ze kunnen zien hoe bepaalde zaken zich vertalen in de zoekresultaten. Al die ervaring die bij die sites opgedaan wordt zit dan onder 1 dak, en dat kan zeker voordelen hebben.

Pas er wel op dat als je met een bedrijf in zee gaat dat je een gerenommeerd bedrijf kiest zodat je later niet een google-penalty of ilse-ban aan je broek hebt hangen. Dan heb je veel geld betaald voor zeer negatieve resultaten.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Veel links is niet het enige. De ranking van de sites zijn ook weldegelijk van invloed.

Ik heb zelf een kleine 50 links die naar m'n pagina wijzen en toch sta ik voor mijn keywords in de top 10. Maar veel tekst content, de juiste semantiek van je html en het gebruik van de voor jouw relevante keywords in je content + meta tags gebruiken levert al een hoop op.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 15:08

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nu er hier dan toch maar weer een topic over loopt...

Ik las dit en dacht, laat ik wat handigs doen.
In plaats van 'title.gif' en 'words.gif' - twee plaatjes die altijd op mijn index.html staan, heb ik ze mijnnaamonline_title.gif en mijnnaamonline.gif genoemd.

Ik hoop hiermee sneller gevonden te worden omdat mijn naam in de afbeelding staat, achter elkaar in de combinatie. Ik heb hem zojuist geupload, en verwacht over een week of twee bij een zoekpoging mijn plaatjes wel te vinden. De vaste plaatjes op mijn subpagina's (yeay een transparante pixel) noem ik expres niet zo zodat ie niet mogelijk naar subpagina's verwijst.

Iemand zijn mening erover?

(bewijs dat Google goed werkt is dat als ik gewoon mijn naam 'heidi ulrich' invoer met spaties, de tweede hit gelijk mijn headbangersvereniging is, waar door zeg maar heel Twente wel naar gelinkt wordt, en ik dus op de bestuursleden pagina genoemd sta met die naam. :D )

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 08-09-2005 20:15 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• André

André

Analytics dude

Mijn mening over de naam van die plaatjes is dat het geen invloed heeft op je ranking, daar is het alt attribuut voor uitgevonden. Daarentegen werkt het wel weer in de bestandsnamen van je pagina's (URI's)

• BastiaanN
  • Niet online
Nogmaals bedankt iedereen :7 ik geloof dat we er nu wel uit gaan komen ;)

Ook André voor zn pb. :*)

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02 16:25
Even een enorme kick.

Alles wat hier staat wist ik wel zo'n beetje alleen nu lees ik dat de alt atribute ook mee wordt genomen bij de webcrawlers van bijvoorbeeld Google. Is dit echt zo? Ik werk voornamelijk met HTML en CSS en ik doe dan eigenlijk ook alles in CSS. Zelfs plaatjes plaats in in CSS (divjes met achtergronden dus eigenlijk). Ik kan me voorstellen dat de crawler niet in de CSS kijkt maar is dit echt zo of maakt het over het algemeen niet zo veel uit of je het in je HTML doc zet of CSS?

Verwijderd

Ik zou bijna zeggen, de enige manier is of een bedrijf inschakelen (CheckIt, Gladior) of iemand die er dagelijks heel erg veel tijd in kan steken. Een extern bedrijf is vaak de meest goedkope oplossing met het hoogste rendement. De algoritmes wijzigen regelmatig, en daarbij ook je rankings en om dat bij te houden moet je veel onderzoek doen, veel uitproberen, en heel veel geduld hebben want soms is het rendement pas met twee maanden zichtbaar.

Een technische goede website is niet een garantie voor een goede positionering. Dat is het nooit geweest, en zal het ook nooit worden. Het effect hiervan is nog steeds maar minimaal op je totale ranking.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• André

André

Analytics dude

Dagg schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:39:
Even een enorme kick.

Alles wat hier staat wist ik wel zo'n beetje alleen nu lees ik dat de alt atribute ook mee wordt genomen bij de webcrawlers van bijvoorbeeld Google. Is dit echt zo? Ik werk voornamelijk met HTML en CSS en ik doe dan eigenlijk ook alles in CSS. Zelfs plaatjes plaats in in CSS (divjes met achtergronden dus eigenlijk). Ik kan me voorstellen dat de crawler niet in de CSS kijkt maar is dit echt zo of maakt het over het algemeen niet zo veel uit of je het in je HTML doc zet of CSS?
Ik zou aanraden om toch ook img tags te gebruiken, zo ziet Google dat de content ook voorzien is van plaatjes. En op die plaatjes gebruik je natuurlijk een goede alt-tag. Plaatjes die alleen voor de layout zijn kun je dan rustig in de CSS laten staan.

@Gordijnstok: dat 2de bedrijf zou ik links laten liggen, dat is een black hat seo die beweert white te zijn. Ik zou gaan voor het andere bedrijf of iig 1 uit deze lijst:

[google=zoekmachine optimalisatie]

[ Voor 4% gewijzigd door André op 19-03-2006 14:34 ]

Verwijderd

André schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:34:
[...]

Ik zou aanraden om toch ook img tags te gebruiken, zo ziet Google dat de content ook voorzien is van plaatjes. En op die plaatjes gebruik je natuurlijk een goede alt-tag. Plaatjes die alleen voor de layout zijn kun je dan rustig in de CSS laten staan.

@Gordijnstok: dat 2de bedrijf zou ik links laten liggen, dat is een black hat seo die beweert white te zijn. Ik zou gaan voor het andere bedrijf of iig 1 uit deze lijst:

[google=zoekmachine optimalisatie]
Gladior gebruikt al lang geen "black hat" methodes meer :) Dan zou je CheckIt ook zo moeten beschouwen, gezien hun uitglijders in het verleden.

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Aanrader: http://www.searchmarketin...chine_marketing_uit!.html

Hier staat alles in hoe je zowel de tekstcomponent als de indexcomponent als de populariteitscomponent het beste kunt instellen voor zoekmachines. Waar letten zoekmachines allemaal wel en niet op.

Denk bij het indelen van je pagina goed aan het feit wat er 'boven de vouw' en 'onder de vouw' staat. Dus wat er wel meteen op het beeld komt en wat pas op het beeld komt na scrollen. Gebruik de juiste sleutelwoorden ín je tekst, dan kom je al een heel eind!

• André

André

Analytics dude

Dat boek wat daar genoemd staat van Keesjan is ook wel een aanrader :)
Pagina: 1