Toon posts:

zyxel 623 met sweex broadband router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He helpers,

Ik heb al 2 jaar Tiscali ADSL en kreeg 2 mnd geleden een telefoontje dat ik het abbo om kon zetten naar een abbo snellere verbindin + telefonie. Ik kreeg hierdoor een andere moden, de Zyxel 623 (geen multipc modem). Ik heb hierachter ook een sweex broadband router met 4 poorten en een printserver.
Toen ik de vorige modem had kon ik met 10.0.0.138 in de modem (Speedtouch 510) komen en met 192.168.2.1 in de router. Maar sind ik de nieuwe modem heb kan ik alleen nog maar met 192.168.1.254 in de modem komen en kom met geen mogelijkheid de router niet meer in. :r
Dit is een beetje moeilijk als je een paar poorten wilt forwarden.

Weet iemand hoe ik weer in mijn router kom??

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Het kan zijn dat dit een rare configuratie is maar er moet toch een oplossing zijn??

Ik kom er niet achter wat het is, dus heb de vraag hier voorgelegd. Er zou toch wel iemand moeten zijn met hetzelfde probleem?

Ik zou hier graag een antwoord op krijgen. :'(

Groeten M. Lieftink

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je moet je modem eigenlijk niet als router hebben (staan ze default) maar als bridge.

Je kan de ZyXEL aanpassen naar bridge (puur modem zijn zegmaar) via 3 stappen:

[list=1]
• WAN: kies 'bridge' en RFC1483
• LAN: DHCP-server uitzetten
• NAT: none

Je kan dan niet meer in je ZyXEL komen vanaf PC of via router, maar is ook niet nodig. Je krijgt je externe internet IP adres op je sweex gewoon en kan daar poorten forwarden.

Terug kan je heel makkelijk. Gewoon als hij aanstaat en opgestart is met ballpoint reset knopje aan de achterkant ingedrukt houden tot hij herstart (sys gaat dan weer knipperen). Dan ben je weer net zoals hij uit de doos kwam.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Bjck,

Bedankt voor de reactie en de werkende oplossing.

MLieftink