Game recording progje?

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:20
Ik zoek al een hele tijd naar een programmatje dat mijn "ge-game" kan opnemen. Ik ben meerdere malen het programmatje Fraps tegengekomen, en heb het dus ook geprobeerd, maar er zitten drie nadelen aan het progje imo:
- Beelden worden niet gecodeerd, dus met 30 seconde zit je al aan de honderden MB. En dat is niet zo lekker met een 36GB raptor schijfje.
- Ook omdat de beelden niet gecodeerd worden, en er zoveel data weggeschreven moet worden, gaat het enorm laggen.
- De maximale FPS limiet van 30FPS, ik wil het liefst gewoon met een normale FPS rate kunnen spelen. (Ik haal 500fps zonder fraps in de game en dus rond de 30/40 met fraps.)
Mijn vraag dus, is er een programmatje dat dit kan? Ik begrijp natuurlijk wel dat coderen ook cpu kracht nodig heeft maar misschien is dat in mijn geval wel beter dan hoe Fraps het aanpakt.
Ik heb het ook geprobeerd met programmatjes als Camtasia studio e.d. maar die zijn vooral gericht voor desktop recording en niet dingen als games.

Als iemand iets zou weten zou het heel cool zijn :P

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:52

Outerspace

Admin General Chat
Heb je SnagIt al eens geprobeerd :?
Daarmee kan je ook filmpjes opnemen.

En zou je niet een demo kunnen opnemen met het spel wat jij speelt :?
Bijvoorbeeld met Enemy Territory kan je gewoon demo's opnemen.

Wauw, een sig!

• danslo
Outerspace schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:35:
Heb je SnagIt al eens geprobeerd :?
Daarmee kan je ook filmpjes opnemen.

En zou je niet een demo kunnen opnemen met het spel wat jij speelt :?
Bijvoorbeeld met Enemy Territory kan je gewoon demo's opnemen.
Kan niet met MOHAA: Spearhead :) Ik ga eens kijken naar SnagIt :) bedankt

edit:
Heeyyy guess what, bij de tips van SnagIt: "Snagit blah blah blah bevat alleen een klein onderdeel van video capturing, voor volledige functionaliteit, koop Camtasia Studio." En laat Camtasia nou net iets zijn wat ik niet wilde hebben :p

[ Voor 23% gewijzigd door danslo op 08-09-2005 16:48 ]

• danslo
Klein kickje (Ok, ok, 2 uur te vroeg O-) )

Verwijderd

Zoek eens op "GameCam". Fraps heeft idd het probleem dat deze je ingame fps hard terug kapt op je capture fps. Gamecam heeft hier minder last van en saved het ook meteen in een normale res. Probeer het eens.

• danslo
GameCam is a plug-in mod, or, to be more accurate, an API-proxy mod. GameCam adds a client camera (spectator mode) to any other Quake II mod. This is done by literally adding external code to an existing mod, without having to know or modify its source code.
Ik speel geen Quake 2?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

cls schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:25:
Ik zoek al een hele tijd naar een programmatje dat mijn "ge-game" kan opnemen. Ik ben meerdere malen het programmatje Fraps tegengekomen, en heb het dus ook geprobeerd, maar er zitten drie nadelen aan het progje imo:
- Beelden worden niet gecodeerd, dus met 30 seconde zit je al aan de honderden MB. En dat is niet zo lekker met een 36GB raptor schijfje.
verwacht je dan dat het Xvid uitpoept? hoe minder compressie hoe minder (extra) CPU er daar voor nodig is
- Ook omdat de beelden niet gecodeerd worden, en er zoveel data weggeschreven moet worden, gaat het enorm laggen.
ga je het comprimeren heeft je CPU nog meer te doen en zo een nog lager FPS krijgt :)
- De maximale FPS limiet van 30FPS, ik wil het liefst gewoon met een normale FPS rate kunnen spelen. (Ik haal 500fps zonder fraps in de game en dus rond de 30/40 met fraps.)
Mijn vraag dus, is er een programmatje dat dit kan? [..l]
Als iemand iets zou weten zou het heel cool zijn :P
meer de vraag: is er een systeem die dat aan kan :P

je HD zal het probleem wel niet zijn, eerder de snelheid van de CPU/GPU en mem

[ Voor 6% gewijzigd door ThaHandy op 09-09-2005 15:12 ]

Verwijderd

Fraps (unlicensed) gaat ook niet verder als 30 fps. En heb er zelf ook wat mee geprobeert maar het gekke is als je sync met sound aan/ uit zet klopt het geluid niet meer met de beelden die je ziet :/

Met doom 2 en vast wel andere games voor zover ik weet (unreal) kan je via een commando een demo opnemen en die later terugzetten naar avi.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 15:12 ]

Verwijderd

Kweet niet welke search engine de topic starter gebruikt, maar deze GameCam bedoel ik dus:

http://www.planetgamecam.com/index.php?locid=featureslite

Zoals je ziet is dit niet alleen voor q2 maar alle 3dgames.

• danslo
ThaHandy schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:10:
[...]

verwacht je dan dat het Xvid uitpoept? hoe minder compressie hoe minder (extra) CPU er daar voor nodig is

[...]

ga je het comprimeren heeft je CPU nog meer te doen en zo een nog lager FPS krijgt :)
[...]

meer de vraag: is er een systeem die dat aan kan :P

je HD zal het probleem wel niet zijn, eerder de snelheid van de CPU/GPU en mem
Anders herhaal je even wat ik zelf zeg en laat je precies dat stukje weg? :P
Ik begrijp natuurlijk wel dat coderen ook cpu kracht nodig heeft maar misschien is dat in mijn geval wel beter dan hoe Fraps het aanpakt.
Ik heb dus gamecam geprobeerd maar dat lagged ook enorm in het spel. D'r zal wel geen goed alternatief zijn.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

welke reso cap. je dan?
Pagina: 1