Toon posts:

VBS CODE

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet niet of dit de juiste forum sectie is zowel me excusses hiervoor

Ik heb een bestand gedownload .vbs

Dit bestand zorgt ervoor dat je eigen systeem informatie laat zien en automatische upload in een sql

Maar zodra ik dit bestand uitvoer zegt ie

Variable is niet gedefineer: "Request"

het gaat om dit bestand

http://cwashington.netrea...x=491&ScriptType=vbscript

Misschien weten jullie wat er mis is ?

Doel is om alle gesintalleerde programmas van de pc automatische naar een website of sql database upload

FlawLezZ

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt een ASP-bestand te pakken..

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 03:17

Gerco

Professional Newbie

Dit is een script wat op een webserver moet draaien, niet op een client pc. Het script draait dus op de webserver en vraagt informatie op van een andere computer via WMI. Als je geen webserver hebt, kun je dit script dus niet gebruiken:
'* serverStats v1.5
'* The script accepts the name of a server (through a querystring item called server) and returns
'* information gathered by Windows Management Instrumentation v1.5. The address would look like:
'* http://[IIS server]/server.asp?server=[server being queried]
'* e.g. http://Limbo/server.asp?server=behemoth
'*
'* --------------------
'*
'* Requirements:
'* -WMI v1.5 on all machines being queried and the IIS server hosting the page
'* -IIS server must be Win2k server or professional running IIS 5.0
'* -A domain account that is part of the administrators group on each machine being queried
'* (or part of the domain admins group)
'* -This user account is passed on line 97 of this script (change the bracketed values)
'*

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
oke heb het omgezet in asp en op me webserver gezet maar werkt nog steeds niet

Maar iedergeval bedankt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^

Lees dus even goed als je een script zomaar ergens vandaan plukt. Hoe dan ook wil je dat doen, stel je voor dat er ergens een 'format c:' tussen stond :+

Het debuggen van code an sich past waarschijnlijk beter in Programming & Webscripting maar aangezien ze daar niet zo happig zijn op het debuggen van gedownloade code (je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf schrijven of debuggen), en omdat het dus gewoon geen code die je met wscript.exe/cscript.exe/"dubbelklikken" hoort aan te roepen.

Ik zou het voor het debuggen kunnen verplaatsten naar P&W maar omdat support op andermans scripts op deze manier niet past binnen P&W (zie P&W Beleid ) verplaats ik niet maar sluit ik het topic hier :o

Als je vermoedt dat het probleem zit bij je IIS: open gerust een nieuw topic in Software Algemeen, als je toch zelf code gaat schrijven en vastloopt: open dan gerust een nieuw topic en geef even aan waar je vastloopt (check dan natuurlijk eerst technet.microsoft.com / www.microsoft.com/technet/scriptcenter / etc of er niet al iets is op te vinden en geef even meer info over je specifieke situatie, relevante code, etc). En als je andermans code aanpast of gebruikt: lees en begrijp de comments, de handleiding, indien mogelijk de code zelf, etc ;)

Welkom op GoT trouwens :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.