[XP]Unieke register waarden bij iedentieke pc's

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Ik ben een applicatie aan't maken die een unieke username moet maken. Dit is normaal geen probleem aangezien product key en nog een paar bekende key's wel te vinden zijn. Het enige wat je dan moet doen is er een paar dingen op los laten en je hebt je code.

Maar Dit programma draait alleen op pc's met dezelfde samensstelling, en verder komen windows + programma's van een image af.

Ik zoek nu dus een aantal unieke register nummers, die in de bovengenoemde situatie wel uniek zijn (serie nummer van proc ofzo). En het liest heb ik een aantal mogelijkheden.
Verder zit er nog 1 maar aan, de register waarden moeten normaal gesproken hetzelfde blijven, dus niet na een bepaalde tijd/restart veranderen.

Weet iemand waar deze in het register staan?

Flying High!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De Product ID (xxxxx-xxx-xxxxxx-xxxx) onder HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion ?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 09:12

MrDry

Desperados!

r00n schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:17:
De Product ID (xxxxx-xxx-xxxxxx-xxxx) onder HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion ?
Is geen unieke key hoor. Di is hier op bijna alle pc's gelijk....HP levert bijna alle pc's uit met dezelfde ID.

Quod licet lovi, non licet bovi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mac adres van je netwerkkaart of een combinatie van HDD serial en nog een UID.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:32:
mac adres van je netwerkkaart of een combinatie van HDD serial en nog een UID.
Jah zoiets zat ik ook al aan te denken, maar waar in het register zijn deze te vinden?

(Liefst haal ik de gegeven uit het register maar als het niet anders kan mogen windows propeties ook)

Flying High!

Verwijderd

Zoek eens achter info over SID

newsid.exe van www.sysinternals.com

heb je nodig om een windows uniek te maken na terug zetten van ghost-image.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ctrl+F in je registry doen en daar je macadres inknallen?
Vervolgens vergelijk je registry keys van een andere doos.
Is de Key hetzelfde maar de value bevat inderdaad een ander mac: bingo :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 11:23
MAC-adres van de NIC staat niet in het register. Dan zou t erg makkelijk worden het ding te veranderen :P Het MAC-adres zit in de hardware van de NIC.
Er is een DOS-tootle welke deze uitleest, welke gewoon standaard in windows zit.
Het is niet ipconfig, nbtstat, of netstat. Weet alleen niet welke het wel is :?

Maar ik zou liever de serial van de harde schijf pakken.

@hieronder
Hm.. misschien dat windows hem dan in het register gooit zodat hij zelf weet welke NIC hij gebruikt :?

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 08-09-2005 15:50 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bij mij wel anders?

Verwijderd

frickY schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:47:
MAC-adres van de NIC staat niet in het register. Dan zou t erg makkelijk worden het ding te veranderen :P Het MAC-adres zit in de hardware van de NIC.
Er is een DOS-tootle welke deze uitleest, welke gewoon standaard in windows zit.
Het is niet ipconfig, nbtstat, of netstat. Weet alleen niet welke het wel is :?

Maar ik zou liever de serial van de harde schijf pakken.

@hieronder
Hm.. misschien dat windows hem dan in het register gooit zodat hij zelf weet welke NIC hij gebruikt :?
ipconfig /all | Find "Physical Address" misschien ?

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Het lieft gebruik ik geen windows / externe applicaties aangezien het nummer elke keer gecontroleerd moet worden bij het opstarten van het programma. En het veel sneller gaat om een aantal waarden uit te lezen, dan om externe programma's op te starten, en de resultaten daarvan op een of andere manier naar het hoofdprogramma te krijgen. Maarja als er niks anders opzit moet het maar :)

Maar zijn er geen keys die windows voor een of andere reden naar het register kopieerd zodat die er zelf ook makkelijk bijkan? (natuurlijk wel unieke keys, van bijv serie nummer hdd :P) (heb zo 200000 keys, moet wel wa bijzitten :D)

Flying High!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-03 09:57

Theimon

Snapte!?

Kan je die info niet terugvinden met Aida32/Lavalys Everest? www.lavalys.com

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 07:22
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences\{e17f48b3-a8e2-11d9-bdf2-0040d03a4252}

In dat laatste stukje staat mijn mcadres

deze ook trouwens:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CD Burning\Drives\Volume{45ddce86-cdbd-11d9-be29-0040d03a4252}

[ Voor 36% gewijzigd door Pino op 08-09-2005 17:59 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1