Toon posts:

IIS hostheadervraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Heb een vraag over Internet Information Server, en dan met name op het gebied van hostheaders. Voor sommige websites hebben we meerdere domeinnamen geregistreerd, welke allen verwijzen naar hetzelfde IP adres. So far so good, binnen IIS heb ik dus op die site dmv. hostheaders al die domein ingevoerd.

Werkt ook perfect, zowel via www.domein1.nl als www.domein2.nl kom ik op dezelfde site. Probleempje is echter dat in de adresbalk van je browser dan ook www.domein2.nl blijft staan, terwijl www.domein1.nl het primaire domein is. Ik wil dus dat de bezoeker het primaire domein van de site in zijn adresbalk ziet en niet het andere domein, ondanks dat ze dit wel hebben ingevoerd.

Nu kan ik dit wel oplossen door een 2e website aan te maken binnen IIS, daar die alternatieve domeinen aan te hangen als hostheaders en daar een redirect op te maken naar site 1 maar da's niet erg fraai, beetje omslachtig. Andere mogelijkheid is dmv. een CNAME record maar ik regel het liever binnen IIS.

Maar goed, wat ik dus eigenlijk wil is dat ik binnen IIS een standaard (default) domain kan instellen voor een site, die altijd in de adresbalk komt te staan voor die site, onafhankelijk van het feit welke hostheader is ingetoetst door de gebruiker.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is, weet iemand of dit kan? Ik maak zowel gebruik van IIS5 als 6.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Als de user www.host2.com intoetst en jij wil dat de browser vervolgens altijd www.host1.com toont dan zal je moeten redirecten, het is immers een client side actie. De methode die je aangeeft is zover ik weet de enige handige methode en is degene waar ik ook als eerst aan dacht.

[ Voor 6% gewijzigd door guanpedro op 08-09-2005 15:18 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 22:50
Inderdaad er zijn maar een paar mogelijkheden. Mogelijkheid nummer 1 is inderdaad redirecten en mogelijk 2 is een firewall (b.v. ISA 2004) of router met link translation er tussen zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door pizzaboertje op 08-09-2005 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Had het al verwacht, thanks voor het bevestigen van m'n vermoeden. :)

Verwijderd

Je kan domein1.nl ook naar een andere map laten verwijzen. Hierin maak je een asp bestandje:
code:
1
2
3
<%
response.redirect "http//www.domein2.nl"
%>

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:13:
Dag mensen,

Nu kan ik dit wel oplossen door een 2e website aan te maken binnen IIS, daar die alternatieve domeinen aan te hangen als hostheaders en daar een redirect op te maken naar site 1 maar da's niet erg fraai, beetje omslachtig. Andere mogelijkheid is dmv. een CNAME record maar ik regel het liever binnen IIS.
wat dacht je van een simpele .htaccess werkt altijd :D waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :D

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

IIS in combinatie met htaccess :?

[ Voor 11% gewijzigd door realsoft op 10-09-2005 14:39 ]

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
OOPS... beetje scheef gelezen :$

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:34:
Je kan domein1.nl ook naar een andere map laten verwijzen. Hierin maak je een asp bestandje:
code:
1
2
3
<%
response.redirect "http//www.domein2.nl"
%>
Waarom zo? Je kan bij het definieren van een website toch in plaats van een directory een redirect url opgeven?
Pagina: 1