Toon posts:

speaker uitgang asus a8v-e deluxe instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het geluid op mijn a8v-e deluxe, het werkt allemaal wel naar behoren, alleen uit de verkeerde uitgang. Voorop mijn case zit namelijk zon headset uitgang, die gewoon goed werkt. Alleen achter waar het recht op het mobo zit, komt er niks uit de speakeruitgang.
Dus ik kijken in volumeregeling van windows, staat front speaker gewoon goed ingesteld, alleen rear speaker is grijs en dus niet geactiveerd.
Dat viel verder niet te activeren via control panel en volumeregelingen van windows voor zover ik kon zien, dus heb ik met de handleiding erbij de bios es doorgebladerd. Alleen staat er nou niet echt duidelijk uitgelegt wat ik moet veranderen om die achterste uitgang te laten werken....

Weten jullie misschien hoe ik die achterste, of nog beter, beide uitgangen kan laten werken?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
effe denk, heb dit welles op me ex-werk meegemaakt, het kan best zijn dat het het 1 of het andere is... maar het kon ook liggen aan de manier waarom de front panel aangesloten was op het moederbord, check je boekje van je mobo effe! daar moet_het_instaan hoe je een frontpanel aansluit (en op welke stekkertje(s)!)

Verwijderd

Topicstarter
Mister_X schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:40:
effe denk, heb dit welles op me ex-werk meegemaakt, het kan best zijn dat het het 1 of het andere is... maar het kon ook liggen aan de manier waarom de front panel aangesloten was op het moederbord, check je boekje van je mobo effe! daar moet_het_instaan hoe je een frontpanel aansluit (en op welke stekkertje(s)!)
Ja, ik heb het allemaal gelezen en er staat: Front panel audio connector connect to this connector.
En daar istie dus ook op aangesloten. Maar hoe je het instelt staat nergens duidelijk geschreven, er staat alleen rear speaker out port connects the rear speakers on 4, 6 or 8-channel audio configuration. In de bios setup uitleg staat niks over audio config instellen...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

met rear speakers bedoelen ze niet de achteruitgang maar de rear speakers van een 5.1 setje ;)
Geluid moet ook als je het aan de achterkant van je pc aansluit op de 'front' uitgang staan

Je moet dus zorgen dat je de juiste speakerconfiguratie kiest in windows en dan het stekkertje in de juiste uitgang steekt. Als dit niet werkt zorg dan dat je de juiste drivers installeert ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
*massive edit

Het is fixed nu, dankzij realtek sound manager die wel front en rear panel detecte, welliswaar alleen de blauwe uitgang ipv de groene, maar goed als het werkt dan werkt het.
Front en rear functioneren naar behoren! :)
Thx voor de genome moeite btw

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 17:04 ]