Toon posts:

Duron is wel goedkoop ja.....ja en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is de duron nou zo fijn?

Goedkoop, snel, goed overklokbaar. 8-)
Ben ik hier van onder de indruk? JA en Nee.
Waarom?
Omdat ik al jaren op Intel Hardware zit. :)
(Ik durf hier best voor uit te komen, waarom niet)
1 ding klopt wel. P4 zuigt. RDRam zuigt nog harder. Veel te duur....
Maar wat ook zuigt is die pokke Via-chipset.
Ik vind dat er Mobo's moeten komen waarbij je geen waardeloze via 4 in 1 driver hoeft te installeren voor AGP, busmastering, etc etc
Hier thuis is het geval. Een lekkere stabiele
BX440 werkt zonder problemen. Ik hoef niet om de haverklap te zoeken voor patches voor het aan de praat te krijgen.
Wat ik hiermee wil zeggen: de AMD Duron is een prachtige processor... >:) Niks op tegen.

Alleen VIA MOET OPZOUTEN MET hun brakke chipset. Die kunnen nog niet tegen de BX440 op. Ok ik heb geen 4x agp. Boeie... Merk ik niks van. Geen UDMA66? Heb ik Promise ATA100 controller voor. :9
En ja ik heb nog een lieve PII 400 die z'n werk nog stabiel en goed doet. ;)
Conclusie: Way to go AMD en Intel.
EN VIA SUCKS ongeloofelijk hard!!!

Verwijderd

ik vind dat de p4 niet zuigt

Verwijderd

Uhhh wat moet dit voorstellen? Opgehoopte agressie? :r
Volgens mij zit je bij de verkeerde topic maat.

Greetz

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Teeeeering die lui van Intel zijn gek geworden,ze hebben zelfs de paus al zover gekregen dat hij reclame voor hun maakt :(

Condooms zijn verboden en Intel mag wel :?

Hier klopt iets niet...

Alle proemn in n drek

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
ja p4 zuigt niet.... zeiden ze ook van de ppro[p2 architectuur] als de software er goed voor is aangepast [zo ongeveer alles wat uit gaat komen dus] is dat ding retesnel.

Verwijderd

ksnap de meaning van dit berichie ook niet echt.. maarjah...

je kan het natuurlijk ook van de andere kant bekijken:

iedereen is weer eens blij met een driver update voor zn geforce... waar toch? ja dacht ik...

en die heb je dus ook voor je VIA chipset (die dus uitermate anders is als bagger)
er komt weer een nieuw drivertje... updates... het loopt weer sneller... beter, stabieler... enz, enz...

hmmm... ik heb ook heeel lang op intel gelopen... maar ben toch maar heel weinig agp/ide driver updates tegengekomen....

geloof me.. via zukt echt niet... was voor mij ook een grote stap om over te gaan op AMD.. maar ben zupah blij dat ik ut toch gedaan heb! je heb toch weer iets meer tweak gehalte, omdat je lekker zelf kan kiezen welke driver je voor je agp bus of ide bus gebruikt... je vind het toch ook fijn als je zelf je versie videodriver kan uitkiezen?? nou ik wel...

mzzlz
;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 21:02 schreef De_Paus het volgende:
Een lekkere stabiele BX440 werkt zonder problemen. Ik hoef niet om de haverklap te zoeken voor patches voor het aan de praat te krijgen.
Ja haha, die BX is al hardstikke oud, die drivers en patches zitten al lang en breed in alle versies van windows (98 en hoger dus, 95 weet ik niet)
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een BX, en het is een hele goeie chipset :), maar eens zal die toch echt achterhaald zijn... :'(
Maar intel heeft (had) ook 'grote' (:?) problemen met een vervolg op BX maken, misschien is PC133 en AGP 4X in een chipset stoppen toch moeilijker dan het lijkt... >:)

Ik heb ook VIA (Asus A7V), mijn ervaring is dat de fouten wel aan het licht kwamen met de VIA driver, maar opgelost werden met BIOS update... (van 1004x naar 1005x) dus concludeer ik maar het ook aan het BIOS lag (bleek achteraf dat ik misschien wel 1003x had moeten flashen |:()

Verwijderd

Topicstarter
P4 moet gewoon geoptimised worden, weet ik.
Maar niemand doet het. Veel te veel werk.
Ze optimisen voor MMX,3Dnow en heeeel af en toe voor SSE/2. Het probleem is optimalisatie. Net als je oude glide spelletjes die je nu in software moet draaien of een D3D/ OpenGl patch voor moet vinden. Als je non-3dFx beelkaartje hebt.
Sorry mensen over Via. Maar dat vind ik.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

P4 is nu overkill en niet interessant. Intel is echter nog steeds dikke marktleider (dat wordt weleens vergeten op dit forum) en dus heeft zelfs de P4 potentie om een succes te worden. Dat is echter geheel afhankelijk van de (prijs)ontwikkelingen omtrent rambus.

Hopelijk zorgt de 760 chipset van AMD eindelijk voor een stabiel (geen flamebeat) platform met superieure kwaliteit.

AMD Duron= beste prijs/kwaliteit verhouding
AMD TBird= top of the hill
Intel P4= nu nix, wie weet over een half jaar super (kijk naar Pentium Pro).
Intel P3= uitgerangeerd alhoewel Tualatin voor een tijdelijke opvulling kan zorgen
Intel Celeron= overclockt een aardig alternatief voor de PIII echter Duron heeft zoals gezegd beter prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ben benieuwd wat processor / chipset land voor ons in petto heeft de komende tijd. Zeker met de komst van DDR, wat naar mijn inzien een klein beetje overschat wordt, maar dat zal moeten blijken.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11
Leuk bedacht dat BX chipset zo goed is en geen driver nodig heeft maar het is gewoon simpel:

BX chipset bestaat al zo lang dat ie in alle windows versies is ingebakken en dan heb je dus niks extra nodig. Ook omdat MS en Intel zo onder een hoedje werken.

Maar ben het wel eens, heb 1 BX bord, 1 LX bord en een VIA MVP3 Super 7 bord. De laatste loopt bij bepaalde programma's hard vast, de eerste twee niet.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
1 ding snap ik niet Paus:

Je zegt zelf dat je op Intel hardware zit, vervolgens zegt je dat VIA brakke chipsets maakt :?

Ik heb jaren een BX mobo gehad perfect ding(Aopen dan, daarvoor een Asus gehad en die was bagger) heb nu een KT7-R, en ja ik vond het ook raar dat je een driver moest installeren voor het mobo, maarja daarna draait alles prima, nix nergens last van... en ik heb toch aardig wat hardware in me machine :) (2x netwerk, scsi kaart, tnt2, tvtuner, SB live)

Met andere woorden: zeg imo alleen dingen waar je persoonlijk ervaring mee hebt.

Kortom VIA maakt imo net zulke goede chipsets als Intel alleen ja whats in the name :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een videokaart (duh), 2 netwerkkaarten, een SCSI interface en twee SB Live's erin zitten. Alles draait op m'n KT7 met VIA CHIPSET stabieler dan op m'n oude ABit BX6 met BX chipset. Ik ben niet pro-AMD of pro-Intel, maar AMD doet momenteel absoluut niet onder voor Intel. Integendeel zelfs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic niet neergezet om mensen af te kraken voor het feit dat ze Via hebben.
Maar om hun nog eens na te laten denken over de glorie-dagen van Intel.
In m'n volgende systeempje heb ik waarschijnlijk AMD.(Never Believed I Will say that some day)
Maar niet met een Via. LOL :7
Buzzy out!!

Verwijderd

Net zoals ik al in een eerdere topic heb neergezet... je installeert toch ook je driver voor je i815 bordje of niet:?

(ik ga er even vanuit dat een tweaker niet zo'n dozo is dat 'ie een i810 heeft :+)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof in AMD.
Met de 760/761 chipset.
En Via moet z'n huiswerk eens wat beter doen.
AMD is the big op dit moment.
AMD: Oke zeker nu
INTEL: Oke en er is hoop
3DFX: Helaas niet meer (Maar heeft de eerste echte
3Dkaart op z'n naam staan.)
NVidia: Goed Spul
Ati: Moet zich nog bewijzen met de Radeon

Hoezo een topic uitmelken :?

Verwijderd

Ik snap echt niet wat mensen nou zitten te zeiken op VIA. Zonder VIA was de Athlon nooit een succes geworden en kochten we nu alleemaal pentium 3 700nd's want dat was zou dan top of the bill zijn. De VIA KT133A is een chipset die zich makkelijk kan meten qua performance met de i815EP. Je moet alleen een beetje tweaken om er goede performance uit te krijgen! al dat VIA gezeik stamt nog van de oude 4 in 1z. De laatste zijn snel en als je dan ook nog de memory settings tweakt kun je prachtige resultaten behalen.
en de prijs is ook goed!
Dus zijk VIA maar niet zo af en kom met goede argumenten!

Verwijderd

[quote]Op maandag 15 januari 2001 22:08 schreef -THaVinNY- het volgende:
Ik snap echt niet wat mensen nou zitten te zeiken op VIA. Zonder VIA was de Athlon nooit een succes geworden

Da's nou juist het punt, Intel is stabieler omdat ze zelf de chipsets maken.
Pagina: 1