Hardware beveiligen tegen diefstal.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Hallo tweakerts,

bij ons op school (waar ik dus werk) moeten voor de verzekering alle LCD-schermen en laptops beveiligd worden.

we hebben een beveiliging met staalkabels, vlinders en 2-componenten lijm, maar die voldoet IMHO niet!
voor een laptop hebben we die dunne kabeltjes van Conrad, maar dat werkt niet.

laptop is gestolen; kabeltje hing uit het raam en er lag een heeel klein stukje plastic onder.
pc: heb een gesneuvelde LCD genomen, 1 harde ruk aan de kabel en de vlinder komt er vanaf zonder noemenswaardige beschadiging aan het scherm.

heb gezocht op google, en op GoT maar dit is een van de weinige topics die ik er over kan vinden, het meeste gaat over netwerkbeveiliging. :(
http://gathering.tweakers...///diefstal%2Cbeveiliging

heeft iemand nog GOEDE suggesties? (dus niet er naast gaan slapen of zo :P )

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In het topic dat je noemt worden ook Kensington sloten aangeraden. Ik weet dat ze bij ons op de uni ook veel pc's en dergelijke daarmee beveiligen. Afaik een erg goede, betrouwbare en veilige manier.
Klikkerdeklik

Rail Away!

• 2bmws
Die heb ik ook (bij Conrad vandaan) maar die werkte dus niet..
laptop is toch meegenomen ondanks dat kensington slotje..

Verwijderd

2bmws schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:32:
bij ons op school (waar ik dus werk) moeten voor de verzekering alle LCD-schermen en laptops beveiligd worden.
Aangezien het moet van de verzekering lijkt mij dat je daar eens moet vragen wat ze zelf aanraden c.q. verplicht stellen aan beveiligingsmateriaal.

Waar ik zelf goede ervaringen mee heb is een soldeerbout/dremel nemen en daarmee groot de naam van de school in de behuizing branden/dremelen op een prominente plaats. Maakt de spullen meteen een stuk minder gewild (doorverkopen wordt wat lastig zo). Probleem is dan natuurlijk wel dat de evt. garantie die je op de spullen hebt kan komen te vervallen. Verder kan je ook nog een aantal spuitbussen verf kopen en alle behuizingen in een aparte kleur verven. Roze PCs en beeldschermen zijn blijkbaar niet zo populair bij het dievengilde.

• 2bmws
we hebben met de 2 componentenlijm ook de naam van de school er op geplakt.
maar ik ben bang dat iemand die gestolen beeldschermen koopt dat ook een worst zal zijn, zit toch aan de achterkant..

die verf is misschien wel een goed idee, eens overleggen met de directie...

[ Voor 18% gewijzigd door 2bmws op 08-09-2005 15:15 ]

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Mad Marty schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:50:
In het topic dat je noemt worden ook Kensington sloten aangeraden. Ik weet dat ze bij ons op de uni ook veel pc's en dergelijke daarmee beveiligen. Afaik een erg goede, betrouwbare en veilige manier.
Klikkerdeklik
Het lijkt me dat op de uni minder wordt gestolen door een soort mentaliteits verschil, misschien daardoor lijkt het meer betrouwbaar te zijn?
Dit is iets wat voor mij lijkt en ik wil dus ook niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is, meer als observatie als ik het zo mag zeggen...?

Uit de topic starter zijn post las ik "school", moet ik nu meer denken aan MBO / MAVO / HAVO ...? Dat is toch een andere mentaliteit.
Uit mijn MTS tijd weet ik dat er nep camera's waren opgehangen met een knipperend ledje, dit heeft ECHT geholpen! (toevallig na het behalen van diploma er achter gekomen)

Nogmaals ik wil geen ruzie niet elke MBO is qua mentaliteit natuurlijk minder te noemen en niet alle uni's zijn fris maar uit eigen observaties heb ik het helaas anders moeten meemaken...

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

bij ons op school zijn alle pc's geintegreerd in een lange tafel (zo'n 20 pc's), en de barebones in de normale lokalen (voor beamers enzo) zijn ook vastergezet aan de muur/vloer/tafel/verhoeging ofwat dan ook

de lcd's zijn echter wel alleen maar met kabels & vlinders vastgezet, maar het lijkt mij dat die te verzinken zijn in hun geheel of de poot...

daarbij zijn in alle monitoren de naam vban de school gegraveerd, je zult dus een laag plastic van 2-3mm weg moeten halen om dat eruit te krijgen, en dan is je monitor aardig verkloot...

[ Voor 25% gewijzigd door Colan op 13-09-2005 08:44 ]

Simplicity is de bom...

• 2bmws
Het is een VMBO maar het zijn niet de leerlingen die de diefstallen plegen.. (ik neem tenminste aan dat die niet 's nachts een 30x30 tegel door de ruit knikkeren en dan een beeldscherm/laptop meenemen....

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
je weet nooit, leerlingen weten wél goed de weg over het algemeen, én de tijd om onopvallend dingen te onderzoeken ;)

• 2bmws
De dief is gepakt (door de Marechaussee) en heb m'n 17" LCD terug, ik mis nu alleen nog 4 x 15" LCD, een systeemkast en een laptop.

maar ik wil een goeie beveiliging hebben.. en niet een die je binnen 1 minuut los hebt..

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mad Marty schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:50:
Klikkerdeklik
laatst heeft hier op het forum nog een filmpje gestaan hoe je binnen een korte tijd (ik meen binnen een minuut) een kensington slot open kunt krijgen, met niet meer dan een stukje karton en wat duck-tape. Kan het filmpje alleen ff zo niet vinden :(

/edit: gevonden, [rml][ kensington slot] ook al makkelijk te openen[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 12-09-2005 16:25 ]

Hier staat tekst

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In hoeverre is het gebouw zelf beveiligd? Sensors+alarm, camera's, misschien tijd voor wat steviger glas, wat je er niet zomaar ff uitgooit?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:58

SeatRider

Hips don't lie

Ik sluit mij aan bij wat een eerdere poster ook al zei, vraag aan je verzekering wat ze aanraden, en koop dat, ook al vind je het zelf prut. Bij diefstal wordt het dan in ieder geval wel vergoed. Natuurlijk werkt knalroze spuiten ook preventief, maar dat zal de verzekering niet accepteren als maatregel :-).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• 2bmws
Orion84 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:26:
In hoeverre is het gebouw zelf beveiligd? Sensors+alarm, camera's, misschien tijd voor wat steviger glas, wat je er niet zomaar ff uitgooit?
Het gebouw is zelf beveiligd met in elke ruimte waar computers staan een sensor voor het alarm, we hebben iets van 17 camera's die 24u per dag op hdd opnemen.

veiligheidsglas bedoel je?
het probleem is dat we een hele hoop ramen hebben, en vooral schuiframen. Nog een ander probleem is dat we binnen 5 jaar moeten gaan nieuwbouwen. dan ga je ook niet nu alle ruiten vervangen..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, nu moet je ook steeds het glas vervangen als het gesloopt wordt. Hangt er dus maar vaanf hoeveel schade je in die 5 jaar lijdt (financieel gezien).

Verder is het inderdaad een goeie optie om je verzekeringsmaatschappij te laten kiezen voor bepaalde spullen, dan is het verder hun probleem als het niet afdoende blijkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
Op onderstaande website verkopen ze tft-arm met een diefstal beveiliging.
Dit is vooral bedoeld voor hit-and-run diefstallen.
http://www.3dtradelink.nl/nl/index.php?action=11&optie=4

Ook hebben ze speciale safes voor laptops.
http://www.3dtradelink.nl...ex.php?action=11&optie=10

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^ Met Orion. Als de verzekering bepaalde eisen stelt: gewoon zorgen dat je aan die eisen voldoet, dan zijn ze gewoon verplicht om uit te keren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

SecuPlus heeft SKG gekeurde sloten, de LockIt ProLine, deze moesten wij van onze verzekering op onze schermen zetten..

[ Voor 1% gewijzigd door TheRookie op 12-09-2005 16:46 . Reden: komma ]

• 2bmws
TheRookie schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:46:
SecuPlus heeft SKG gekeurde sloten, de LockIt ProLine, deze moesten wij van onze verzekering op onze schermen zetten..
Die gebruik ik.. die heb je binnen de minuut los... :(

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je de 2-componenten kit dan wel goed gemengd ? eerst geschuurd & goed schoongemaakt ?

Ik heb hier ook staan trekken maar krijg 't spul met geen mogelijkheid eraf !

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:11

Len

Leeg

Een laptop moet je niet in zicht hebben staan. Die moet na gebruik in een afsluitbare kast. Het heeft een te hoog gadget gehalte.
Ook raad ik in elke school aan om gewoon CRT's te nemen.

SecuPlus is bijna niet er vanaf te krijgen als je het goed erop zet. Schroef anders de voet van de TFT vast aan de tafel :)

PS. Plak folie op het raam, zodat je niet van buiten kan zien wat er staat. Nederland is ook zo'n etalage land... Iedereen moet zien wat we "te koop" hebben staan :o

Free Tibet

• 2bmws
TheRookie schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 06:56:
Heb je de 2-componenten kit dan wel goed gemengd ? eerst geschuurd & goed schoongemaakt ?

Ik heb hier ook staan trekken maar krijg 't spul met geen mogelijkheid eraf !
2-ckit is via het bijgeleverde spuitpistool er op "gespoten"

kabel vastpakken en 1 HELE harde ruk geven, de kabel een beetje als hefboom gebruiken (toen was ie er bij mij af, er kwam wel een klein beetje plastic mee - 1 mm of zo)
Len schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 07:09:
Een laptop moet je niet in zicht hebben staan. Die moet na gebruik in een afsluitbare kast. Het heeft een te hoog gadget gehalte.
Ook raad ik in elke school aan om gewoon CRT's te nemen.

SecuPlus is bijna niet er vanaf te krijgen als je het goed erop zet. Schroef anders de voet van de TFT vast aan de tafel :)

PS. Plak folie op het raam, zodat je niet van buiten kan zien wat er staat. Nederland is ook zo'n etalage land... Iedereen moet zien wat we "te koop" hebben staan :o
CRT's - er is juist voor LCD's gekozen omdat die minder ruimte innemen op de bureaus

SecuPlus is "geinstalleerd" door onze vaste installateur (die ook het camerasysteem heeft geleverd) die gasten weten toch wel wat ze doen...

Folie is volgens de directie "Leerling-onvriendelijk" omdat ze dan niet naar buiten kunnen kijken... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door 2bmws op 13-09-2005 07:41 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38

mace

Sapere Aude

2bmws schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 07:38:
[...]

2-ckit is via het bijgeleverde spuitpistool er op "gespoten"
Daar ga je dus de fout in :P

Je kan het beste op een schaaltje de lijm spuiten, en goed mengen, de 2 stukken die gelijmd moeten worden schoonmaken met ammoniak en een beetje opruwen met schuurpapier, dan zit het echt muurvast :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 13-09-2005 08:13 ]

• 2bmws
MaCe1337 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:13:
[...]

Daar ga je dus de fout in :P

Je kan het beste op een schaaltje de lijm spuiten, en goed mengen, de 2 stukken die gelijmd moeten worden schoonmaken met ammoniak en een beetje opruwen met schuurpapier, dan zit het echt muurvast :Y)
Probleem is dat je bij de lijm zo verrekte snel moet zijn anders is het verdroogd.... :(
maar ik ga het proberen! opruwen is gedaan alleen weet ik niet of het daarna ook schoongemaakt is...

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Maak dan ook niet meer aan dan voor 1 of 2 plaatjes :)
Bovenstaande methode heb ik idd ook gebruikt; mochten ze met die methode er ook zo af te trekken zijn zou ik als ik jou was contact opnemen met SecuPlus !

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:11

Len

Leeg

2bmws schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 07:38:

CRT's - er is juist voor LCD's gekozen omdat die minder ruimte innemen op de bureaus

Folie is volgens de directie "Leerling-onvriendelijk" omdat ze dan niet naar buiten kunnen kijken... 8)7
En toch worden CRT's niet meer gestolen... dan maar wat minder ruimte op het buro ;)

Anders kan je speciale anti-inbraak folie plakken op de ramen, plus een paar trilmelders en je beveiliging is weer up to date :) En als je dan toch geld over de balk aan het smijten ben: doe meteen maar een mistgenerator in elk lokaal waar computers staan (en niet vergeten een metalen rolluik)

PS. waarom moeten die leerlingen naar buiten moeten kijken? De leraar staat toch niet buiten? 8)7

Free Tibet

Pagina: 1