Toon posts:

Geen abonnee, wel signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn klant bij Casema als het gaat om kabelaansluiting voor TV. Geen digitale extra's ofzo, alleen kabel.

Nog niet zo lang geleden zijn wij verhuisd. Nu blijkt dat onze verhuizing niet doorgevoerd kon worden bij Casema omdat er op ons nieuwe adres geen hoofdaansluiting aanwezig zou zijn. En dus kunnen ze ons abbonement niet in laten gaan. Maar er is wel degelijk een hoofdaansluiting aanwezig, de TV det het namelijk prima! Nu wil de casema dat we aan hoofdaansluiting laten aanleggen voordat we een abbonement kunnen afsluiten. Dit geintje kost 160 euro!

Maargoed, als ik besluit dat niet te doen, kan ik dus geen abbonee worden van Casema. Maar ik heb wel signaal! Ben ik nou in overtreding als ik TV ga zitten kijken? Punt is: ik wil best mijn abbonement betalen, maar niet die 160 euro voor een hoofdaansluiting die allang aanwezig is. Iemand ideeën??

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoofdaansluiting aanleggen gebeurt toch alleen bij nieuwe huizen? Is dit een nieuw huis of een 2e hands?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Maar er is wel degelijk een hoofdaansluiting aanwezig, de TV det het namelijk prima!
Al gechecked of de kabel niet naar de buren loopt ;) ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

mond dichthouden en lekker profiteren?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad.. komt er wel echt een groene kabel het huis binnen? Als ze niet mee willen werken dan zou ik gewoon wachten tot ze je afsluiten (wat normaal gebeurd als er na een x aantal weken geen bewoner heeft gemeld). Misschien dat het dan wel lukt :)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
Niets van zeggen en lekker gebruike van maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de kabel loopt niet naar de buren nee.. ;) Komt in de meterkast uit de grond (zou dus in theorie wel bij de buren vandaan komen, maar daar ga ik niet van uit..)

Het is geen nieuwbouwhuis nee, dat vroeg de Casema zelf ook. Het huis is zo'n 6 jaar oud. De vorige bewoners waren de eerste bewoners. Volgens de Casema is het mogelijk dat de desbetreffende monteur bij de oplevering is vergeten door te geven dat de hoofdaansluiting is gerealiseerd.

Verwijderd

Bij UPC blijft het signaal een maand na het aflsuiten op de kabel (gewone tv). Als er gewoon een aansluiting is moeten ze je ook weer kunnen aansluiten op die aansluiting. Maar als zij zeggen dat er geen aansluiting is dan hebben ze die kabel niet afsloten en zou je misschien gratis tv kunnen kijken. Echter kan je geen andere diensten afnemen.

Verwijderd

Ik vemoed dat de kabel van elders komt. Of het raadzaam is om verder mondje dicht te houden, is lastig te zeggen. De boetes zijn volgens mij niet mals.

Verwijderd

Topicstarter
Hoofdkabel in meterkast is groen idd...

Afsluiten wordt volgens mij ook lastig, want er komt op ons adres helemaal niks voor volgens hun systeem! Zij beweren dat we helemaal geen aansluiting hebben.. Punt is een beetje, ben ik in overtreding als ik nu TV ga zitten kijken? heb weinig zin in een boete..

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik had ook tv signaal op de kabel toen ik verhuisde
(wel chello/upc hier)
Na een jaar of 3 kreeg ik een brief, of ik geen abonnement wilde afsluiten,
toen ik daarop niet reageerde ging 2 maanden later het signaal eraf.

Nooit iets voor betaald.

Nu digitenne btw, (ben geen fan van upc) en dat bevalt best.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat de aansluiting van aan andere partij dan de Casema is??

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 11:26

Kristof

is een Belgisch product

Laat ze eerst op papier zetten dat er geen hoofdaansluiting is...
Daarna kijk je gratis TV, en moesten ze ooit een klacht/boete geven dat je illegaal TV kijkt, hebben ze geen poot om op te staan.
Hoe kan je immers TV kijken als er geen aansluiting is :p

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:33:
Hoofdkabel in meterkast is groen idd...

Afsluiten wordt volgens mij ook lastig, want er komt op ons adres helemaal niks voor volgens hun systeem! Zij beweren dat we helemaal geen aansluiting hebben.. Punt is een beetje, ben ik in overtreding als ik nu TV ga zitten kijken? heb weinig zin in een boete..
In principe ben je strafbaar als je televisiesignaal afneemt zonder daarvoor te betalen, aangezien er een groene kabel(hoofdkabel) binnen komt in de meterkast heb je dus een eigen aansluiting. Ik zou Casema het lekker uit laten zoeken, niet jouw probleem lijkt me aangezien hun systeem niet klopt. :)

It takes one to know one...

• u_nix_we_all
  • Niet online
Dubbeldrank schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:38:
[...]

In principe ben je strafbaar als je televisiesignaal afneemt zonder daarvoor te betalen,
Heb je daar een bron voor ?

En dan nog, hoe gaan ze dat vaststellen dan ? Controleurs aan de deur ?

Zolang je zelf geen dingen gedaan hebt om illegaal aan het signaal te komen,
bijv aftappen van de buren lijkt het me sterk dat ze je wat kunnen maken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zou het gewoon aan Casema melden, baat het niet dan schaadt het niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus twee maal aan de lijn gehangen bij de Casema (en dat is een hele opgave tegenwoording, meer dan 30 min. wachttijd!!). Maar ze vertellen me doodleuk dat ze niks voor me kunnen doen. Eerst moet ik een hoofdaansluiting aanvragen. Dit ben ik toch niet verplicht? Ik zit nu dus, volledig buiten mijn schuld om, naar hun signaal te kijken, zonder dat ik betaal!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33

Boss

+1 Overgewaardeerd

Mond houden en TV kijken! Mijn ouders hebben zoiets met ADSL gehad. Waren ze ergens vergeten in te voeren, terwijl er wel een lijn was geactiveerd, en zelfs een account was gemaakt. Nooit een rekening van gehad. Na 1.5 jaar afgesloten, en toen maar een nieuwe aanvraag gedaan. Nu betalen ze netjes :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Kristof schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:37:
Laat ze eerst op papier zetten dat er geen hoofdaansluiting is...
Daarna kijk je gratis TV, en moesten ze ooit een klacht/boete geven dat je illegaal TV kijkt, hebben ze geen poot om op te staan.
Hoe kan je immers TV kijken als er geen aansluiting is :p
:D :D _/-\o_

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:32:
Ik vemoed dat de kabel van elders komt. Of het raadzaam is om verder mondje dicht te houden, is lastig te zeggen. De boetes zijn volgens mij niet mals.
Wat nou boetes? Als je geen klant bij hun bent kunnen ze je niet veel maken. Ze zouden je kunnen aanklagen, maar dat zal hier niet gebeuren.. het is namelijk hun eigen fout.

• Bigs
  • Niet online
Dubbeldrank schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:38:
[...]

In principe ben je strafbaar als je televisiesignaal afneemt zonder daarvoor te betalen, aangezien er een groene kabel(hoofdkabel) binnen komt in de meterkast heb je dus een eigen aansluiting. Ik zou Casema het lekker uit laten zoeken, niet jouw probleem lijkt me aangezien hun systeem niet klopt. :)
Dat was jaren geleden in het kijk- en luistergeld-tijdperk zo (dat strafbare). Tegenwoordig is dat al lang niet meer.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Bij ons is het ook misgegaan met de Casema.
Wij hadden kabeltv van hun, maar zijn overgestapt op digitale tv van kpn.
Netjes opgezegd, maar het signaal bleef er op staan. Na ongeveer een maand komt de buurman van 2 huizen verderop vragen of de kabel bij ons ook uit ligt.
Hadden ze dus bij het verkeerde huis afgesloten.
Later hebben ze het bij de buurman hersteld, maar zijn ze ons weer vergeten.
Kortom: het signaal staat er nog steeds op.

We doen er niks mee, maar ik ga er ook niet achteraan bellen.

Who is John Galt?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht kan je het hele verhaal op papier zetten en aangetekend naar Casema sturen. Dat heeft een aantal voordelen:
1) ze hebben ervoor getekend dus is het aangekomen en ze weten er van
2) je hebt ze alles verteld
3) er kan later geen gezeik komen als ze ineens met een boete komen, want je hebt alles keurig uitgelegd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je Casema gewoon vertelt dat die groene kabel uit de muur hangt komt een storingsmonteur daar gewoon gratis een nieuwe wandcontactdoos op zetten hoor. Denk dat de helpdesker je niet goed begreep, of dat je niet duidelijk genoeg was :P

Maareh geen AOP dan is er een dikke kans dat die kabel op rol in de tuin ligt, omdat de bewoners ten tijde van de aanleg van het CAI netwerk geen kabel wilden. Dan kan het zijn dat die kabel destijds niet echt lekker is afgewerkt dat er dus vanaf de eindversterker een nieuwe c12 gelegd moet worden. En dat kost een bakje geld. Daarvoor sturen ze een 3rd party aannemer :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:52:
Als je Casema gewoon vertelt dat die groene kabel uit de muur hangt komt een storingsmonteur daar gewoon gratis een nieuwe wandcontactdoos op zetten hoor. Denk dat de helpdesker je niet goed begreep, of dat je niet duidelijk genoeg was :P

Maareh geen AOP dan is er een dikke kans dat die kabel op rol in de tuin ligt, omdat de bewoners ten tijde van de aanleg van het CAI netwerk geen kabel wilden. Dan kan het zijn dat die kabel destijds niet echt lekker is afgewerkt dat er dus vanaf de eindversterker een nieuwe c12 gelegd moet worden. En dat kost een bakje geld. Daarvoor sturen ze een 3rd party aannemer :)
Ik begrijp het niet helemaal. Zoals gezegd heb ik de Casema duidelijk gemaakt dat er een groene kabel in mijn meterkast aanwezig is. En dat het signaal prima is, m'n TV doet het erg goed. En een nieuw wandcontactdoos lijkt me ook niet nodig, er zit een prachtig wandcontactdoosje in de meterkast. Maar wat bedoel je precies met AOP? En niet echt lekker afgewerkt? :?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:01:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal. Zoals gezegd heb ik de Casema duidelijk gemaakt dat er een groene kabel in mijn meterkast aanwezig is. En dat het signaal prima is, m'n TV doet het erg goed. En een nieuw wandcontactdoos lijkt me ook niet nodig, er zit een prachtig wandcontactdoosje in de meterkast. Maar wat bedoel je precies met AOP? En niet echt lekker afgewerkt? :?
aop = abonnee overname punt; oftewijl het kastje aan je muur

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Bassa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik ken een aantal mensen die hun abonnement bij casema hebben opgezegd en nog wel vrolijk tv kunnen kijken via de kabel. Het lijkt erop dat casema het vaker nalaat om een aansluiting af te sluiten.

Verwijderd

Er gaat wel meer fout bij Casema hoor.

Sinds 1 juli woon ik in mijn eigen appartementje. Heb ook netjes gemeld bij Casema dat ik TV wil blijven kijken, heb daarvoor zelfs een machtiging afgegeven om elke maand 14,95 eur van mijn rekening af te laten schrijven. Maar dat laatste doen ze niet.... nou ik vind het prima.

Ik heb ook meteen kabelinternet via Casema geregeld. Modem enzo hebben ze heel snel opgestuurd en ik heb ondertussen al meer dan 2 maanden internet. Met de afgegeven machtiging hebben ze ook hier nog niks gedaan, ik heb nog geen cent betaald.

Nu heb ik ook digitale TV van Casema. Decoder en TVD-pakket gekocht in de winkel, aangesloten en het werkt. Meteen het inschrijfformulier ingevuld en netjes opgestuurd.... Dat was dus eergisteren. Ik ben benieuwd!

Casmea neemt het daarnaast ook nog eens niet zo nauw met hun eigen regeltjes. Voor het ontvangen van mijn kabelmodem e.d. kreeg ik een brief thuis waarin stond dat ik op een bepaalde datum 's middags thuis moest zijn en mij moest kunnen legitimeren voor het ontvangen van het starterspakket. Dus ik die dag 's ochtends naar mijn appartement toe, briefje in de bus: Casema was langsgeweest met het starterspakket en had mij niet thuis getroffen (Joh, gek he, als je afspreekt om 's middags langs te komen en dan al voor 10:15 uur komt, want zolaat was ik aanwezig.). Toen las ik het briefje nog verder en daar stond doodleuk, dat ze het starterspakket toen maar bij mijn buren hadden afgegeven. En inderdaad de buurvrouw kwam al naar buiten stormen met mijn pakketje toen ik over de galerij naar mijn appartement liep. Ze hadden nergens voor getekend ofzo.... gewoon het pakket aangenomen. Het is dat ik dan toch wel zo eerlijk ben om gewoon de bevestigingsbrief in te vullen en op te sturen naar Casema, maar ik had ze ook gewoon kunnen bellen om te vragen waar mijn pakket bleef...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ach ja, casema doet idd wel meer dingen die op het eerste gezicht niet handig zijn. Zo wilde ik mijn COM21 modem omruilen voor een Surfboard, omdat die Com21 zichzelf iedere keer ophing. Casema gebeld of ze hem om wilden ruilen, zo gezegd, zo gedaan.
Ik dacht dus alleen een ander modem te krijgen.....komt de bezorger / omruiler met een complete nieuwe broadband box aanzetten :)
Vond ik echter niet zo erg; weer een NIC'je er bij, een hoop kabelwerk dat ik vast nog ergens voor kan gebruiken, en een nieuwe doos voor een AOP - die kosten ook zomaar 30 euro in de winkel :*)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:32:
Bij UPC blijft het signaal een maand na het aflsuiten op de kabel (gewone tv).
Maand ?? Het ons hebben we nog steeds singaal. Gewoon niks zeggen en instaleer anders evene een digitne of satelliet ontvanger. Dan kunne ze je helemaal niks maken.

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:43:
[...]

Heb je daar een bron voor ?

En dan nog, hoe gaan ze dat vaststellen dan ? Controleurs aan de deur ?

Zolang je zelf geen dingen gedaan hebt om illegaal aan het signaal te komen,
bijv aftappen van de buren lijkt het me sterk dat ze je wat kunnen maken.
Deze post is echt te grappig. In het hele topic roept iedereen dat ie maar signaal moet gaan aftappen en niemand die om een bron vraagt of dit wel echt mag. Iemand geeft aan dat dit illegaal aftappen is (net als je een stroomaansluiting zou aftappen) en er wordt direct om een bron gevraagd. Beetje de omgekeerde wereld denk je niet?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:01:
[...]
Deze post is echt te grappig. In het hele topic roept iedereen dat ie maar signaal moet gaan aftappen en niemand die om een bron vraagt of dit wel echt mag. Iemand geeft aan dat dit illegaal aftappen is (net als je een stroomaansluiting zou aftappen) en er wordt direct om een bron gevraagd. Beetje de omgekeerde wereld denk je niet?
Gelukkig ben je hier onschuldig tot het tegendeel is bewezen :)

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:01:
[...]

Omgekeerde wereld is dat je iets gelevert krijgt waar je niet om gevraagd hebt.
Door er gebruik van te maken benadeel je niemand.

De vraag is dus of dit illegaal aftappen is.

En ja, dan wil ik de bron wel zien van degene die dit claimt.

Verwijderd

Dikke kans dat de aanwezige kabel al illegaal getapt was, en dat er daarom officieel geen aansluiting is. Als je daar gebruik van blijft maken zouden ze je er misschien wel mee kunnen naaien. Aan de andere kant, als ze na aanleiding van jouw aanvraag niet komen kijken wat er nou aan de hand is, kunnen ze niet van jou verwachten dat je precies weet hoe hun zaken zouden moeten zitten.
Ik zou gewoon lekker profiteren, en als ze gaan zeuren zeggen dat ze hun werk maar beter hadden moeten doen.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had ook een signaal lopen bij mijn nieuwe woning. Casema gebeld, die stuurden netjes een monteur om de boel door te meten en bleek idd te kloppen. Beetje raar dat casema dit niet doet in jou geval.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 13:14
Casema != administratie. Het ligt er maar net aan wie je aan de lijn hebt en of je mazzel hebt. Echt een drama. Gewoon lekker kijken, als zij zo stom zijn om je te dreigen met de kosten van een aansluiting moeten ze dat lekker zelf weten.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

justmental schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:09:
Bij ons is het ook misgegaan met de Casema.
Wij hadden kabeltv van hun, maar zijn overgestapt op digitale tv van kpn.
Netjes opgezegd, maar het signaal bleef er op staan. Na ongeveer een maand komt de buurman van 2 huizen verderop vragen of de kabel bij ons ook uit ligt.
Hadden ze dus bij het verkeerde huis afgesloten.
Later hebben ze het bij de buurman hersteld, maar zijn ze ons weer vergeten.
Kortom: het signaal staat er nog steeds op.

We doen er niks mee, maar ik ga er ook niet achteraan bellen.
Dat is dus een kabelkruising, en monteurs die geen goede bonnen meegekregen hebben.
Of de buurman had nog niet geklaagd bij de kaashema cashema Casema. Als er geen klachten zijn nemen ze aan dat alles goed is. Waarom zou je iets veranderen als je niet weet dat er iets kapot is? er staan in een gemiddelde straat al 5 kasten, dat zou erg veel werk zijn, en ze hebben in ieder huishouden een 'controleur' die kan klagen.

Ik heb een paar dagen voor UPC rond mogen rijden en mensen af (>:) ) en aan mogen sluiten, en als er een kabelkruising is is het gewoon laten zitten. mijn gewone werk was kabelmodems rondbrengen en ophalen
Als je niet kan zien of er iets mis is, is het gewoon lostrekken en als er klachten komen komt er wel weer iemand de boel rechtbreien.

En ja, als er een toegangsprobleem (afgebroken sleutel bv. ) met de kast is kon ik het ook laten zitten, was ook weer een 'specialist' voor (ik was maar uitzendkracht)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:37:
Sinds 1 juli woon ik in mijn eigen appartementje. Heb ook netjes gemeld bij Casema dat ik TV wil blijven kijken, heb daarvoor zelfs een machtiging afgegeven om elke maand 14,95 eur van mijn rekening af te laten schrijven. Maar dat laatste doen ze niet.... nou ik vind het prima.
Zet het geld wel opzij. Ik ken verhalen van klanten die na 2 jaar ineens een rekening krijgen van 24 maanden Chello (50 euro, 1200 euro) wat UPC wil hebben binnen 7 dagen. Bij mijn ouders is hetzelfde voorgevallen met de energierekening, tijdje niet gehad en ineens lag er een acceptgiro van ruim 1500 euro in de bus, binnen 7 dagen te voldoen of anders werden ze afgesloten. 'T Grappige was dat mijn oma hetzelfde had en die wilde ze (als 83-jarige) wel een betalingsregeling aanbieden maar mijn vader had moeten (en wist het gelukkig ook) weten dat ze het niet afschreven en dat hij het alsnog moest gaan overmaken (ooit).

Upc (maar administratief zullen die ongetwijfeld hetzelfde werken als Casema, niet namelijk ;)) Schrijft bij mij dan om de maand, dan 2 maanden niets en dan weer voor 2 maanden mijn Chello af....

Lang verhaal, maar wat ik ermee wil zeggen: Cash die rente, maar geef het niet uit ofzo, want in de meeste gevallen komen ze over een tijdje wel bij je. (of niet, en dan heb je geluk, maar dat zou ik pas op gaan hopen als je het over 10 jaar weer hebt opgezegd).

Verwijderd

Tja, de discussie gaat eigenlijk over of er wel of geen kabel ligt. Casema heeft de afgelopen jaren veel kabelnetten overgenomen van gemeenten. Ook de administratie is overgenomen, dus als de vorige eigenaar de aansluiting niet op papier heeft staan....
Daarnaast zijn er enkele jaren geleden in veel nieuwbouwwijken aannemers ingehuurd om kabels te leggen. Deze aannemers namen het niet zo nauw, evenals de mensen die tekenden voor akkord bij oplevering. Hierdoor komt het nog wel eens voor dat de verkeerde klant wordt afgesloten. In de kast lijkt dit toch echt de goede klant te zijn. Dit is vaak de oorzaak van de kabelkruising, die Resistor al noemde.

@TS: Wanneer heb je gebeld over de aansluiting? Casema heeft een nieuw klantregistratiesysteem (=leuk scrabblewoord). Hier zitten blijkbaar nog wat haperingen in. Mogelijk dat het oude systeem wel jouw adres bevat en er dus wel een aansluiting staat. Je hebt je verhuizing gemeld, dus wanneer de data in het systeem gevalideerd wordt, kan het zijn dat je een verrekening in de bus krijgt. Informeer eens of ze je nieuwe adres wel in het oude systeem hebben staan.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 15:25
Wel even opletten dat, als ze je nog eens aansluiten, Casema alleen een rekening mag sturen nadat je een contract hebt getekend. Als je nu dus geen contract afsluit en je toch kunt kijken, is dat het probleem van Casema en niet van jou.

Het kan zijn dat ze er toch een keer een rekening voor sturen en die mag je betalen, maar het hoeft niet. Je was immers geen abonnee... Dit is een beetje hetzelfde als die bedrijfjes die je cd's en dergelijke sturen zonder dat je er om gevraagd hebt en die je dan binnen twee weken terug moet sturen anders moet je ze betalen. Dat hoeft ook niet, je hebt er immers niet om gevraagd dat Casema signaal doorgeeft.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorige bewoners hebben gewoon geen goede opzegging gedaan. Ik zou gewoon blijven kijken, je krijgt hier geen boete voor.. wel loop je het risico dat van de een op de andere dag het zaakje opgezegd wordt en dat jij geen beeld meer hebt... op dat moment moet je zelf de aansluiting regelen bij casema ... kost je waarschijnlijk wel aansluitkosten.

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
iznogood schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:52:
Vorige bewoners hebben gewoon geen goede opzegging gedaan. Ik zou gewoon blijven kijken, je krijgt hier geen boete voor.. wel loop je het risico dat van de een op de andere dag het zaakje opgezegd wordt en dat jij geen beeld meer hebt... op dat moment moet je zelf de aansluiting regelen bij casema ... kost je waarschijnlijk wel aansluitkosten.
Nou, dat is niet helemaal waar, de vorige bewoners hebben nooit ingeschreven gestaan op het adres. Grote kans dus dat die 6 jaar lang gratis hebben zitten kijken. Daarom vermoed ik dat het toch zo is dat degene die 6 jaar geleden de aansluiting heeft aangelegd, dit vergeten is terug te melden bij Casema...

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Namens Casema wens ik je de komende tijd veel plezier toe met het Casema proefabonnement, Casema zal ter zijner tijd contact met je opnemen of je je proefabonnement wilt omzetten in een echt, betaald, abonnement.

:+

Great minds think alike!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:13:
Namens Casema wens ik je de komende tijd veel plezier toe met het Casema proefabonnement, Casema zal ter zijner tijd contact met je opnemen of je je proefabonnement wilt omzetten in een echt, betaald, abonnement.

:+
preciesssssssss, veel kijk plezier toegewenst! :)

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ze kunnen je echt niets maken hoor.

Onlangs ben ik hier ook afgesloten (studentenhuis) en toen ik belde waarom het signaal het niet meer deed bleek dat er al ruim 2,5 jaar geen aansluiting geregistreerd staat op dit adres. Dan gaan ze je echt geen boete geven oid. Alleen moeten ze bij mij langskomen in de straat om daar bij de eindversterker m'n kabel er weer in de stoppen.

En zelfs al zou het niet mogen (en dan ben ik wel zeer benieuwd op welke gronden), hoe zouden ze het dan ooit willen controleren? Ze gaan echt niet iemand langs sturen die gaat kijken of jij ook een tv aangesloten hebt..

Aangezien jij ook nooit een contract hebt getekend kunnen zijn jou ook simpelweg niet voor de kosten op laten draaien. Dat is echt het probleem van casema en hun gare boekhouding.

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:57:
[...]

Nou, dat is niet helemaal waar, de vorige bewoners hebben nooit ingeschreven gestaan op het adres. Grote kans dus dat die 6 jaar lang gratis hebben zitten kijken. Daarom vermoed ik dat het toch zo is dat degene die 6 jaar geleden de aansluiting heeft aangelegd, dit vergeten is terug te melden bij Casema...
Je wilt dus zeggen dat er iemand al 6 jaar zit te betalen voor een aansluiting die hij/zij niet meer heeft ????? Het kan hoor, maar echt waarschijnlijk is dat niet... wel meesterlijk als het echt zo is _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door iznogood op 09-09-2005 09:27 ]

Just as Good

Verwijderd

Topicstarter
iznogood schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:27:
[...]

Je wilt dus zeggen dat er iemand al 6 jaar zit te betalen voor een aansluiting die hij/zij niet meer heeft ????? Het kan hoor, maar echt waarschijnlijk is dat niet... wel meesterlijk als het echt zo is _/-\o_
Uhmm, nee juist andersom. Waarschijnlijk hebben die mensen 6 jaar lang NIET betaald voor een aansluiting die ze WEL hebben..

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:35

Arjan A

Cenosillicafoob

We hebben in onze vorige woning ook drie jaar gratis gekeken, enkel dankzij de boekhoudkundige prestaties van het kabelbedrijf.
Elke keer als we ons aanmeldden, gebeurde er niets en hoorden we niets meer.
Ik heb zelfs gebeld als er storing was, en ze zeiden dat ik niet kon klagen, want op mijn nummer was geen aansluiting. "Nou, dan woon ik op 212" en toen werd de klacht wel afgehandeld :?

Veel kabelmaatschappijen laten het signaal aanstaan omdat ze anders een monteur naar het kastje moeten laten komen om de aansluiting om te zetten. Dat kost teveel en ze gaan er vanuit dat iedereen toch wel betaalt/wil betalen.

Als je zwart kijkt, neem je een dienst af waar je niet voor betaalt. Ze kunnen je er niet voor aanhouden of beboeten (wie controleert bijv. hoe lang jij al een tv hebt?), maar het is aan je eigen eer en geweten of je zwart wil blijven kijken. Tegen de topicstarter zou ik zeggen: je hebt je moeite ervoor gedaan. Zij zeggen dat er geen aansluiting is. Mooi, dan kunnen ze je ook niet afsluiten. Jij hebt je moeite gedaan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1