Samsung SP2014N drive specs (heads enzo)?

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:27

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Loop al een tijd te proberen om een nieuwe samsung SP2014N (200 GB) aan de gang te krijgen op een KT266A chipset (MSI K7T266 Pro2 bordje).

Het bios geeft bij autodetect aan dat de harddisk maar 32 GB groot is. Ook na flashen van het bios naar de laatste versie....

Ik kan op internet nergens vinden wat de juiste bios instellingen zijn van dit ding. Ik bedoel dus heads, discs, bytes per sector enzo. (Het staat vreemd genoeg ook niet op de harddisk zelf :( )

Heeft iemand deze disc en zo ja...zou je voor mij ff in het bios willen kijken wat de instellingen zijn...misschien krijg ik hem dan wel aan de gang. :)

Quod licet lovi, non licet bovi

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Misschien bios flashen naar de laatste versie?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MrDry schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:17:
Ik kan op internet nergens vinden wat de juiste bios instellingen zijn van dit ding. Ik bedoel dus heads, discs, bytes per sector enzo. (Het staat vreemd genoeg ook niet op de harddisk zelf :( )
Daar heb je tegenwoordig niks meer aan.
Je hebt een BIOS nodig dat LBA48 ondersteunt (vaak ook ATA100/133). Anders heb je of een nieuw moederbord of een losse controller nodig.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Maar een KTA266a ondersteund toch wel 200 Gb? Ik heb thuis ook zo'n chipset en daar zit een 160 Gb Samsung in...zonder problemen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MrDry schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 15:37:
Maar een KTA266a ondersteund toch wel 200 Gb? Ik heb thuis ook zo'n chipset en daar zit een 160 Gb Samsung in...zonder problemen.
Het hangt meer van BIOS dan chipset af.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Moest toch ff kijken wat ze bedoelden..handig overigens dat je maar 1 jumper krijgt als je er twee nodig hebt...maar goed...het bios vind het 200.1 Gb...

Mijn dank _/-\o_

Nog ff als toevoeging. Ik had Samsung een mailtje gestuurd met deze vraag. Krijg ik vandaag (een week later!) een berichtje van Samsung dat zij geen support geven op HDD, maar dat ik bij de leverancier moet zijn.... Samsung doet er dus een week over om met zo'n reactie te komen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door MrDry op 14-09-2005 15:39 ]

Pagina: 1