Toon posts:

Access Denied. The source file may be in use.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Ik had een tijdje geleden een map aangemaakt (My Videos) en die geshared zodat anderen die ook
korte film fragmentjes konden zien en bewerken. Alles werkte prima. Maar toen ik een korte film fragment wilde toevoegen stond er opeens:

Cannot move <filename>: Access is denied. Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use.

Ik kon geen processen vinden in Taakbeheer die gebruik maakten van de map.

Ik heb toen geprobeerd het bestand naar een andere map te slepen en dat lukte gewoon wel.

Ook het verwijderen van de (nu unshared) map (normaal en in safe modus) lukte ook niet. Als ik de folder probeer te verwijderen staat er:

Cannot delete <filename>: Access is denied. The source file may be in use. Ik heb nu een die map gekopieerd en dat lukte gewoon. Evenals het verwijderen van de (gekopieerde) map.

Ik ben ingelogd als Administrator. Ik heb een een virusscan op die map losgelaten maar die kon niets vinden. Ook met verschillende anti-spyware, adware programma's kon ik geen spyware of wat dan ook vinden. (Normaal en in Safe modus)

De map is ook niet "locked". (Getest met WhoLockMe en Unlocker)

2 x is er een bericht van Norton verschenen. Norton meldt dat hij de virus W32.Spybot.Worm gevonden heeft. Ik heb geprobeerd om het bestand(..\system32\msie.exe of C:\temp\office.exe)
te zoeken maar ik kon niets vinden (verborgen bestanden worden weergegeven.) Ook het scannen van de gehele C partitie lukte niet. Miscchien dat dit een foutje is..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

probeer eens een andere virusscanner (norton staat nou niet echt bekend om goede resultaten...)
Avast, van www.avast.com is een goede gratis scanner, die ook at-boottime kan scannen (doettie direct na de install al)

probeer verder eens via de Command Prompt dingen te deleten
(als je niet weet wat de command prompt is: start->uitvoeren->cmd)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Heb je wel rechten in die map of op dat bestand. Het kan zijn dat je een andere gebruiker expliciet rechten hebt gegeven en de admin niet. Je ziet het bestand dan wel maar kan er niks mee.

Probeer eens eigenaar/owner te worden van het bestand en dan nogmaals te moven ofzo...

Quod licet lovi, non licet bovi

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Machine even restarten, dan is het bijna altijd opgelost.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Signature

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:30
Of misschien een keer de "Unlocker" uitproberen, dat is een klein programmatje, extensie voor Explorer waarmee je bestanden kunt 'unlocken' zodat je altijd alles kunt verwijderen.. Heel veel dingen worden ook door bijv. explorer.exe vastgehouden en dan kun je ze ook niet verwijderen, met dit programma unlock je em dan en kun je er mee doen wat jij wilt ;)

Je kunt het progje hier vinden: http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Have fun !

Verwijderd

Topicstarter
@FireWurx: Ik heb avast geinstalleerd en heb opnieuw gescand. Maar die kon niets vinden.

@MrDry: Er is maar 1 gebruiker en dat is de Administrator. En die heeft de ownership over bestanden. (Ik heb Everyone toegevoegd maar het lukte nog steeds niet)

@MicroKid: Ik heb mijn machine een paar keer opnieuw gestart maar het lukte niet.

@ pasta: Ja die had ik al gelezen.

Twee dagen geleden deed alles het nog gewoon :? De map is ook niet ge-encrypt of wat dan ook.

Kan iemand mij helpen?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat gebeurt mij ook vaak, toevallig de thumbnail view aan staan? Zet die eens uit, sluit het explorer process en herstart het process. 9 van de 10 keer heb je dan wel toegang tot het bestand :)

Vaak is het zo dat ie nog aan het thumbnailen is.

[ Voor 13% gewijzigd door HaterFrame op 08-09-2005 15:31 ]

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
^Ik heb nooit thumbnail view aanstaan. Het is of details of large icons. Is er niet een manier om die bestand echt compleet te verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost.

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 09:37

TrafeX

Tuned for life!

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Verwijderd

Topicstarter
Het had dus met rechten te maken. De user Everyone was al toegevoegd, alleen had die te weinig rechten. |:(

Ik had het over het hoofd gezien omdat ik met andere dingen bezig was.
Pagina: 1