Toon posts:

iTunes: geluidsweergave met klik, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
sinds kort heb ik een iPod mini 4 Gb waar ik over het algemeen zeer tevreden mee ben. Het probleem is dat ik bij de cd X&Y van Coldplay (origineel, geen kopie) na het importeren in iTunes om de zoveel seconden een klik hoor bij het afspelen. Bij alle andere cd's is dit niet aan de orde.
Nu heb ik al een aantal malen de cd opnieuw geimporteerd, maar dit heeft niet mogen baten, ook het gebruiken van de foutcorrectie helpt niet. As ik de cd ergens anders in afspeel is de klik niet aanwezig.
Wie weet raad?
Thanks, Marieke

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hmm, dat is vreemd. Ik heb die CD ook, en ondanks de kopiëerbeveiliging (welke ik overigens verschrikkelijk onhandig vind, omdat de DVD speler zich er in verslikt, maar dat terzijde) kon ik 'm gewoon importeren naar iTunes.

Ik importeer standaard alles als Apple Lossless, en ik heb geen klikjes. Heb je het al op een andere computer geprobeerd? En heb je het met de Windows of Mac versie van iTunes gedaan?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Apple Lossless?? Kijk daar raak ik de draad al kwijt haha! Ik gebruik de Windows versie.
Groetjes Marieke

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Apple Lossless is een formaat om muziek in op te slaan, net zoals MP3 of AAC dat is. Je kunt instellen welk formaat je wilt gebruiken door bij iTunes naar preferences > advanced > importing te gaan, en daar "import using" in te stellen. Ik verwacht echter dat het formaat niet het probleem is.

Ik denk dat 't probleem is, dat die CD onder Windows gezien wordt als data CD door de gebruikte kopiëerbeveiliging, maar dat iTunes 'm wel als audio CD behandelt. Een oplossing voor je probleem heb ik zo niet, en met het omzeilen van de kopiëerbeveiliging kunnen we je hier op Gathering of Tweakers helaas niet helpen, aangezien dat niet legaal is :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga eens een poging wagen met dat Lossless, you never know!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52
Er is ook een optie om foutcorrectie al dan niet toe te passen. Dat aanzetten zorgt ervoor dat ie iets trager de CD's importeerd, maar CD's met krassen zijn dan meestal foutloos te importeren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1