Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Waarom reageert er nou niemand op mijn topic??
Er is hier toch vast wel iemand die mij hieruit kan helpen?
Gr. Copyman
Gr. Copyman
Verwijderd
Ik heb nu het zelfde probleem. Ik gebruik windows 2000. Hiervoor windows 98 en nergens last van. Ik ben bang dat er conflicten ontstaan met andere kaarten die dezelfde IRQ gebruiken. Geef eens wat meer info over je computer!!
Sacerdote
Win2k, A7V, Geforce 2 GTS, Live 1024
Sacerdote
Win2k, A7V, Geforce 2 GTS, Live 1024
Ik heb geen prob's:
Abit KT7
win2000
196mb ram
creative 1024 lifeware 3.0
gedeelt op IRQ 11 samen met usb host controller
Abit KT7
win2000
196mb ram
creative 1024 lifeware 3.0
gedeelt op IRQ 11 samen met usb host controller
McFraGG de gekste !!
Oke SACERDOTE hier heb je een beetje van mij sys specs;
*Merk/Type mobo weet ik zo niet...
*PIII 500MHz MMX
*128MB intern geheugen
*Diamond Viper V770 Ultra
*Ik weet niet of het hier aan kan liggen?? Maar ook een Yamaha Onboard Geluids-chip (uiteraard uitgeschakeld in BIOS
)
*Aopen CDRom, brander enz...
En ook nog even mijn IRQ list:
IRQ 00: Systeemtimer
IRQ 01: Microsoft Natural toetsenbord
IRQ 02: Programmeerbare Interruptcontroller
IRQ 03: COM2
IRQ 04: COM1
IRQ 05: Creative SB Live! Value
IRQ 05: IRQ Holder voor PCI-steering
IRQ 06: Standaard-diskettecontroller
IRQ 07: Printerpoort (LPT1)
IRQ 08: Systeem-CMOS/Realtime klok
IRQ 09: Creative SB16 Emulatie
IRQ 10: VIA VT83C572/VT82C586 universele host-controller voor PCI naar USB
IRQ 10: IRQ Holder voor PCI-steering
IRQ 11: Diamond Viper V770 Ultra
IRQ 12: Cordless8 (PS/2)
IRQ 13: Numerieke-gegevensprocessor
IRQ 14: VIA-busmaster PCI IDE-controller
IRQ 14: Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
IRQ 15: VIA-busmaster PCI IDE-controller
IRQ 15: Secudaire IDE-controller (dubbele fifo)
En nu maar even kijken of je hier wat aan hebt, want als iemand mij hier vanaf kan helpen, ben ik hem eeuwig dankbaar ;p
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd waar het aan kon liggen, maar die niet hebben geholpen:
*In BIOS Memory Hole op 15-16M zetten, maar werkte niet dus staat ie weer op Disabled
*Mijn SB16 Emulatie uitschakelen, kleine vooruitgang, maar nog steeds dat irritante gestotter op de achtergrond.
Dingen die ik nog niet heb geprobeerd, maar mij wel zijn aangeraden:
*LiveWare! niet installeren, maar alleen de drivers?? (Weet niet of dit zal helpen, maar dat zien we nog wel, zie ook mijn vraag bij Dutch FXPing Force: http://209.61.189.47/ubb/Forum4/HTML/001105.html )
*En ervoor zorgen dat mijn SB Live! niet in PCI 1 zit, maar dat zit ie zowiezo niet.
En nu nog hopen dat iemand mijn hier vanaf kan helpen...
Greetz,
Copyman!:)
*Merk/Type mobo weet ik zo niet...
*PIII 500MHz MMX
*128MB intern geheugen
*Diamond Viper V770 Ultra
*Ik weet niet of het hier aan kan liggen?? Maar ook een Yamaha Onboard Geluids-chip (uiteraard uitgeschakeld in BIOS
*Aopen CDRom, brander enz...
En ook nog even mijn IRQ list:
IRQ 00: Systeemtimer
IRQ 01: Microsoft Natural toetsenbord
IRQ 02: Programmeerbare Interruptcontroller
IRQ 03: COM2
IRQ 04: COM1
IRQ 05: Creative SB Live! Value
IRQ 05: IRQ Holder voor PCI-steering
IRQ 06: Standaard-diskettecontroller
IRQ 07: Printerpoort (LPT1)
IRQ 08: Systeem-CMOS/Realtime klok
IRQ 09: Creative SB16 Emulatie
IRQ 10: VIA VT83C572/VT82C586 universele host-controller voor PCI naar USB
IRQ 10: IRQ Holder voor PCI-steering
IRQ 11: Diamond Viper V770 Ultra
IRQ 12: Cordless8 (PS/2)
IRQ 13: Numerieke-gegevensprocessor
IRQ 14: VIA-busmaster PCI IDE-controller
IRQ 14: Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
IRQ 15: VIA-busmaster PCI IDE-controller
IRQ 15: Secudaire IDE-controller (dubbele fifo)
En nu maar even kijken of je hier wat aan hebt, want als iemand mij hier vanaf kan helpen, ben ik hem eeuwig dankbaar ;p
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd waar het aan kon liggen, maar die niet hebben geholpen:
*In BIOS Memory Hole op 15-16M zetten, maar werkte niet dus staat ie weer op Disabled
*Mijn SB16 Emulatie uitschakelen, kleine vooruitgang, maar nog steeds dat irritante gestotter op de achtergrond.
Dingen die ik nog niet heb geprobeerd, maar mij wel zijn aangeraden:
*LiveWare! niet installeren, maar alleen de drivers?? (Weet niet of dit zal helpen, maar dat zien we nog wel, zie ook mijn vraag bij Dutch FXPing Force: http://209.61.189.47/ubb/Forum4/HTML/001105.html )
*En ervoor zorgen dat mijn SB Live! niet in PCI 1 zit, maar dat zit ie zowiezo niet.
En nu nog hopen dat iemand mijn hier vanaf kan helpen...
Greetz,
Ik zit met hetzelfde probleem. Ook bij mij kraakt het geluid in sommige spellen. Heb ook al van alles geprobeerd maar niks helpt.
Dus als iemand het weet. Is namelijk behoorlijk irritant.
Dus als iemand het weet. Is namelijk behoorlijk irritant.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ik internet thuis via mijn netwerk, dus had ik geen com-poorten nodig om dat klere gasema modem aan te hangen ....
Dus die 2 in de bios uitschakelen... windows in.... muis in het usb gaatje prikken... en voila ... 2 IRQ's vrij van de com-poorten, en nog een sneller muis ook( ja .. usb tegen ps2 maakt wel degelijk verschil met mijn logitech muisjes)
SBlive player op IRQ 4 gepropt en mijn nic op 3 ... assign IRQ to vga in de bios lekker aanzetten, wordt je videoplank ook weer sneller van.
Eind van de rit gaan met die banaan, en alles lekker snel werken.
edit: als je tegen problemen aanlootp door deze irq-wijzigingen, in safe-modus de PCI-IRQ Steering eruit slopen, lost 95% van de gevallen die geintjes op.
Dus die 2 in de bios uitschakelen... windows in.... muis in het usb gaatje prikken... en voila ... 2 IRQ's vrij van de com-poorten, en nog een sneller muis ook( ja .. usb tegen ps2 maakt wel degelijk verschil met mijn logitech muisjes)
SBlive player op IRQ 4 gepropt en mijn nic op 3 ... assign IRQ to vga in de bios lekker aanzetten, wordt je videoplank ook weer sneller van.
Eind van de rit gaan met die banaan, en alles lekker snel werken.
edit: als je tegen problemen aanlootp door deze irq-wijzigingen, in safe-modus de PCI-IRQ Steering eruit slopen, lost 95% van de gevallen die geintjes op.
Even weer UP! Want ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag... Plz help...
Ik heb nog steeds geen antwoord met resultaat
, dus mijn topic even weer uppen...
YEAH *D8-)*D!! Eindelijk heb ik DE oplossing voor dit probleem!! Ik heb dus een MOBO met een VIA Chipset erop, en die geeft bij oudere drivers van de VIA Chipset problemen bij het gebruik van een SB Live!. Dus ik naar http://www.viatech.com om de laatste drivers down te loaden, en toen vond ik deze .Zip file, een UPDATE voor alle soorten en modellen VIA Chipsets.... dus die heb ik er gelijk even vanaf gehaald
, en raad eens?? HET GELUID IS GEWOON PERFECT!!!!!!! Voor de mensen die ditzelfde probleem hebben, hier kan je het bestand downloaden waar ik het de hele tijd al over heb!! ------> http://www.viatech.com/drivers/4in1425(1)a.zip en als je dus hetzelfde probleem HEBT wat als ik HAD, moet je gewoon dit ff installeren, en als het goed is moet het dan over zijn :):)!!!!
GREETZ
GREETZ
Pagina: 1