Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RSS-Feed] Bug of ?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
Hey,

Ik ben er dus achter genomen dat als je een rss feed neemt van een GoT forum bijvoorbeeld /14 en je stelt een limit van 5 in tijdens het opvragen dan krijg je dus alleen maar de stickey's te zien krijgt of te wel.. Je hebt er niet zoveel aan aangezien de stickey's niet veranderen.

Is dit een bug of is dit vanwege een reden gedaan?

Hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid in geven.

Groeten,

Tom

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarschijnlijk komt het omdat de sticky's en aliassen bovenin de lijst zichtbaar zijn. Punt is dat dit eigenlijk ook gewoon topics zijn met een iets specialere status :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

btm heeft gelijk; de rss feeds zijn een letterlijke weergave van de fora en sorteervolgorde wordt daarin meegenomen.

Daarbij kan ik me niet voorstellen dat iemand met een 5-per-pagina surft op got :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Solopher
  • Laatst online: 30-10 12:28
True maar ik wil dus de RSS feed op een andere site inlezen (mijn persoonlijke startpagina) Zodat ik kan zien over er nog nieuwe topics zijn. Maar dit valt dus helaas tegen, aangezien de eerste topics alleen maar stickey's zijn.

Helaas gaat het dan over voor GoT.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
solopher schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:36:
True maar ik wil dus de RSS feed op een andere site inlezen (mijn persoonlijke startpagina) Zodat ik kan zien over er nog nieuwe topics zijn. Maar dit valt dus helaas tegen, aangezien de eerste topics alleen maar stickey's zijn.

Helaas gaat het dan over voor GoT.
Dat verklaart een hoop...
Daar loop ik dus ook tegen aan...
Was al nieuwsgierig wat het kon zijn... :)
Das wel jammer...

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
hint naar active topics

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-11 11:51
Ik gebruik de feed (5 rijen) op mijn google.com/ig, en daarbij liep ik vandaag dus óók tegen de sticky's op. Muchos dank als dit kan worden aangepast. :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Er kan niks opgelost worden als het intended behaviour is ;)

• mosymuis
Daarom vroeg ik dus bewust om een aanpassing, geen fix. Toch jammer, dit is niet waar RSS feeds voor bedoeld zijn imho.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

mosymuis schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:53:
Toch jammer, dit is niet waar RSS feeds voor bedoeld zijn imho.
Leg dit eens uit :). Mocht het anders moeten, dan hadden ze bij het bedenken van de specs van RSS rekening moeten houden met mogelijke nodes die je niet opvraagt :).
of heb ik de specs nu niet goed doorgelezen?

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 12-09-2005 11:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• r0b
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Kan je dit niet aan de andere kant afhandelen door de eerste 10 results te pakken, en daar de eerste 5 niet van te laten zien?
Enigszins smerig, maar het werkt wel.

... in mijn theorie dan. :+

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:00:
[...]

Leg dit eens uit :). Mocht het anders moeten, dan hadden ze bij het bedenken van de specs van RSS rekening moeten houden met mogelijke nodes die je niet opvraagt :).
of heb ik de specs nu niet goed doorgelezen?
Met een RSS feed verwacht je (althans ik) dat je alleen recent nieuwe/veranderde topics ziet, dus die sticky topics boeien mij totaal niet, zeker niet als dat er zoveel zijn (in verhouding).
r0b schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:21:
Kan je dit niet aan de andere kant afhandelen door de eerste 10 results te pakken, en daar de eerste 5 niet van te laten zien?
Enigszins smerig, maar het werkt wel.

... in mijn theorie dan. :+
moet je wel in elk forum 5 sticky topics hebben :P

• brokenp
  • Laatst online: 19:00
In de <description> van een topic staat geloof ik altijd de string "topic is sticky". Je kan dan mbv clientside parsen dit wel oplossen denk ik

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

brokenp schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:25:
In de <description> van een topic staat geloof ik altijd de string "topic is sticky". Je kan dan mbv clientside parsen dit wel oplossen denk ik
Het lijkt me handiger als dat serverside gebeurd, anders schiet je er nog weinig mee op als je een kleine limiet hebt ingesteld ;)

• mosymuis
brokenp schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:25:
En wat als je de feeds gebruikt op pagina's als Google of Start.com? Ik ben het met Erkens eens, de feeds zouden simpelweg de meest actieve of nieuwe topics moeten bevatten, niet een zelfde lijst als wanneer je het forum zou bekijken. Daar heeft niemand iets aan.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mosymuis schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:29:
[...]

En wat als je de feeds gebruikt op pagina's als Google of Start.com? Ik ben het met Erkens eens, de feeds zouden simpelweg de meest actieve of nieuwe topics moeten bevatten, niet een zelfde lijst als wanneer je het forum zou bekijken. Daar heeft niemand iets aan.
Je vraagt toch in de RSS-feed zelf de 5 posts op? Daar zeg je dus nota bene zelf dat je de 5 bovenstaande wil hebben... en de stickeys staan bovenaan. Imho dus clientside fixen, het is geen serverside bug, juist omdat het volgens de specs is....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 23:57
Kregen we bij de volgende versie geen optie om per forum de activetopics op te kunnen vragen, of kwam alleen de optie om per hoofdgroep de activetopics op te vragen?
Anders is het misschien een idee als feat request om ook per forum de activetopics op te kunnen vragen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zwerver schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:22:
[...]

Je vraagt toch in de RSS-feed zelf de 5 posts op? Daar zeg je dus nota bene zelf dat je de 5 bovenstaande wil hebben... en de stickeys staan bovenaan. Imho dus clientside fixen, het is geen serverside bug, juist omdat het volgens de specs is....
onzin, met RSS vraag je recente wijzigingen op, niet de bovenste x-aantal uit een lijstje.
Dus je wilt beweren dat alle RSS-clients het verkeerd opvragen? En/Of dat alle andere RSS feeds het fout doen?

• chem

chem

Reist de wereld rond

In 1.9.4 kan je wel een topictype-filter per forumlisting opvragen trouwens, die zou je wel kunnen misbruiken.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

zie chem :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.