Toon posts:

Geen internet, wel verbinding :S (draadloos netwerk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik gek word....
Al 3 dagen achter elkaar ben ik bezig met het draadloos netwerk hier op touw te zetten, gisteravond is ook nog een systeembeheerder langsgeweest om de puntjes op de i te zetten...

Situatie: DrayTek Vigor 2200W Router, Alcatel SpeedTouch 510 modem
1 pc is direct met een kabel aan de router verbonden, 2 pc's (1 laptop 1 desktop) horen via wireless toegang te krijgen tot het internet.

Router is ingesteld op PPTP en het modem zelf belt niet in (heeft die vent gisteren ingesteld, omdat hij anders 2 keer zou NAT-ten).

De pc die met de kabel verbonden is heeft gewoon prima internet, geen probleem.

De laptop die ik nu voor de router heb gezet (1 meter afstand) zegt "Status Connected Signal Strenght Excellent"

Ik heb op de router nog geen beveiliging, alleen Access Control ingesteld met de MAC adressen van de wireless pc's.

Ik kan alleen het internet niet op :S

Hopelijk is er iemand die me echt uit de brand kan helpen! Als ik nog onvolledige informatie heb gegeven, zeg wat ik vergeten ben, dan zal ik de post updaten.

Vriendelijke groeten,
Marco

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan je je router zelf dan wel bereiken? Krijgt de PC een IP adres toegekend? Heb je misschien een firewall aanstaan die de zaak blokkeert? Wat gebeurt er als je acces control uitzet en onbeveiligd verbindt? En wat doen andere beveiligingen?

Heb je weer even wat te doen / testen / beantwoorden :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Kan je je router zelf dan wel bereiken?
Als ik op de pc zit die met de kabel aan de router zit, kan ik de router wel bereiken ja. Via de draadloos verbonden pc's echter niet!
Krijgt de PC een IP adres toegekend?
Alle pc's hebben wel een eigen IP adres toegekend gekregen. De pc met de kabel verbonden eindigt op .10, de overige twee draadloze pc's op .11 en .12 (router is logischerwijs .1)
DHCP staat trouwens aan (en de bijbehorende instellingen op de computers zijn hierop afgestemd)
Heb je misschien een firewall aanstaan die de zaak blokkeert?
Op elke pc is de windows firewall uitgezet.
Wat gebeurt er als je acces control uitzet en onbeveiligd verbindt? En wat doen andere beveiligingen?
De enige vorm van beveiliging die erop zat was access control, die heb ik nu ook uitgezet. De laptops zeggen nog steeds verbonden te zijn met "default" (zo luidt de ESSID van het draadloze gebeuren, lekker origineel natuurlijk ;) ) maar er worden nog steeds geen packets ontvangen, alleen heel soms wat verstuurd...

In ieder geval superbedankt dat je me wilt helpen! Ik hoop dat mijn antwoorden voldoende waren om de situatie wat beter te kunnen schetsen!

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 21:56
niet nuttig antwoord.. sorry

[ Voor 79% gewijzigd door nickbear op 08-09-2005 15:26 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik snap niet waarom je je router in laat bellen je modem niet... die taken zou ik gewoon gescheiden houden van elkaar, een modem hoort een verbinding op te stellen, een router hoort te routeren :P

Hebben je wired pc's eigenlijk wel internet (sorry als dat al eerder gevraagd is of als ik eroverheen gelezen heb).

edit:

Kunnen je draadloze pc's pingen naar de router toe?

[ Voor 12% gewijzigd door Mishmash op 08-09-2005 15:34 ]

Verwijderd

Wat is het IP van je clients (wireless en met kabel) en je router?? router natuurlijk op de kan van het LAN

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:27:
[...]

Als ik op de pc zit die met de kabel aan de router zit, kan ik de router wel bereiken ja. Via de draadloos verbonden pc's echter niet!

[...]

Alle pc's hebben wel een eigen IP adres toegekend gekregen. De pc met de kabel verbonden eindigt op .10, de overige twee draadloze pc's op .11 en .12 (router is logischerwijs .1)
DHCP staat trouwens aan (en de bijbehorende instellingen op de computers zijn hierop afgestemd)
Ok, als de pc's via wireless automatisch een IP adres krijgen toegewezen, dan is het in waarschijnlijk geen wlan instelling, want als dat fout is, krijgt een pc geen ip toegewezen. Het is wel extreem vreemd dat ze WEL op de routerpagina kunnen komen als ze via kabel zitten en niet via wireless (of bedoel je dat een andere pc die via kabel is aangesloten wel op de modempagina kan komen?). Sluit anders eens zo'n wlan pc met een draad aan?

Zoals hierboven al gesteld: Wat voor reactie krijg je als je het ip adres van de router pingt? Krijg je dan wel antwoorden? En als je het ip adres van de router in de adresbalk van internet explorer zet krijg je dus niet de pagina te zien? En wel als je de pc's met een kabel aansluit?

Dan kan je in elk geval de instellingen van de pc's uitsluiten, want als meerdere pc's dit vage probleem hebben (wel draadloos verbining, wel een ip krijgen, maar niet router kunnen bereiken) en de pc's hebben verschillende configuraties verder, dan denk ik dat er gewoon iets met die router aan de hand is.

Ik zou dan zeggen: reset dat ding eens en helpt dat niet, dan zou ik eens contact opnemen met de leverancier.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 08-09-2005 16:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:57

Salandur

Software Engineer

waarschijnlijk krijgen ze de dns servers niet doorgestuurd. vul op de een of anderem anier in dat de dns server de router is, of vul op je laptop & pc de dns servers in van je provider.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Pagina: 1