Toon posts:

kaart kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een sapphire 9800 pro 128 Mb. Ben tot nu toe steeds heel tevreden geweest over deze kaart.
Nog nooit problemen gehad tot een tijdje terug de fan soms bleef hangen bij het opstarten van de pc. Maar na deze een handje te lenen kon ik zonder problemen verder werken tot de volgende boot.
Omdat dit niet echt handig was, heb ik dan maar een Zalman VF700 Cu besteld en deze gisteren geïnstalleerd.
Nadat ik de kaart terug aangesloten had en de pc opgezet vertoonde het beeld 3 verticale stroken met lijnen (rood/roos). Direct de pc afgesloten en de kaart en cooler nagekeken. Wat pasta verwijdert (had er wat teveel opgedaan dacht ik) en terug 2x geprobeerd. Steeds hetzelfde probleem. De laatste maal heb ik dan de pc wat langer laten opstaan om te zien of het misschien zou beteren, maar al na een paar minuten crashte de pc en sloot af !!!

Is mijn kaart nu defect ? Misschien heb ik ze beschadigd tijden de installatie van de cooler ? Ben nochtans heel voorzichtig geweest. Graag wat raad. Het is wel zo dat er nog garantie op de kaart is en ik deze dan ook na herinstallatie van de originele cooler hopelijk kan RMA'en.

System specs :
power supply : Zeck 120mm fan 350W
case fans : Arctic Fan Pro TC (2x)
motherboard : Asus K8N
cpu : AMD Athlon 64 3000+
cpu cooler : Arctic Freezer 64
memory : Kingston 512MB DDR (2x)
hard disk : Western Digital SATA 160GB (2x)
Maxtor IDE 120GB
optical drives : Plextor PlexWriter 12/10/32A
Plextor PX-716A
graphic card : Sapphire 9800 Pro 128 MB
graphic card cooler : Zalman VF700-Cu
sound card : Creative Audigy
tv card : Terratec Cinergy 600TV

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, je kaart is nu defect. Originele koeler er weer op, en als je nog garantie hebt; terug naar de winkel.

Meestal komt het door ESD (Electro-Static Discharge) waardoor je kaart het begeeft. Bijvoorbeeld als je zelf een lading bij je draagt, of als de kaart op een statisch oppervlak ligt. Of zelfs vervoer, wat ik gisteren nog gehad heb met een nVidia 6200. :(

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Neem de laatse alinea daar even door:
Als laatste punt nog even dit: Het komt regelmatig voor dat er vragen worden gesteld over hardware wat tijdens het overclocken/modden kapot gegaan is, waardoor de garantie dus vervallen is. In de posts erna komen dan vaak tips langs om het modden/overclocken etc zo goed mogelijk te camoufleren om zo toch garantie te kunnen claimen (en dus anderen met het probleem op te zadelen). Dit willen we uitdrukkelijk NIET hebben, en mensen die dit soort adviezen geven kunnen dan ook rekenen op passende maatregelen :)
Als je zelf wat sloopt moet je wel zelf voor de gevolgen opdraaien ;)

Dit topic is gesloten.