Heb een sapphire 9800 pro 128 Mb. Ben tot nu toe steeds heel tevreden geweest over deze kaart.
Nog nooit problemen gehad tot een tijdje terug de fan soms bleef hangen bij het opstarten van de pc. Maar na deze een handje te lenen kon ik zonder problemen verder werken tot de volgende boot.
Omdat dit niet echt handig was, heb ik dan maar een Zalman VF700 Cu besteld en deze gisteren geïnstalleerd.
Nadat ik de kaart terug aangesloten had en de pc opgezet vertoonde het beeld 3 verticale stroken met lijnen (rood/roos). Direct de pc afgesloten en de kaart en cooler nagekeken. Wat pasta verwijdert (had er wat teveel opgedaan dacht ik) en terug 2x geprobeerd. Steeds hetzelfde probleem. De laatste maal heb ik dan de pc wat langer laten opstaan om te zien of het misschien zou beteren, maar al na een paar minuten crashte de pc en sloot af !!!
Is mijn kaart nu defect ? Misschien heb ik ze beschadigd tijden de installatie van de cooler ? Ben nochtans heel voorzichtig geweest. Graag wat raad. Het is wel zo dat er nog garantie op de kaart is en ik deze dan ook na herinstallatie van de originele cooler hopelijk kan RMA'en.
System specs :
power supply : Zeck 120mm fan 350W
case fans : Arctic Fan Pro TC (2x)
motherboard : Asus K8N
cpu : AMD Athlon 64 3000+
cpu cooler : Arctic Freezer 64
memory : Kingston 512MB DDR (2x)
hard disk : Western Digital SATA 160GB (2x)
Maxtor IDE 120GB
optical drives : Plextor PlexWriter 12/10/32A
Plextor PX-716A
graphic card : Sapphire 9800 Pro 128 MB
graphic card cooler : Zalman VF700-Cu
sound card : Creative Audigy
tv card : Terratec Cinergy 600TV
Nog nooit problemen gehad tot een tijdje terug de fan soms bleef hangen bij het opstarten van de pc. Maar na deze een handje te lenen kon ik zonder problemen verder werken tot de volgende boot.
Omdat dit niet echt handig was, heb ik dan maar een Zalman VF700 Cu besteld en deze gisteren geïnstalleerd.
Nadat ik de kaart terug aangesloten had en de pc opgezet vertoonde het beeld 3 verticale stroken met lijnen (rood/roos). Direct de pc afgesloten en de kaart en cooler nagekeken. Wat pasta verwijdert (had er wat teveel opgedaan dacht ik) en terug 2x geprobeerd. Steeds hetzelfde probleem. De laatste maal heb ik dan de pc wat langer laten opstaan om te zien of het misschien zou beteren, maar al na een paar minuten crashte de pc en sloot af !!!
Is mijn kaart nu defect ? Misschien heb ik ze beschadigd tijden de installatie van de cooler ? Ben nochtans heel voorzichtig geweest. Graag wat raad. Het is wel zo dat er nog garantie op de kaart is en ik deze dan ook na herinstallatie van de originele cooler hopelijk kan RMA'en.
System specs :
power supply : Zeck 120mm fan 350W
case fans : Arctic Fan Pro TC (2x)
motherboard : Asus K8N
cpu : AMD Athlon 64 3000+
cpu cooler : Arctic Freezer 64
memory : Kingston 512MB DDR (2x)
hard disk : Western Digital SATA 160GB (2x)
Maxtor IDE 120GB
optical drives : Plextor PlexWriter 12/10/32A
Plextor PX-716A
graphic card : Sapphire 9800 Pro 128 MB
graphic card cooler : Zalman VF700-Cu
sound card : Creative Audigy
tv card : Terratec Cinergy 600TV