Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

MMS van Telfort wil niet versturen

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 12:38

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Er zijn meer mensen geweest met hetzelfde probleem, maar veel verder dan verwijzingen naar de Telfort site kwam ik in die topics helaas niet. Ik heb een Nokia 6230 met Telfort abbonnement, waar sinds gisteren het MMS gedeelte is geactiveerd. Daar heb ik een SMS'je over gehad en volgens het verhaal had ik dan instellingen moeten accepteren.

Die instellingen heb ik echter nooit gehad en dus staat alles nog steeds fout. Daar hebben we Google voor, echter staan op bijna elke pagina andere instellingen. Goed, dan dus maar naar Telfort zelf voor de settings. Het enige wat ik van Telfort krijg zijn WAP en GPRS instellingen, de selectie die ik heb gemaakt voor MMS blijkt de site spontaan te vergeten op het moment dat ik dan ook echt instellingen wil zien om het handmatig in te stellen.

Toen kwam ik er achter dat ik deze instellingen kan doen via het Services menu, maar ook via het Message Settings menu, welke op geen enkele manier met elkaar verbonden zijn. Zo kan ik in Services invullen dat ik zooi wil versturen via een WAP protocol, terwijl ik bij de Message Settings doodleuk opgeef dat GPRS toch echt de favoriet is. De instellingen die ik in beide menu's kan doen zijn exact hetzelfde, maar komen niet bij elkaar terug zeg maar.

Kan iemand alsjeblieft een verwijzing doen naar _goede_ instellingen die ook horen te werken, want na 20 foute pogingen wil ik toch erg graag die foto van m'n diploma uitreiking naar m'n ouders in Egypte sturen :) Ze mogen dan op vakantie zijn, dit wil ik ze toch niet onthouden :P Alvast bedankt!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

mjah, als je ff geduld hebt, pak ik mn telefoon er ff bij :)

menu -> berichten -> berichtinstellingen -> multimediaberichten -> instellingen verbinding.
dan via actieve multimedia instellingen een leeg profiel selecteren. Dan ga je naar multimedia instellingen bewerken, en ga je t volgende invullen:

Naam set: Telfort MMS
homepage: http://mmsc.mms.telfort.nl
proxy: inschakelen
primaire proxy: 193.113.200.195:8080 (eerst ip, dan ok drukken, daar staat poort automatisch goed)
secundaire proxy: op :8080 laten staan
gegevensdrager: gprs
instellingen drager klikken
gprs toegangspunt: multimedia.o2.nl
verificatie: normaal
gebruikersnaam: o2nl
password: password

en dat zou moeten werken. Zo niet, dan deze link doen (is van nokia)

https://secure.mouse2mobi...ia/benelux.dutch/main.asp

succes

[ Voor 115% gewijzigd door _Mystikal_ op 09-09-2005 00:22 ]

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 12:38

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het lijkt zowaar werkt te hebben, mijn dank is groot _/-\o_
Alleen vraag ik me dan wel af waarom bovenstaande instellingen nergens zijn te vinden op de officiele sites... best slecht eigenlijk :|

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Je kunt op de sites van de telefoonaanbieders ook de instellingen gratis naar je toe laten sturen. In dit geval via Nokia.com. De meeste fabrikanten hebben deze gratis service.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:00

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Kaastosti schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 01:47:
Het lijkt zowaar werkt te hebben, mijn dank is groot _/-\o_
Alleen vraag ik me dan wel af waarom bovenstaande instellingen nergens zijn te vinden op de officiele sites... best slecht eigenlijk :|
geen dank :)

Mjah, in mijn tijd, toen ik nog voor de TF ks werkte (hadden ze ook nog een andere site), stonden die settings in het script, in de vragendatabase en op de site. Nu staan ze idd nergens meer, en de tool om settings te laten versturen had gisteren ook kuren volgens mij... ach, voor de toekomst: nokia site gebruiken, die settings komen wel gewoon aan :)

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-11 10:55
Mijn dank is ook groot. Ook voor mij is dit een duidelijk bericht. Voor mijn K750i ben ik ook nooit helemaal uit de volledige settings gekomen.
Pagina: 1