[iTunes 5] Outlook 2003 syncen met iPod 3g

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Sinds gisteren is dus de nieuwe iTunes uit, met een hele leuke functie. Je kunt nu direct contacts en kalender items syncen met behulp van iTunes tussen je iPod en Outlook 2003. Ik wil dit graag doen, maar het lukt voor geen meter.

Volgens de site van Apple ondersteunt de iPod 3g deze functie. Aangezien ik al eerder 3th party software daarvoor had gebruikt, heb ik alle contacts en kalender items van de iPod gewist. Hierna heb ik outlook geopend, daar vraagt iTunes namelijk om. Daarna heb ik de iPod gesynced. Dan krijg je eerst een melding of je toestemming wil verlenen aan een programma dat de Outlook database in probeert te komen. Dan zeg ik dat is goed. Dus dan gaat ie nog ff denken.

Uiteindelijk geeft iTunes fout 50, onbekende fout, en er is nix gesynced :'( .

Ik heb geprobeerd de computer de resetten. Ik heb activesync afgesloten. Maar het helpt allemaal niet. Wie heeft de oplossing?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
Krijg je toevallig nog extra foutmeldingen in de Event Log van het systeem?

• Hoedje
Nee, sorry ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest, het gaat om een Windows computer!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Windows 2000 en XP e.d. hebben ook een eventlog... Ik zou niet weten waar Outlook en ActiveSync ook op draaien ;)

• Hoedje
Aha weer wat geleerd!

Er staat niets in de eventlog. Ik krijg alleen een pop-up van iTunes met daarin: "De iPod iPod van Rogier kan niet worden bijgewerkt. Er heeft zich een onbekende fout voor gedaan (-50)."

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 08-09-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKHing
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 07:26
Misschien moet je eerst de firmware updaten

http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reset anders je Ipod, hiermee bedoel ik terug naar fabrieksinstellngen, want je zegt zelf dat je met 3p software enkele delen van de firmware hebt verwijderd. Zo'n dingen zijn nooit goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:09:
Reset anders je Ipod, hiermee bedoel ik terug naar fabrieksinstellngen, want je zegt zelf dat je met 3p software enkele delen van de firmware hebt verwijderd. Zo'n dingen zijn nooit goed ;)
Nee, ik heb helemaal nix verwijderd van de firmware (en ik heb de nieuwste). Je hebt op je iPod twee mapjes, eentje met contacts en eentje met calender. Nu heb je third party tools die je contacts en je calender items converteren en in die mapjes zetten. Vervolgens kun je ze met de iPod openen en dus zien. Ik heb dus al deze items verwijderd!

Ik ben er nu overigens achter dat ik niet de enige ben met problemen (bijv iLounge: http://forums.ilounge.com...ca1c74d571baca&forumid=59). Ik heb dan ook maar voorlopig uit gezet. Ik hoop dat Apple nog met een oplossing komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 09-09-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Hier hetzelfde probleem; stomme is dat ie bij mij de contacts wel 1 keer goed gedaan heeft (ook met Outlook 2003), maar aangezien ik de contacts map zelf al eens gevuld had stond alles er dubbel in. Toen heb ik de contacts dus geleegd, maar nu synchroniseert zowel de contacts als de calendar niet meer :(

Jammer, want dit leek me dus inderdaad ook wel een handige feature (en die zijn vrij zeldzaam in iTunes ;)) die bij mij ook na de recente release van 5.01 nog speelt. Tips zijn zeer welkom!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De enige tip die ik je kan geven is wachten op 5.1. Ze lossen het vanzelf wel op, het punt is namelijk dat heel veel mensen er last van hebben, ik heb van alles geprobeerd en het ligt gewoon aan iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de windows programmeurs vn apple zitten wrschl nog id studiefase ;)

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Ik heb zelfde probleem hier. Heeft iemand al een oplossing gevonden of is het echt wachten op nieuwe update an iTunes?

• Ook

Ook

Yes I can!

* Ook heeft de hoop inmiddels opgegeven
En ik wilde nog wel zo'n docking bay kopen om vaak/snel mijn agenda en contacts te syncen; die kunnen ze nou in hun r**t steken ;)

• Hoedje
Jongens, wacht nou maar rustig af. Ik kan me voorstellen dat dit geen prioriteit heeft (het is immers een MP3 speler), maar ze lossen het echt wel op!

/me Hoedje heeft alleen geen iPod meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Nu met versie 6 krijg ik deze melding: "Itunes kan geen agenda naar de iPod kopieren"
De foutmelding is veranderd maar het resultaat blijft hetzelfde. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met iTunes 6.0 lukt het bij ook nog steeds niet.

Ik moet ten eerste in een Outlook pop-up melding wel een keer of 5 toestemming geven zodat iTunes Outlook mag benaderen, uiteindelijk komt hij met de -50 foutmelding. Heb het idee dat de agenda wel gesynced wordt, maar ik krijg sowieso geen tasks of contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Bij mij syncen de Contacts nu wel weer goed, maar de Calendar doet idd nog steeds niets.. Het leek zo'n makkelijke functie, maar blijkbaar komt er nog heel wat bij kijken om dat netjes geïmplementeerd te krijgen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Met update 6.01 is er nog niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het spontaan na de allerlaatste update verholpen eigenlijk... in het begin had ik hetzelfde probleem nog. Na een aantal keer proberen dus, synchroniseerde hij keurig. Tegenwoordig geef ik eenmalig 10 minuten toegang en hij doet zijn werk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Bij mij nog steeds onveranderd - de contacts syncen well maar Calendar zegt:
Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/iPod-Calendar-Sync-Outlook.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

*kick*

Heb nu sinds een weekje Office 2007 Beta2 geïnstalleerd (nog steeds icm Exchange 2003) en nu kan ik eindelijk zeggen dat alles werkt!! Zowel contacts als calendar syncen zoals het hoort!

iTunes is z'n tijd blijkbaar ver vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Goed nieuws, dat heb ik ook geinstalleerd, ik ga het meteen uitproberen!

/me Hoedje vindt GoT wel geweldig: een jaar later en een iPod verder, maar het probleem wordt opgelost :P

Edit: het werkt zelfs heel goed! Je krijgt ook geen irritante Outlook pop-up meer of je het wel goed vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 12-06-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

hihi, inderdaad goed hè, zo'n slow topic :)
Anywayz, bij mij komt ie nog wel steeds met "Another program is trying to access Outlook bla bla" dus misschien is dat wel een optie geworden die je (binnen Outlook) kan uitzetten?! Maar dan zijn we eigenlijk alweer een ander topic aan het starten ;)
iig blij dat alles eindelijk werkt!

Pagina: 1