Toon posts:

poledit op windows 2000 server vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en ik weet niet meer wat ik zou kunnen doen.
Ik zie vast en zeker wat over het hoofd dus misschien dat jullie het weten?

Ik heb hier nog een oud windows NT 4.0 netwerk dat via poledit een ntconfig.pol aan de clients doorgeeft en bijv. alle bureaublad iconen wegneemt.
Dat NT 4.0 werkt reuze simpel en goed, maarrrr nu moet ik dus over op windows 2000 server.

Die heb ik dus nu geinstalleerd met Active Directory.
In de netlogon directory staat een batchscript wat shares aanmaakt, dat word aangeroepen, die zie ik ook mooi op de verkenner.
Het profiel staat ook op de server en word netjes geladen ook.

Maar nu heb ik dus met poledit een groep aangemaakt voor mijn clients, hierin heb ik een aantal regels ingezet.
Ik heb dit in dezelfde netlogon directory weggezet als het batchscript (zoals in nt 4.0 ook)
MAar hij pakt het niet...wat ik ook probeer en doe...hij negeert mijn ntconfig.pol gewoon :( )
Echt reuze irritant want ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen ?!??!

Iemand een idee?

Ik wil gewoon op de server de policies voor de clients opgeven, dus geen configscherm, geen iconen en nog wat dingen... hoe doe ik dit????

Alvast bedankt voor de hulp....

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Waarom doe je dat voor de Windows 2000 systemen niet gewoon met policies? Of gaan je clients niet mee over?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

K snap je antwoord niet helemaal, maar het is inderdaad de bedoeling dat alle XP clients centraal hun policy ergens vandaan halen.
Nu heb ik op een andere vestiging WEL een nt 4.0 server staan die dus via ntconfig.pol in de netlogon directory die policies doorgeeft aan de XP clients daar.

Hier op een andere vestiging wilde ik eigenlijk eens over op windows 2000 server maar wel zodat ook hier alle XP clients hun policy van de centrale server afhalen zoals ze dat bij NT 4.0 doen.
Dus liefst met een ntconfig.pol file of via een andere manier, maja, die manier ken ik dus niet :(

Dus, ik heb 20 clients, die behoren tot 1 gebruikersgroep.
Aan deze groep heb ik via poledit een policy gekoppeld, deze heb ik in de netlogon directory opgeslagen zoals ik dat ook bij nt 4.0 doe.
Alleen de clients op de nt4 server laden die pol file wel, op de 2000 server niet.

Ik snap er niets meer van :S

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Kijk hier eens rond: Windows Operating Systems - Howto's and Guides Tegenwoordig werken we met policies e.d.

Verwijderd

Topicstarter
ARGH!

Nou ik heb dus gedaan wat er in die Howto stond, allemaal logisch voor zover ik kan zien.

Maar nog steeds geen policies op de clients :@

Nu keek ik net in mijn logboeken op de clients en stond er dit :

boodschap 1 : Kan de domeincontrollernaam voor het computernetwerk niet verkrijgen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

boodschap 2 : Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

Dit is toch raar aangezien de client WEL dhcp gegevens krijgt van de domeincontroller.
Ik kan ook op shares kijken die op de PDC zitten.
Er word een standaard drivemapping aangemaakt en die krijg ik ook te zien.
Pingen lukt ook dus verbindingfouten zijn het niet....

Dan waarom die meldingen????

Nogmaals, ik heb reeds 2 windows 2000 servers draaien, succesvol al 2 jaar lang.
1 met exchange 2003 met 80 mailusers erop.
99,9% uptime met minimale storingen....
Dat ging allemaal vanzelf maar van dit krijg ik echt nachtmerries gewoon :( :@

Pls help!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:40
Hoe zit het met je DNS :? kun je over en weer pingen op FQDN :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Gewoon een Group Policy toch? Ik zie het probleem niet zo...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat de dns op de clients nog niet enkel naar de 2000-domaincontroller verwijst. Dan krijg je dat soort errors :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je login script moet niet in de netlogon directory maar in de directory van de gpo van waaruit je dat logonscrip aanroept Bovendien moetten de objcten in de OU zitten waarop de GPO is toegepast.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:58:

Maar nu heb ik dus met poledit een groep aangemaakt voor mijn clients, hierin heb ik een aantal regels ingezet.
Ik heb dit in dezelfde netlogon directory weggezet als het batchscript (zoals in nt 4.0 ook)
MAar hij pakt het niet...wat ik ook probeer en doe...hij negeert mijn ntconfig.pol gewoon :( )
Echt reuze irritant want ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen ?!??!

Iemand een idee?

You don't need eyes to see, you need vision

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yalopa schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:51:
je login script moet niet in de netlogon directory maar in de directory van de gpo van waaruit je dat logonscrip aanroept
:?

Echt niet.
* alt-92 heeft een logoff (cleaning) script via GPO lopen wat in de NETLOGON dir staat.
Binnen je GPO staat er gewoon een verwijzing naar \\server\netlogon\script.ext .

Maar goed, scripts zijn ook niet het probleem.
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:25:
Dus liefst met een ntconfig.pol file of via een andere manier, maja, die manier ken ik dus niet :(
TS wil met alle geweld een NT4 Config.pol via een Windows 2000 AD verspreiden naar 2000/XP clients.
Dat gaat niet.
Dat moet je ook niet willen.

Ten eerste omdat je met poledit irreversible je registry tattooed
ten tweede omdat GPOs 34899372990287x zo flexibel zijn.

TS moet dus in de boekjes duiken en in de Windows server help gaan kijken omdat het daar LETTERLIJK met linkjes naar ADUC en al in staat, nota bene onder de kop
New ways to do familiar tasks.

Windows 2000: Account & Computer policy's zetten
[rml][ 2000]Howto: desktop and policy settings[/rml]
[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]
[rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]

[ Voor 64% gewijzigd door alt-92 op 11-09-2005 23:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:00
@Groundhog, uit jouw verhaal blijkt niet duidelijk welke cliënts je moet ondersteunen. Als daar nog Win98 machientjes tussen zitten dan zul je voor die cliënts inderdaad nog Poledit moeten gebruiken.
Zoals uit de andere reakties al duidelijk moet zijn zul je voor Win2k en WinXP machines gebruik moeten maken van Group policies. Deze zijn vele malen veelzijdiger dan je met Poledit kunt bereiken.

Uiteraard komt dat met een prijs en dat is dat je je zult moeten inlezen.
Om je één vraag te stellen, je geeft aan dat DHCP goed werkt maar heb je de Win2K/WinXP machines ook al lid van je domein gemaakt?

Hans van Zijl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle genoemde tips, en met name die van Backslash.
Dit heeft niet met PNS te maken, maar puur met het feit dat je eens de oude NT4 technologie moet loslaten en een boek en/of cursus over Windows2000 netwerken moet aanschaffen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.