[CS] Foto van een persoon uitsnijden

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
hallo,

Ik ben bezig een collage aan het maken van een aantal mensen. Deze bezitten lang haar en dat is lastig voor uitsnijden. De achtergrond is vaak druk. Bijvoorbeeld een bos, weiland, huis enz.

Ik ben bezig geweest met extract van CS 2 en met kleurselect. Maar ik krijg het niet goed. Het haar wordt raar. Is er een mogelijkheid om een bepaalde kleur weg te vervangen door zwart. De collage wordt namelijk zwart als achtergrond.

Met google vond ik wel wat maar die gingen ook over extract en colorselect.

Klaas

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Of je kan met de 'Magnetic Lasso Tool' rond de persoon 'tracen' en deze uit de achtergrond losknippen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voeg een layermask toe aan de laag waar de persoon instaat. Zet je voorgrondkleur op zwart, achtergrond op wit (D op keyboard). Pak de paintbrush met zwarte kleur en ga in het masker schilderen, net zo lang tot alle niet-menselijke delen gemaskeerd zijn. Voor snel kwast-grootte schakelen kun je '[' en ']' op je toetsenbord gebruiken.

Om dingen weer zichtbaar te maken druk je op 'X' om wit als voorgrond te kiezen en schilder je weer in het masker.

[ Voor 29% gewijzigd door MissingDog op 08-09-2005 13:00 ]

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Uh ik heb nog geen layers. Ik heb alleen nog een digifoto waar de persoon in staat. Het gaat voornamelijk om het hoofd wat ik hebben moet. De rest van het lichaam kan ik met lasso ed wel goed krijgen.

Dus ik vraag me af hoe ik dan een layermask moet leggen op de layer van de persoon?

Magnetic Lasso Tool wil ook niet want je zit waar het haar dunner is zie je de achtergrond erdoor komen. En dat wil ik weg hebben.

Klaas

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
klaasopurk schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:03:
Uh ik heb nog geen layers. Ik heb alleen nog een digifoto waar de persoon in staat. Het gaat voornamelijk om het hoofd wat ik hebben moet. De rest van het lichaam kan ik met lasso ed wel goed krijgen.

Dus ik vraag me af hoe ik dan een layermask moet leggen op de layer van de persoon?

Magnetic Lasso Tool wil ook niet want je zit waar het haar dunner is zie je de achtergrond erdoor komen. En dat wil ik weg hebben.
Dubbelklik op de foto in het layervenster, dan wordt deze als laag ingevoerd ipv achtergrondafbeelding. Je kunt er nu een layermask op toepassen door onderin het layervenster voor het rechthoekje met het rondje erin te kiezen. Er zal dan een witte rechthoek naast het plaatje van deze laag (in het layervenster) ingevoerd worden, dit is het layermask.

Verwijderd

apart dat je wel een software pakket voor ruim 1000 euro hebt, maar niet weet hoe je het moet gebruiken...
anyways, als je een layermask hebt geschilderd, zou ik nog even een gaussian blur op de mask toevoegen om de scherpe randjes weg te werken

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Hier zijn echt honderden tutorials voor geschreven. De eerste hit van een simpele zoekopdracht bij google (http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=) geeft al een behoorlijk bevredigend resultaat, een stap-voor-stap-met-foto's-tutorial hoe je dit moet aanpakken:

http://www.photoshopcafe.com/tutorials/masking/masking.htm :)

Graag de volgende keer eerst zelf zoeken voordat je hier een vraag stelt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.