[python] GUI met wxWidget/wxPython?

Pagina: 1
Acties:

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 12:34
Mijn doel is om een programma aan te sturen met 1 druk op de knop, ziets als de install van Hitman Pro. Ik moet dit doen voor stage. Ik ken de basis van Python ondertussen al wel.

wxWidget werd mij aangeraden om een GUI mee te maken. Ik kwam daarin niet verder, snapte er niets van. Met wxPython kom ik wel een stuk verder. Op dit moment kan ik alleen de template codes zodanig veranderen dat er bijvoorbeeld een andere tekst op de button krijg, of een button toe te voegen (dus de absolute basis).

Nu is dus mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met wxWidget of wxPython?
Zijn er ergens handige tutorials voor een leek?
Nog handige tips voor een leek?

Ik heb 6 maanden de tijd om een resultaat te leveren en een andere script taal is geen optie.
Oja, het is voor Windows XP.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

wxPython Wiki: Getting Started

Hiermee moet je een aardig eind komen, ziet er niet al te moeilijk uit. Ze bouwen een klein programma stap voor stap op, volgens mij een eenvoudige editor.

[ Voor 17% gewijzigd door Gerco op 08-09-2005 13:20 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-08 12:34
ah ja, dat ziet er goed uit.
ty

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.